To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Klatka - jak ? co ? czemu tak ? ahaaa... rozumiem

Meehow - Sob 14 Sie, 2010

Chodzi o Piotrka Barana ? Bo jest dwóch ;)
GeKo - Nie 15 Sie, 2010

Tak, Piotrek Baran. www.baranautoserwis.pl Co do klatek CrMo sparco to przyjeżdza to w takim stanie że równie dobrze można robić całą od podstaw. Wszystkie rurki trzeba docinać poprawiać, bo praktycznie nic nie pasuje, Jedyny plus że rurki są już pogięte. Co i tak nie jest idealnym rozwiązaniem bo gdy okazuje się że buda nie jest idealnie prosta to są hocki klocki z wstawieniem. Tu masz kilka zdjęć z jego produkcji.
http://forum.hothatch.org...?t=6982&start=0

Meehow - Nie 15 Sie, 2010

Dzięki za rzeczową odpowiedź :ok:

Kontaktowałem się już z nim w sprawie klatki ze zwykłej stali węglowej, zanim zobaczyłem ceny (i wagę) gotowych sparco :)

Rozumiem że elementy które przychodzą w paczce są tak pospawane żeby nie trzeba było wycinać dachu żeby je wsadzic ? Przyjmując że buda jest idealnie prosta to klatka wchodzi na styk czy zostają duże szpary ?

saxorulez - Nie 15 Sie, 2010

Meehow,

czyli Sparco jest tansze od Barana? czy na odwrot?

Meehow - Nie 15 Sie, 2010

Rozbudowana CrMo Sparco kosztuje 3700, a Fe45 z obspawaniem i poprzeczkami pod fotele w BaranAutoSerwis 3000.
Zrobienie rozbudowanej CrMo w Ireco ok. 7000.

Przy czym Sparco waży 31 kg a zwykła z czarnej stali koło 40-50 :/

GeKo - Nie 15 Sie, 2010

Meehow napisał/a:
Rozumiem że elementy które przychodzą w paczce są tak pospawane żeby nie trzeba było wycinać dachu żeby je wsadzic ?


Dachu nie, choć jak masz Lancera to i tak ściągasz dach żeby ładnie ospawać, dookoła.
łączenia rur, z racji na konstrukcję stóp. A elementy nei są pospawane są tylko pogięte, nawet nie pamiętam czy krzyży na drzwi też nei trzeba łączyć każdej rurki oddzielnie. Na pewno każdą trzeba obrabiać, bo nie jest to niestety spasowane jak należy. Co do szczelin, to zależy od modelu auta i rodzaju klatki. Przy zakupie CrMo musisz liczyć cenę klatki:
3700 klatka
1000 wstawienie minimum, bo do CrMo idzie inny drut i gaz.
500 obspawanie karoserii
500 podstawy pod fotele.
No i wiadomo wycięcie wklejenie szyby i włożenie wyciągnięcie deski ( ale to już wszyscy liczą dodatkowo) chyba że przywozisz auto rozebrane.

Także koszty rosną troszkę bardziej niż te 700zł.

Meehow - Nie 15 Sie, 2010

Ok, wiem że 3700 to nie wszystko, ale zrzucenie 15 kg innymi sposobami kosztuje dużo więcej ;)
GeKo - Nie 15 Sie, 2010

Zamiast skupiać się na 15kg, skup się na tym aby na każdy rajd mieć świeżą oponę i sprawne auto. Te 15kg nie zagwarantuje Ci diametralnie lepszych osiągów. Śmiem twierdzić że zyskasz więcej na dobrym zawieszeniu lub świeżej gumie. Chyba że budżet jest z gumy :D To idź w TIP-TOP.
Meehow - Nie 15 Sie, 2010

Sugerujesz że jest niesprawne :> ? Niecałe 2 % masy to niemało, a przecież klatkę robi się raz ;)
106 - Nie 15 Sie, 2010

budujesz A czy Ngrupe?
Meehow - Nie 15 Sie, 2010

Znów N
GeKo - Nie 15 Sie, 2010

Meehow napisał/a:
Sugerujesz że jest niesprawne


he he nic z tych rzeczy, ale wiem jak to jest jeździć rajdy na partyzanta, na starych gumach czy resztkach klocków. Bezpieczństwo to priorytet i to nie podlega żadnym dyskusjom, tylko CrMo to wg mnie przerost formy nad treścią do takiego auta jak Saxo/106. Choć jeśli dobrze pamiętam to saxo w Nce ma chyba dość niskie minimum wagowe więc ciężko dojść do niego bez dużych nakładów finansowych.

Meehow - Nie 15 Sie, 2010

GeKo napisał/a:
Meehow napisał/a:
Sugerujesz że jest niesprawne


he he nic z tych rzeczy, ale wiem jak to jest jeździć rajdy na partyzanta, na starych gumach czy resztkach klocków. Bezpieczństwo to priorytet i to nie podlega żadnym dyskusjom, tylko CrMo to wg mnie przerost formy nad treścią do takiego auta jak Saxo/106. Choć jeśli dobrze pamiętam to saxo w Nce ma chyba dość niskie minimum wagowe więc ciężko dojść do niego bez dużych nakładów finansowych.


850 kg :)

Jaco - Nie 15 Sie, 2010

Oo jaki fajny temacik o klatkach ;D to wrzucę też kontakt do kolegi Janusza który, przygotował nadwozie w mojej 106 http://budowarajdowek.pl/

Jeśli chodzi o podejście do tematu to pełna profeska ( dobre zaplecze sprzętowe jak i duuuża wiedza techniczna) , a i z cenami można się dogadać...


http://www.budowarajdowek.pl/peugeot/peugeot.html tutaj kilka fotek mojej budy... bo stronka aktualnie jest w przebudowie

GeKo - Nie 15 Sie, 2010

Meehow, trzebaby zapytać Przema, albo Micka ile waży ich rajdówka, bo z tego co pamiętam to dość mocno walczono tam o masę.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group