GeKo - Pon 13 Wrz, 2010 podbijam Jeszcze nie wiem czy może nie zalać motula 75W140, nie wiem tylko czy to olej nie przeznaczony tylko do aut ze szperami.Anonymous - Wto 14 Wrz, 2010 Ja zalałem jednak Tranself TRX 75W-80 bo był na miejscu w dobrej ceni. Narazie nie narzekam.GeKo - Wto 14 Wrz, 2010 Zdecydowałem się na Millersa. Kilka rzeczy mnie przekonało na jego korzyść, głównie nagroda na międzynarodowych targach motorsportu. Dam znać jak się sprawuje. Transelfa nie chce.speed555 - Wto 14 Wrz, 2010 Ostatnio jak rozmawiałem z Grześkiem Kozerą (4motorsport.pl) to mówił ze jak dawniej wszyscy do silników i skrzynii kupowali u niego Motula tak teraz wszyscy przeszli na Millersa bo ponoć jest duzo lepszy (i Grzesiek tez tak uważa)Bart - Śro 15 Wrz, 2010 a co Panowie powiecie na takie zagadnienie:
Mam ducato, 270tysięcy km, niecałe 3 lata, olej w skrzyni oryginalny. Goście z ASO mówią, że producent nie przewiduje wymiany, ale mają to jeszcze sprawdzić. Po moim naleganiu powiedzieli, że jeżeli da się w ogóle oleum wymienić to zmienią. Słusznie się upieram?GeKo - Śro 15 Wrz, 2010 Żydomason, renault oficjalnie też nie przewiduje wymiany oleju Jaco - Śro 15 Wrz, 2010 Pewnie dlatego, że Renault produkuje tak niezawodne samochody Bonczek - Śro 15 Wrz, 2010 One poprostu padają przed teoretycznie pierwszą wymianą martin.h - Śro 15 Wrz, 2010 Prawie żaden producent nie przewiduje wymiany oleju w skrzyniach manualnych. Jedynie w przypadku jakiś aut sportowych jest to uwzględnione. Po prostu przy zwykłej jeździe olej w skrzyni manualnej ma lajtowe warunki pracy i nie ma konieczności jego zmiany.GeKo - Śro 15 Wrz, 2010 Bonczek, Na to nie wpadłem M - Śro 15 Wrz, 2010
martin.h napisał/a:
Prawie żaden producent nie przewiduje wymiany oleju w skrzyniach manualnych. Jedynie w przypadku jakiś aut sportowych jest to uwzględnione. Po prostu przy zwykłej jeździe olej w skrzyni manualnej ma lajtowe warunki pracy i nie ma konieczności jego zmiany.
Na jakiej podstawie tak twierdzisz?martin.h - Śro 15 Wrz, 2010
M napisał/a:
martin.h napisał/a:
Prawie żaden producent nie przewiduje wymiany oleju w skrzyniach manualnych. Jedynie w przypadku jakiś aut sportowych jest to uwzględnione. Po prostu przy zwykłej jeździe olej w skrzyni manualnej ma lajtowe warunki pracy i nie ma konieczności jego zmiany.
Na jakiej podstawie tak twierdzisz?
Czy jadąc po bułki kręcisz motor do wysokich obrotów, czy często zmieniasz biegi, raczej nie. Olej traci swoje właściwości m.in. przez wysoką temperaturę, a w większości przypadków do takiej jest daleko.
Po prostu w narmalnych warunkach eksploatacji większości samochodów osobowych olej nie traci swoich właściwości dlatego nie trzeba go wymieniać.M - Śro 15 Wrz, 2010 Uważam że olej w skrzyni dostaje nie gorzej niż silnikowy, ale z powodu dużo mniejszej prezycji pracy elementów w skrzyni wymiana oleju jest po prostu pomijana jako nieistotna.
Skrzynia nie posiada elementów które suną po filmie olejowym, typu zespół tłok-korbowód-wał. Po prostu są tam przekładnie które mogą być smarowane nawet końskim łajnem.
Mimo wszystko po kazdym upalaniu bede zmieniac olej w skrzyni.martin.h - Śro 15 Wrz, 2010 Maciek, bogatemu nikt nie zabroni M - Śro 15 Wrz, 2010
martin.h napisał/a:
Maciek, bogatemu nikt nie zabroni
Nie stać mnie na nową skrzynię a synchro już "czeszczy"