To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - swap: z vts'a do 106

CHRZANEK - Wto 21 Sie, 2007

Dzwonilem, no i troche mnie zmartwil...

Trzeba będzie przewalać wszystkie wiązki.
Ale itak zaryzykuje i na początek zmienie tylko silnikową jak nie zagada to będziemy walczyć dalej.

Ponoć problemem jest to że zmienialo sie usytuowanie poszczególnych pinów i zmiany mialy miejsce nawet co pól roku :(

Ale ja mam oba samochody z tego samego roku więc jest pewna szansa :) :) :)

kaco_d - Nie 29 Lis, 2009

ja własnie tez mam niebawem dokonac takiego swapa 8v z 2003 roku na 16v obojetnie z którego roku, narazie szukam dobrej jednostki...i teraz pytanie czy ktoś wie czego bede potrzebował by to uczynic zeby wygladalo jak pelne 16v
Jak z elektryka czy szukac silnikia z kompem na 1 kosc czy na 3 kosci tak jak teraz mam w 8v itd itd

jarek-malopolska - Nie 29 Lis, 2009

ja bym szukał z nowszego, w sumie patrzac teraz po allegro jest dość znaczny wybór... Zagadaj do Grześka VTS pewnie pomoże bo ma chyba 2 albo 3 silniki 16v ;D
GeKo - Pon 30 Lis, 2009

kaco_d napisał/a:
Jak z elektryka czy szukac silnikia z kompem na 1 kosc czy na 3 kosci tak
Jeśli się nie mylę lepiej na 1 kości, łatwiej ruszyć elektronikę w takim, ale to niech Saxorulaaa potwierdzi.
Michał - Pon 30 Lis, 2009

GeKo napisał/a:
kaco_d napisał/a:
Jak z elektryka czy szukac silnikia z kompem na 1 kosc czy na 3 kosci tak
Jeśli się nie mylę lepiej na 1 kości, łatwiej ruszyć elektronikę w takim, ale to niech Saxorulaaa potwierdzi.

na swoim przykładzie moge powiedzieć że komp na jednej kości jest lepszy. Nie ruszałem go ale Saxorula ciągle to podkreślał, że na jednej kosci komp jest lepszy do strojenia.
Czyli silniki odrazu po facelifting'u

saxorulez - Pon 30 Lis, 2009

kaco_d,

jest tak że kompy na 1 kości i na 3 kościach poza samą ilością sond lambda nie wiele się różnią. Jeśli chodzi o późniejsze strojenie to łatwiej to zrobić na ECU z jedną kością.

Kolejna kwestia to wiązka kabinowa one były inne dla ECU z jedną kością (czyli do 2000r) niż dla ECU z 3 kościami (od XII 2000r) - jest to do obejścia ale warto mieć to na uwadze zeby wszystko zadziałało

Do silnika 16V potrzebujesz jeszcze łapę tą która jest pod ECU bo jest to inna łapa niz w 8v :) Do szczęścia są jeszcze potrzebne przewody wodne bo w 16v część jest inna.

kaco_d - Pon 30 Lis, 2009

saxorulez napisał/a:
kaco_d,

jest tak że kompy na 1 kości i na 3 kościach poza samą ilością sond lambda nie wiele się różnią. Jeśli chodzi o późniejsze strojenie to łatwiej to zrobić na ECU z jedną kością.

Kolejna kwestia to wiązka kabinowa one były inne dla ECU z jedną kością (czyli do 2000r) niż dla ECU z 3 kościami (od XII 2000r) - jest to do obejścia ale warto mieć to na uwadze zeby wszystko zadziałało

Do silnika 16V potrzebujesz jeszcze łapę tą która jest pod ECU bo jest to inna łapa niz w 8v :) Do szczęścia są jeszcze potrzebne przewody wodne bo w 16v część jest inna.


jesteś w stanie zrobic mi listę co powinienem kupic zeby przelozyc manele do 8v od A do Z ? napewno bede szukal silnika w takim razie z 1 koscia, musze to wszysko obliczyc bo zaraz sie okaze ze taki swap jest nieoplacalny taka mam nadzieje ze do 3tys zl sie zmieszcze hmm grzesiek vts musi dac znizke :P

saxorulez - Pon 30 Lis, 2009

kaco_d,

poniżej tak z pamięci ale i tak coś w praniu Ci wyjdzie pewnie:

