HH.ORG na Torze - [HH.org TrackDay] Tor Poznań 2012
Stf - Pon 18 Cze, 2012
rasta napisał/a:
Furious jechał na dobrze nam znanym slicku Dunlop 235/610/17 (z przodu).
W dodatku doszła duża redukcja masy w samochodzie w stosunku do zeszłego sezonu, m.ni. powycinane zbędne blachy w nadwoziu, odelżone drzwi, szyby z plexy.
Buahahahahahha - no właśnie i tak powstają teorię dziejów. No ja jebie - Piotrek dzięki za to info bo w końcu trochę precyzji wrzuciłeś do tematu która dowodzi jednak że czasami każdemu zdarza się zagalopować na podstawie niepełnych/niesprawdzonych informacji...Miniac - Pon 18 Cze, 2012 STF, znowu kreujesz się na turbotrola. Weź jeszcze raz przeczytaj tę dyskusje i zobacz, że ty walczysz sam ze sobą. Co nie przeczytasz to sobie zmyślisz.
Rozmowa zaczyna przypominać jakieś kompletne dno
To jakbyś napisał że do Clio wsadziłeś fotel kubełkowy i posypały by się pytania:
"gdzie go wsadziłeś/na którym planujesz teraz jeździć/kto teraz będzie na miejscu kierowcy/czy jeśli na miejscu pasażera to czy robisz przekładkę na anglika/czy będziesz przerejstrowywał auto na 6 osób..."
Napisze jeszcze raz. Koło (opona) dające większą plamę ma większą przyczepność i wychodzi na to, że dość mocno przekłada się to na uzyskiwany wynik na Poznaniu mimo większej masy kompletu (felga+opona). I nie chce mi się komentować tego, że niski profil opony jest lepszy od wysokiego bo to oczywiste. Do tego stopnia, że takich durnych rozmiarów na tor nie ma w sprzedaży. Kwestią jedynego 'sporu' może być opinia dotycząca tego, czy te pole plamy lepiej uzyskać szerokością czy średnicą opony. W mojej opinii popartej DZIESIĄTKAMI empirycznych przykładów szybciej się jeździ na rozmiarze 220/630/17 jak 240/590/15, gdzie (chodź nie liczyłem i mam nadzieje, że się nie przyjebiesz) wysokość profilu jest zbliżona i teoria z książki eM'a z czasów Hitlera - prawdziwa.Stf - Pon 18 Cze, 2012
Miniac napisał/a:
STF, znowu kreujesz się na turbotrola. Weź jeszcze raz przeczytaj tę dyskusje i zobacz, że ty walczysz sam ze sobą. Co nie przeczytasz to sobie zmyślisz.
Rozmowa zaczyna przypominać jakieś kompletne dno
To jakbyś napisał że do Clio wsadziłeś fotel kubełkowy i posypały by się pytania:
"gdzie go wsadziłeś/na którym planujesz teraz jeździć/kto teraz będzie na miejscu kierowcy/czy jeśli na miejscu pasażera to czy robisz przekładkę na anglika/czy będziesz przerejstrowywał auto na 6 osób..."
Napisze jeszcze raz. Koło (opona) dające większą plamę ma większą przyczepność i wychodzi na to, że dość mocno przekłada się to na uzyskiwany wynik na Poznaniu mimo większej masy kompletu (felga+opona). I nie chce mi się komentować tego, że niski profil opony jest lepszy od wysokiego bo to oczywiste. Do tego stopnia, że takich durnych rozmiarów na tor nie ma w sprzedaży. Kwestią jedynego 'sporu' może być opinia dotycząca tego, czy te pole plamy lepiej uzyskać szerokością czy średnicą opony. W mojej opinii popartej DZIESIĄTKAMI empirycznych przykładów szybciej się jeździ na rozmiarze 220/630/17 jak 240/590/15, gdzie (chodź nie liczyłem i mam nadzieje, że się nie przyjebiesz) wysokość profilu jest zbliżona i teoria z książki eM'a z czasów Hitlera - prawdziwa.
