To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Paliwo... paliwo..

Anonymous - Sob 04 Lis, 2006

Ja leję tylko na Neste.
1. Pod domem
2.Najtaniej :)
Nigdy nie zalałem do saxo nic innego jak neste. bede musiał spróbowac.
ale lanie to seryjnego silnika innej benzyny niz pb95 mija się z celem.
pb98 i inne moga dac efekt w silnikach z wysokim stopniem spręzania, lub gdy producent zaleca takie paliwo do seryjnego silnika np.FSI, HPI itp.
dodatkowo taka bęzyna powoduje ze w silniku zbiera sie mniej nagaru w komorach spalanie, na zaworach itp.-jak zalezy nam na czysciutkim silniczku to pewnie ze warto.
z ta pojemnoscia baku he he to roznie bywa.
u mnie w ksiażce obsługi piszą ze rezerwa to 5l. nie raz zdarzyło nalac mi 46l.
jak dobrze postrzelam z pistoletu to 45 wleje prawie zawsze :)

dzik - Sob 04 Lis, 2006

Do clio leje 98 neste. Leje 98 bo producent nakazuje i clio ma seryjnie dosc wysoki stopien sprezania (11:1). Kiedys lalem bp, ale dwa razy mialem przypadki stukow i trybu awaryjnego w clio, wiec olewam juz przereklamowana bp ultimate.
Do 5-tki jak jezdzilem po miescie lalem 98 neste, jak upalam to vpalera.

Tym co leja vipalera i 98 do malo wysilonych fur to gratuluje, lepiej zalozyc magnetyzer.
W seryjnym silniku czesto 95 sprawdza sie lepiej od 98.

Dariano - Sob 04 Lis, 2006

Jedno wiem napewno na 98 zrobisz wiecej kilometrow niz na 95 to akurat stwierdzone na wlasnej skorze :)
Marek23 - Sob 04 Lis, 2006

Neste 98 lepsze jak BP 98? Mi sie zawsze Neste zle kojarzylo, ale jak tak powiadacie, to moze sprobuje.

Test w WRC pamietam. Wiecej oktanow, mniej koni(zalezy tez od silnika), to sie tyczy 95,98. Vracing 99 ma jeszcze jakies domieszki, ktore powoduja, ze jednak na hamowni
wiecej konia wyskakuje. Pomijam inne korzysci. 106 jezdzilo tylko na 99, clio 98 jak sie scigam z oslami na ulicy, 99 jak z kumatymi na torze/oesie :P

Anonymous - Sob 04 Lis, 2006

Marek23 napisał/a:
Vracing 99 ma jeszcze jakies domieszki

czytaj tlenu co powoduje lepsze spalanie

Anonymous - Sob 04 Lis, 2006

ja smigam caly czas na 98 z NESTEA albo z JET. Po zalaniu VPower Racing kilka razy pod rzad do pelna nie widze zadnej roznicy poza cena.

95 do Clio jeszcze nigdy nie tankowalem i nie planuje.

Loko - Sob 04 Lis, 2006

Więcej tlenu w paliwie powinno dawać więcej mocy, podobno stosuje się system który dolewa wody do cylindra i to ma dawać więcej mocy. Tak wiec panowie tniemy uszczelki pod głowica :D
dzik - Sob 04 Lis, 2006

Loko napisał/a:
podobno stosuje się system który dolewa wody do cylindra i to ma dawać więcej mocy.


A na placu czerwonym samochody rozdaja :D

Loko - Sob 04 Lis, 2006

A czemu uważasz to za nieprawdopodobne? Nie interesowało mnie to jakoś szczególnie, ale specjalnie dla ciebie poszukam coś wiecej. Nawet jeśli wtrysk wody nie podnosi bezpośrednio mocy to w jakiś sposób przyczynia się do tego ze auto może być mocniejsze.
strick - Nie 05 Lis, 2006

A ja leje gdzie popadnie! Słyszałem ze mój silnik nawet na fryturze pojedzie :D
M - Nie 05 Lis, 2006

Wtrysk wody do cylindra to bardzo popularny zabieg w sporcie...
Zapobiega stukom, powoduje bardzo dokładne spalanie mieszanki.
Tylko trzeba pilnowac zeby sie nie skonczyla :D

Jakarti - Nie 05 Lis, 2006

Cytat:
ja smigam caly czas na 98 z NESTEA



heheeh Kune na herbacie jezdzi :) dobreeee!!! :D

Loko - Nie 05 Lis, 2006

No zgadza się znalazłem też cały artykuł o tym, tak z grubsza to mieszanka woda/paliwo/powietrze skuteczniej się pali (w wodzie jest dużo tlenu wiec to pomaga). No i dzieki dodaniu wody zmienia się granica spalania stukowego przy tym samym paliwie i można zastosować wyższy stopień sprężania.
anjas - Nie 05 Lis, 2006

Jakarti napisał/a:
heheeh Kune na herbacie jezdzi :) dobreeee!!! :D


na cytrynowej czy brzoskwiniowej? ;)

dzik - Nie 05 Lis, 2006

Loko napisał/a:
No zgadza się znalazłem też cały artykuł o tym, tak z grubsza to mieszanka woda/paliwo/powietrze skuteczniej się pali (w wodzie jest dużo tlenu wiec to pomaga). No i dzieki dodaniu wody zmienia się granica spalania stukowego przy tym samym paliwie i można zastosować wyższy stopień sprężania.


O stukach prawda, schladza temperature mieszanki (ale to w turbo ma sens) i chlodzi zawory, tloki itp. Ale sama w sobie mocy nie daje. Dolewanie wody do seryjnego NA sensu nie ma.
Ciekawe jest co napisales ze tlen w wodzie pomaga w spalaniu, jak polewalem nia ognisko to ognia wiekszego nie bylo :D
Chemikiem nie jestem ale woda to zazwyczaj wynik spalania i jako paliwo srednio sie nadaje.

Dla tych co chca eksperymentowac z dolewaniem szklanka wody do dolotu przypomne tylko ze woda nie spreza sie 10:1 tak latwo jak powietrze....



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group