ok rozumiem jarek-malopolska - Śro 08 Lip, 2009 Heheh a ja teraz nie bardzo rozumiem... moje saxo jeździ cały czas tylko na TU5J4, a za ok 2 tygodnie już powinno śmigac na TU5J4/TU5JP4/TU5JP4S jak będzie na chodzie to nie omieszkam się pochwalić co i jak i opisać dokladnie to tam się "podziało" a tak przy okazji to jak by ktos potrzebowal to TU5J2 (tak mi sie wydaje-1.6 8V) jest do sprzedania-gdyby cos to pisać o szczegóły dowiem się wiecej lub dam bezpośredni namiar na właściciela 106 - Śro 08 Lip, 2009
jarek-malopolsk napisał/a:
Heheh a ja teraz nie bardzo rozumiem...
jarek-malopolsk napisał/a:
Witam.Moj pierwszy poscik na forum, na imie mam Jarek, wlasciwie mieszkam w Krakowie (tu spedzam wiekszosc tygodnia) smigam Saxo VTS-em...W tej chwili bolid jest w przebudwie, znaczy sie przeklada sie do niego silniczek z 206 XS (1.6 16v)..
widac inaczej interpretujemy pojecie w tej chwili i przeklada sie jarek-malopolska - Śro 08 Lip, 2009 no masz rację, jak pisałem tego posta to na drugi dzień miałem zawiozić auto do przekładki, no i zeszło do teraz... jak to w takich przypadkach bywa rozchodzi się o kasę i terminy, pieniądze przeznaczone na przekładkę musiałem awaryjnie wydać a zebranie ich z powrotem trochę mi zajęło, między czasie mój termin prrzepadł i znowu trzeba było szukać wolnego...
sorki za takie zmiany ostre w wątkach bo moje pytanko tak średnio dotyczy dolotu, chodzi mi o bandażowanie kolektora wydechowego...na pewno gdzieś o tym czytałem na forum(przypadkowo-w jakimś poście o wydechach) ale jak zaczynam szukać czegoś co "gdzieś" widziałem to nigdy znaleźć nie mogę... ogólnie czy warto się w to bawić, czy nie zaszkodzi, a może pomoże... jeśli tak to co to za bandaż i gdzie go kupić... ??GeKo - Śro 08 Lip, 2009 Warto, przyspieszysz przepływ spalin i ograniczysz ciepłe powietrze zassysane przez dolot. Kolektor będzie rurowy czy orginał, odlew? Bo odlew to nie bardzo ogarniam jak owinąć.Anonymous - Śro 08 Lip, 2009 Ten bandaz daje sie na jakis klej??GeKo - Czw 09 Lip, 2009 Do Clio niepolecany, słyszałem opinie że pękąją kolektory w clio. Natomiast oficjalnie od nikogo takiej wieści nie usłyszałem, ze akurat jemu pękł.jarek-malopolska - Czw 09 Lip, 2009 kolektor to rurowe 4-2-1, pochodzące z pucharowej 206, wygląda to tak:
co do samego "bandaża" to gdzie go kupic, masz Geko może takie informacje, i jak pytal rabarbar kupuje sam bandaż i on juz jest taki klejący czy dokupuje do niego jakiś klej/taśme... ?? Michał - Czw 09 Lip, 2009 byłem chwile jak dzik bandażował. Bez zadnego kleju itd itp.jarek-malopolska - Czw 09 Lip, 2009 w takim razie podpytam Dzika, może cos pomoże )saxorulez - Pon 13 Lip, 2009 Niektórzy pytali czym jest ITB lub 4 przepustnice.
Fajny filmik na przykłądzie Clio Sporta jak to działa
TOXIC - Pon 13 Lip, 2009 to dodatkowe 3 grosze w temacie lacznie z pytaniem
Z zaslyszanych info wynika ze dobrze jest sprawdzac wydajnosc ukladu dolotowego po MAP sensorze. Jesli przyspieszajac na pelnym otwarciu przepustnicy od powiedzmy 2000rpm do odcinki zaobserwujemy spory spadek cisnienia w kolektorze dolotowym to znaczy ze jest tam are kucy do odzyskania. Modyfikowalem ostatnio swoj dolot z wykorzystaniem puszki od V6 + dolot zimnego powietrza (wszystko szczelnie spiete) i co ciekawe widoczna poprawa w odczytach MAP sensora, ale jeszcze troche brakuje do np. dedykowanej konstrukcji pipercrossa gdzie wartosc MAP praktycznie nie spada.
Zastanawia mnie czy mozna jeszcze cos poprawic np. zasysajac powietrze nie z przodu auta tylko z innego miejsca ? Lub ewentualnie czy ten spadek o okolo 30mBar pomiedzy 3000rpm a 7500rpm jest juz podyktowany np. samym filtrem ?kubas - Sob 22 Sie, 2009
dobry argument zeby kupic itg Anonymous - Sob 22 Sie, 2009 fotomontaż, a poza tym to było z 20 lat temu Anonymous - Czw 27 Sie, 2009 Przeczytałem calutki temat od początku, jak macie jakieś wykresy z hamowni to dawajcie, druga sprawa napiszcie swoje odczucia po montażu stożka etc.