1 x głowica z 16v
1 x komple twałków
1 x komplet kółek
1 x kolektor ssący
1 x kolektor wydechowy
1 x łapa poduszki pod ECU
1 x ECU 16v
1 x wiązka 16v
? przewody wodne ale nie pamiętam które

to jest opcja że zostajesz na bloku z 8v w sumie tak można zrobić. Jeśli ma być kompetny SWAP to:

1 x silnik 16v
1 x ECU 16v
1 x wiazka z 16v
1 x łapa pod ECU
?? przewody wodne

To chyba tyle nie przypominam sobie zeby tam coś jeszcze inaczej było

kaco_d - Pon 30 Lis, 2009

raczej bede szedl w kompletny silnik, mniej roboty...
teraz tylko pytanie czy bedzie duzo grzebania z elektryką, czy to fajnie podejdzie czyli wypiac ze starego i wpiac z 16v czy nie trzeba bedzie rozbierac polowy auta bo moge nieogarnąc:/

saxorulez - Pon 30 Lis, 2009

jedyny problem jaki bym widział to próba połączenia wiązki po 2000 z wiazką przed 2000 (móie wiązka kabinowa z silnikową) jak kupisz silnik z kablami sprzed 2000 to probelmu być nie powinno. Chociaż są jakies różnice przy zegarach zapewne bo jest inna ilość wskażników ale tego to już nie wiem jak obejść
Grzesiek VTS - Pon 30 Lis, 2009

Mam caly zestaw po 2000 roku na 3 kosci .

jak cos toc to prv :>

CHRZANEK - Pon 30 Lis, 2009

saxorulez napisał/a:
jedyny problem jaki bym widział to próba połączenia wiązki po 2000 z wiazką przed 2000


No z doświadczenia moge powiedzieć że mechanicznie to swap z 8V na 16V to są dwa dni roboty.
Elektryka to jest szukanie igły w stogu siana.
Problem jest nawet wtedy jak masz wiązke silnikową i kabinową z tego samego roku.
Jak wspominałem w postach sprzed 1,5 roku jest nielada problem. Komputer nic nie pomoże.
Trzeba wziąźć schematy instalacji elektrycznej, probóweczkę i prze-pie-rdalać kabelek po kabelku.
Praca nie jest ciężka ale żmudna jak jasna cholera. Normalny elektryk który w ciągu godziny robi dwa przeglądy za 500pln będzie miał w dupie taką robote za przysłowiowe "pół litra".

Mnie swap finalnie wyniósł 1000pln - ale takie rzeczy to tylko w erze i w województwie kujawsko-pomorskim.

PS: po swapie nie działały mi światła cofania i nawet sam mistrz Vlodarski nie wiedział o co kaman.

Jaco - Wto 01 Gru, 2009

Skoro jest tyle problemu z tymi kabelkami to nie lepiej przełożyć całą wiązkę , szybciej i chyba prościej..
CHRZANEK - Wto 01 Gru, 2009

Jaco napisał/a:
to nie lepiej przełożyć całą wiązkę


Jak przekładasz z Saxo 16V do Saxo 8V to pewnie że lepiej.
Ale ja przekładałem silnik z Citroena do Peugeota, a peugeot jak wiadomo ma inna deske rozdzielczą, lampy, itp itd.

Ja miałem problem ze "zczepieniam" wiazki silnikowej z kabinową bo w 8V jest 1 gniazdo, w 16V dwa gniazda (albo na odwrót) do tego piny w 70% sie nie pokrywaja.

Sytuacja kiedy masz KOMPLETNĄ wiazke (silnikowa+ kabinowa) jest gwarancja sukcesu.
Tyle że wtedy musisz zrobic rozbiórkę całego nadwozia, ale wole robić to niż sie grzabac w elektryce.

Barejka - Wto 01 Gru, 2009

lape silnika mozesz zaoszczedzic trzeba ja tylko odpowiednio wyciac zeby sie rozrzad zmiescil, tylko zy wytrzyma to ostre ruszanie i tarpniecia motoru tego nie wiem ^_^


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group