To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - DOŁADOWANIE SILNIKÓW SPALINOWYCH

M - Śro 28 Lis, 2007

swinka czyli piggyback jest wpinany miedzy kompa a silnik, oszukuje wartosci w obie strony od i do silnika, generalnie brzydze sie swintuchami :)
CHRZANEK - Śro 28 Lis, 2007

Czyli "mniej wiecej" tak jak sie domyślalem :) :) :)

Co myslicie o rozwiazaniu TK.
Pierwszy tego typu patent to chyba byl w latach 80tych w B grupowej lancii Delta S4.
Technologia byla BARDZO na owe czasy skomplikowana i droga i prócz Lancii chyba nikt tego wtedy nie zastosowal.

Temat powrócil przy okazji wymienianych juz silników TSI koncernu VW.
Ponieważ kompresor napędzany jest mechanicznie i jego wydajnosc zależy od obrotów, a turbina energią spalin, czy oba urządzenia sobie nie przeszkadzają ?? ?? ??

M - Śro 28 Lis, 2007

Zeby było miodzio to kompresor sie wyłącza (sprzęgiełko) i wtedy pracuje turbo.
Jak dla mnie sztuka dla sztuki lub gdy ktoś chce wyciskać krew z silnika i iść pełnym kurvviszonem o każdej porze dnia.

KonradMK - Śro 28 Lis, 2007

czyli w sumie dobry patent :)
CHRZANEK - Śro 28 Lis, 2007

eM napisał/a:
Zeby było miodzio to kompresor sie wyłącza (sprzęgiełko) i wtedy pracuje turbo.


Czyli jest zakres obrotów przy których pracuja razem czy nie ;)
Aha czyli w momencie zalączenia turbo kompresor sie "wysprzegla" i nie przeszkadza ( i przy okazji nie zabiera mocy)
Dobrze kombinuje ???

M - Śro 28 Lis, 2007

Tak, tam gdzie performance kompresora sie konczy,tam zaczyna sie turbo i na odwrót.
CHRZANEK - Śro 28 Lis, 2007

Jeden dzień - a jestem mądrzejszy niż po calym roku w technikum :D
Anonymous - Śro 28 Lis, 2007

gwoli ścisłości :) w 1 poście pomylone są pojęcia BiTurbo i TwinTurbo - jest dokladnie odwrotnie niż jest napisane :)

BiTurbo - dwie równoległe turbiny obbslugujące rząd cylindrów, najczęsciej stosowane w v'kach

TwinTurbo - dwie turbiny pracujące sekwencyjnie, czasem jedna większa druga mniejsza, świetnie sprawdzają się w silnikach rzedowych (Skyline, Supra). w suprze dodam, że obie są takie same, tylko jedna kręci od 1800, a druga od 4000rpm :)

CHRZANEK - Śro 28 Lis, 2007

No widzisz... Ja zaznaczam że mało sie znam i poprzez analize Waszych postów mam nadzieje sie czegoś nauczyć.
W takim razie TwinTurbo było również z Mitsu3000GT - jeżeli sie myle to prosze mnie poprawić.

PS a co do galanta do niezły był VR4 - jak by nie patrzeć protoplasta EVO.

Stacho - Śro 28 Lis, 2007

Tak CHRZANEK było...
w 3000GT
w Suprze
w 300zx'ie
i jeszcze w paru innych szrotach :)

Anonymous - Śro 28 Lis, 2007

CHRZANEK napisał/a:
W takim razie TwinTurbo było również z Mitsu3000GT - jeżeli sie myle to prosze mnie poprawić.

nie mylisz sie :) 3litrowe V6 w wersji vr-4 miało 330 ps w 93 roku. to auto jezdzilo licznikowe 300km/h i swietnie trzymalo sie drogi (4 kola napedzane i 4 kola skretne)

vr4 ciezko znalezc, obecnie w UK jezdza modele EA galanta (na ich rynku shogun) z 280konnym silnikiem TT (pojemnosc 2,5 o ile sie nie myle), poprzednie roczniki byly dosteone w "naszej" wersji, ale znalesc takie cos graniczy z cudem...

Cytat:
i jeszcze w paru innych szrotach :)

to jest kwestia sporna, vr4 z '93 bije na łeb klase supersportową, ale utrzymanie i doprowadzenie tego auta do pożadku to ogroooomne pieniadze. dla przykladu czesci na remont silnika (oryginalne) kosztują 47tys pln :) a gdzie zawias, skrzynia, hamulce buda etc?

CHRZANEK - Czw 29 Lis, 2007

Ciekawe, ale chyba zbaczamy z tematu ;)
dymek napisał/a:
3litrowe V6 w wersji vr-4 miało 330 ps w 93 roku

Jak juz wspominalem w jakims temacie, w latach 90tych może faktycznie byl to super wynik, ale obecnie w przypadku silników turbo dość często seryjne modele maja ok 100KM z litra pojemności.
Nie wiem czy ten poziom się utrzyma czy tez producenci beda starali sie nadal zwiększać ten wspólczynnik - ale nadal ograniczeniem jest chyba jednak trwalosc takiego silnika.

Kolejne pytanie do bardziej doswiadczonych:
Zakladając że silnik turbo bylby przez caly swój żywot eksploatowany zgodnie z przykazaniami
(nie palowany na zimno, wysokiej klasy oleje i często zmieniane itp) czy trwalosć takiego silnika moze być porównywalna z żywotnoscią silnika N/A czy nie ???

saxorulez - Czw 29 Lis, 2007

dymek napisał/a:
UK jezdza modele EA galanta


nie wiem jakie są EA, ale mi sie podobał Galant z silnikiem z EVO chyba taki był na ich rynku. VR4?

M - Czw 29 Lis, 2007

Moze wydziele.
Anonymous - Czw 29 Lis, 2007

http://www.youtube.com/wa...feature=related

co za duzo to nie zdrowo :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group