To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

HH.ORG na Torze - [HH.org TrackDay] Tor Poznań 2012

Stf - Pon 18 Cze, 2012

faldzip - to się cofnij do postu o 13:48
Miniac - Pon 18 Cze, 2012

M napisał/a:
N
Co ty na to Kuba?


Przeciez to jest tak oczywiste, ze az sie nie chce tego komentowac :rotfl: Po raz kolejny napisałeś to samo co ja i pytasz co ja na to??

Dyskusja zaczyna wyglądać tak, ze jedni znają tor poznań, a drudzy wiedzą jak na niego dojechać. :wall:

M - Pon 18 Cze, 2012

No dobra, ale jeszcze jedna sprawa - Kuba mówił ze Furious jeździł na oponach "240" - dlaczego to zostało pominięte w dyskusji, przecież to jest główny faktor poprawy.
"Cornering force" takiej opony różni się "sporo" od 195/50/15

Stf - Pon 18 Cze, 2012

M napisał/a:
No dobra, ale jeszcze jedna sprawa - Kuba mówił ze Furious jeździł na oponach "240" - dlaczego to zostało pominięte w dyskusji, przecież to jest główny faktor poprawy.
"Cornering force" takiej opony różni się "sporo" od 195/50/15


jeśli to prawda - to ja się wyłączam z tej dyskusji.

buni - Pon 18 Cze, 2012

to moze jakies kankrety w koncu : przepis na czas 1.43 cliowka lub mini ;D

p.s.
zaraz wyjdzie ze sie nie oplaca :lol2:

Kenet - Pon 18 Cze, 2012

buni napisał/a:
to moze jakies kankrety w koncu : przepis na czas 1.43 cliowka lub mini ;D



Pała, pała, pała!

M - Pon 18 Cze, 2012

Pewnie że się nie opłaca :)
Wtedy na pomoc przychodzi cytat "Celem życia nie jest przeżycie"

Stf - Pon 18 Cze, 2012

18" do Clio na slicku z z porsche cup o szerokości 260 i nie ma bata <1:50 samo pojedzie z Jarkiem Kaczyńskim bez prawka za kierą.
buni - Pon 18 Cze, 2012

o wlasnie ..18tki z gumka 265 po calosci zrobia robote :rotfl:
M - Pon 18 Cze, 2012

Jeżeli zyski w zakrętach pokryłyby straty na przyspieszaniu to czemu nie?
faldzip - Pon 18 Cze, 2012

byłem tam już - ogolnie nie widze sprzecznosci w tym o czym piszecie, moim zdaniem kazdy ma racje :)

Wieksza felga i nizszy profil - wieksza sztywnosc, kornering fors, sraty taty tred dystorszon, odksztalca sie mniej i jest zajebiscie - i tu w tej teorii wszystko wyglada git. Ale jak dam ten sam profil, tylko 2 cale wieksza felge to co bedzie? lepiej czy gorzej? moim zdaniem lepiej, gdyz wieksza srednica kola da nam wieksza plame - wieksza powierzchnie styku opony z podlozem (przy tym samym profilu i tread distorszon), czyli jeszcze na plus, nie?

A to, że na prostej sie traci to zupelnie inna sprawa - wiadomo, ze do saxo mojego nie bede powiekszal nadkoli i wstawial 18 z wurca ze slickiem, bo sie bede 20s do 100km/h rozpedzal, natomiast nie wydaje mi sie, zeby taki ds3 wrc wykrecil lepszy czas na 14" od saxo (zalozmy, ze pomijamy rozmiar hamulca) - wiec to czy czas finalnie bedzie lepszy na wiekszym kole czy gorszy zalezy od mnostwa innych rzeczy.

EDIT:
A poza tym, to znowu rozkminki o rozmiar kol i inne duperele, a i tak wiekszy zysk da wam przejechanie miliona km po tym torze na jakimkolwiek kole

M - Pon 18 Cze, 2012

Wiecie, ta cała paplanina traci sens gdy dochodzi do pomiaru czasu i ten co nie miał racji jest szybszy, a wygrani w internecie pozostają... w internecie
Stf - Pon 18 Cze, 2012

faldzip proszę Cię nie wprowadzaj zamętu z wurcami na 14" kołach i kolejnej teorii dziejów o rypaniu milion kółek w kółko. nie możemy rozmawiać konkretnie na konkretnie sprecyzowanych przykładach? został przytoczony Furious na początku jako próbka statystyczna - ja się pytam czy to prawda że poza zmianą hebla przechodząc z 15 czy z 16 na 17" przeszedł też z rozmiaru 190 na 240 ? bo jeśli taki galimatias się dzieje to rozmowa sprowadzona jest na poziom w którym nie chcę uczestniczyć. tutaj fota z 12.5.2012



wydaje się że jest tam całkiem mały profil. więc jest szansa że wcześniej był np. na 16" slicku o średnicy np. 600 lub 610, który mógł być obwodem podobny jeśli nie większy od tego z 12go maja - dobrze byłoby to zweryfikować bo to też jest możliwe. jeśli jednak przy tym zwiększył szerokość opony no to panowie... :wall:

w moim przypadku z soboty jest przykład praktycznie labolatoryjny. trudno chyba o precyzyjniejszy pomiar przed/po z "internetu" eliminując tyle czynników zewnętrznych. Nie będę się jednak upierał że to oponą/kołem nadrobiłem tą sekundę ale jestem zdania że 16" w tym przypadku nie okazała się receptą na dodatkową mega trakcję w zakręcie. nie było szału ci.y po prostu pomimo, iż moja 16" waży chyba ze 3kg mniej od seryjnej 15".

rasta - Pon 18 Cze, 2012

Furious jechał na dobrze nam znanym slicku Dunlop 235/610/17 (z przodu).

W dodatku doszła duża redukcja masy w samochodzie w stosunku do zeszłego sezonu, m.ni. powycinane zbędne blachy w nadwoziu, odelżone drzwi, szyby z plexy.

pum - Pon 18 Cze, 2012

napisałem na jhmach żeby Furious napisał na czym dokładnie czas zrobił, bo jeśli rzeczywiście z 190 zrobiło się 240 to jego przykład jest "z dupy".

ja zakładałem ze z 190 zrobiło się 200/210



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group