ok. kumam. ja już skończyłem.faldzip - Pon 18 Cze, 2012 Stf, prosze Cie, czytaj cale posty i staraj sie chociaz zrozumiec co w nich jest napisane.faldzip - Pon 18 Cze, 2012
Miniac napisał/a:
"gdzie go wsadziłeś/na którym planujesz teraz jeździć/kto teraz będzie na miejscu kierowcy/czy jeśli na miejscu pasażera to czy robisz przekładkę na anglika/czy będziesz przerejstrowywał auto na 6 osób..."
kp - Pon 18 Cze, 2012 Mnie się wydaje, że polonistów tutaj nie za wielu...
I się nie dogadacie (nie dopiszecie), bo nie tak latwo jest przekazac klawiszami to co we glowie. No i dochodzi do tego, że rozmowa troche kręci się w koło "obłoków".
Sprawdzi sie to tylko tak: trzeba zaliczyc kilka tptd z roznymi setupami
1. seria
2. seria na sliku
3. seria na sliku i z zawiasem za20k
3. znowu seria
4. seria + wieksze kolo
5. seria + powszechne mody
6. huj wie co
i porównać. A tak to fusy.
Ja sie zgadzam z Markeim23 i planuje starty w WPP. W przyyyszłości oczywiście, ale wydaje mnie sie, że tam nie ma takich dywagacji tylko sie naperdala, doswiadczenie zdobywa i sie wie, a nawet odczywa takie rzeczy jak my tu nie wiemy i domyślać sie próbujemy.Stf - Pon 18 Cze, 2012 jeśli do mini jest pakowane 18" to dlaczego nie ma slicków powyżej 19" ? do gtr'a wiem, że typ jeden nie może znaleźć... dlaczego nie ma 22" ? takie koła w autach klasach GT bez problemu by się zmieściły a i moce by to udźwignęły. dlaczego prosiaki latają tylko na osiemnastkach ? debile ? dno ? żenada nie ? zamiast iść w szerokości 265 na tyle powinni błotniki powycinać i z 22" upchnąć jak w dragsterch ?Miniac - Pon 18 Cze, 2012
Cytat:
wydaje mnie sie, że tam nie ma takich dywagacji tylko sie naperdala, doswiadczenie zdobywa i sie wie, a nawet odczywa takie rzeczy jak my tu nie wiemy i domyślać sie próbujemy.
Chyba sobie jaja robisz
Robię/łem przy ok 8miu autach z czołówki WPP i napina/ poziom wiedzy jest tam jest DUŻO wyższy niż w WSMP - jedynie budżety 'trochę' inne. WPP to właśnie idealny przykład do tej dyskusji, gdyż tam właśnie liczy się najbardziej najtańszy czynnik, którym osiągniemy możliwie najwięcej.Miniac - Pon 18 Cze, 2012
Stf napisał/a:
jeśli do mini jest pakowane 18" to dlaczego nie ma slicków powyżej 19" ? do gtr'a wiem, że typ jeden nie może znaleźć... dlaczego nie ma 22" ? takie koła w autach klasach GT bez problemu by się zmieściły a i moce by to udźwignęły. dlaczego prosiaki latają tylko na osiemnastkach ? debile ? dno ? żenada nie ? zamiast iść w szerokości 265 na tyle powinni błotniki powycinać i z 22" upchnąć jak w dragsterch ?
Tego nie wiem. Może jest to podyktowane przepisami/homologacjami, może interesem producentów opon (że więcej sprzedadzą 18tej niż 20tek). Jakiś czas temu Redbull pokazał jak teoretycznie wyglądałby i jakie miałby osiągi bolid F1, gdy FIA odpuściło masę ograniczenia. Generalnie było by zakrzywienie rzeczywistości. Dla mnie to argument na to, że nie zawsze można to co się chce i tuning to ciągłe kompromisy i adaptacje; Dla Ciebie, że to niemożliwe, bo by już takie dawno jeździły po Poznaniu.
U siebie wkładam to co napisałem parenaście postów temu. Koło największe (najwyższe i najszersze) jakie mi wejdzie. Nie mogę tu olewać torque steer'u, nie mogę z auta zrobić terenówki. Nie wkładam 19tek bo nie mam skąd wziąć takiego slicka 630max. Jak się tak dobrze zastanowić to całe auto budowane jest wokół rozmiaru kół. Kiedyś dawno słyszałem, że jakieś auto X jest lepsze od Y bo mieszczą się w nim większe koła. Wtedy tak jak teraz dla Ciebie był to dla mnie argument z tyłka, teraz patrze na to inaczej.
Jeszcze na koniec ciekawostka z pierwszej ręki. Na hamowni opory toczenia są zależne od prędkości. Nowe auta na wysokich kołach mają mniejsze opory toczenia niż analogiczne szerokość przy mniejszej wysokości. Stąd też nie do końca klei mi się teoria czy 'opinie', że wysokie koło to duża masa i wolniejsze auto - bo większe opory toczenia. Na ironie jest odwrotnie. Stf - Pon 18 Cze, 2012
Miniac napisał/a:
Jeszcze na koniec ciekawostka z pierwszej ręki. Na hamowni opory toczenia są zależne od prędkości. Nowe auta na wysokich kołach mają mniejsze opory toczenia niż analogiczne szerokość przy mniejszej wysokości. Stąd też nie do końca klei mi się teoria czy 'opinie', że wysokie koło to duża masa i wolniejsze auto - bo większe opory toczenia. Na ironie jest odwrotnie.
nie robiłem miliona pomiarów. ostatni jaki był i dotyczy Cliówek 15" vs 16":
na oko z 5-7KM ?Miniac - Pon 18 Cze, 2012 OMG
Powiedz: CO TO MA BYĆ?
Czy Ty naprawdę nie rozumiesz ostatnich 5ciu stron??buni - Pon 18 Cze, 2012 skoro mniejsze kolo ma mniejsza "plame" , to jak moze miec wiekszy opor toczenia ??
bez sensu ta dyskusja... Miniac - Pon 18 Cze, 2012 bo opory toczenia to nie tylko tarcie opony o nawierzchnie, a również jego obroty. Jeśli widzisz, że na wykresie rośnie to wraz z prędkością (odwieczny błąd hamowni, że jest to na wykresie z obrotami) to łatwo wywnioskować, że większe koło przy tej samej prędkości pojazdu kręci się wolniej. Wolniej kręci się przegub, wolniej dyfer itd.
Jak różne macie ze STFem średnice kół w Clio na 15 vs 16''?buni - Pon 18 Cze, 2012 tylko ze dazymy do skrocenia przelozenia glownego niz wydluzenia, zakladamy nizsze opony na wieksze fellgi zeby miedzy innymi pomoc sie napedzac lepiej. szerokosc wiadomo musi byc mozliwie najszersza. dlatego taka oponka 235/610 jest kozacka , bo jest szeroka i niska
i zajebiscie lekka w doadatku
ja mam w clio 575mm (195/50/15)Miniac - Pon 18 Cze, 2012 No i to jest spore nieporozmienie Skrócić przełożenia można i trzeba w pierwszej kolejności biegami i głównym by mieć więcej momentu na kołach*. Średnicą koła można sobie zwiększyć przyśpieszenie i strzelić w pysk z przyczepnością...
..niestety coś o tym wiem i dlatego mój Mini VTEC ładnie wygląda jak stoi niż jak jedzie. Przecież gdyby te Avony co na nim mam jakkolwiek działały to upalałbym te auto gdzie tylko się da. Oczywiście jak teraz patrze pod tym kątem na Zmaxy i inne torowe Mini to widzę, że pierwsze co tam robią to wsadzają koło półtora razy wyższe!
* Oczywiście rozumiem aspekt finansowy tej operacji..