CHRZANEK - Wto 13 Maj, 2008 Dr Stefan, mam problem:
Stf napisał/a:
dobra guma, zawias, szpera
Mam dobrą gumę
Mam zajebisty zawias (nie byle jaki)
Ale tego trzeciego ustrojstwa nigdzie nie mogę znaleźć...
Co robić ??Marek23 - Wto 13 Maj, 2008
CHRZANEK napisał/a:
Po części ESP jest też lekiem na Podsterowność (a taki jest tytuł tego topicu).
Jeśli mówimy o podsterowności w normalnej jeździe, kiedy porowadzi "Kowalski"
W jeździe sportowej gdy występuje podsterowność ESP po prostu wszystko psuje, bardzo zwalnia. Czasowow z ESP nigdy nie będzie lepiej, bo jest to system nastawiony defensywnie a nie ofensywnie(patrz S-YAW w Evo)Anonymous - Śro 14 Maj, 2008
CHRZANEK napisał/a:
Ale w tej chwili 100% nowych fur ma ABS.
Za 5 lat (a może szybciej) 100% nowych fur będzie miało ESP
Byle to się dało wyłączyć. Ja cierpię, że czasem nie mogę wyłączyć ABS-u.
Mogę wyjąć bezpiecznik, ale wtedy nie działa też system rozkładu siły hamowania
CHRZANEK napisał/a:
Niedługo samochody będą się prowadzić tak samo niezależnie czy będą FWD, RWD czy nawet 4x4 ... a hamulce ręczne już znikają z samochodów i są zastępowane przez przycisk więc pozostaną gry komputerowe...
Z włączonymi systemami będą oszukiwać fizykę, hamując to czy tamto koło.
Nie znaczy to jednak że auto jako takie zachowywać się będzie neutralnie,
a jedynie że hamowanie niewłaściwego zachowania włączy się wcześniej czy później.
Generalnie ESP nie ma nic wspólnego ze sportową jazdą i w sportowych bądź nawet
usportowionych autach musi się je dać wyłączyć zupełnie.
Są wyjątki np. volvo S60 R. Niby wyłączasz, ale cholerstwo wraca.Marek23 - Śro 14 Maj, 2008
mAbZ napisał/a:
Byle to się dało wyłączyć. Ja cierpię, że czasem nie mogę wyłączyć ABS-u.
Zrobiłem kółko na torze w clio sport z absem. Załamka, było trochę mokro, co najmniej sekunda na minucie przez to traciłem.Bart - Czw 15 Maj, 2008
mAbZ napisał/a:
Ja cierpię, że czasem nie mogę wyłączyć ABS-u.
Mogę wyjąć bezpiecznik, ale wtedy nie działa też system rozkładu siły hamowania
W alfie 147 2.0 Selespeed też jedno ciekawe rozwiązanie jest - po wyjęciu bezpiecznika z ESP samochód jeździ tylko na dwóch pierwszych biegach (no i wstecznym) mi - Czw 15 Maj, 2008 no dobra, różnica jest taka, że alfa robiła to dla "ratowania biednego nieporadnego kierowcy przed dzwonem", a ebd nie ma prawa działać bez abs, więc po wyjęciu bezpiecznika - siłą rzeczy korektor nie działa...Stf - Czw 15 Maj, 2008
mAbZ napisał/a:
Mogę wyjąć bezpiecznik, ale wtedy nie działa też system rozkładu siły hamowania
możemy rozwinąć ten temat ?
pytam, bo wyciągnąłem bezpiecznik w lbl i dosyć często blokowało mi pupę. nie mam esp.Marek23 - Czw 15 Maj, 2008
Stf napisał/a:
pytam, bo wyciągnąłem bezpiecznik w lbl i dosyć często blokowało mi pupę. nie mam esp.
Ale masz elektorinczny korektor siły hamowania, który ściśle współpracuje z abs. Jeśli abs wyłączony to korektor głupieje.mi - Czw 15 Maj, 2008
mi napisał/a:
ebd nie ma prawa działać bez abs, więc po wyjęciu bezpiecznika - siłą rzeczy korektor nie działa...
ten sam komputer zamyka te same elektrozawory na podstawie tych samych informacji z tych samych czujników, nie ma lekko...Stf - Czw 15 Maj, 2008 można to uspokoić? mechanicznie ?mi - Czw 15 Maj, 2008 normalnym korektorem, jak u NarcyzaStf - Czw 15 Maj, 2008 z sensie żeby mieć przycisk on/off po którym można powrócić do abs'u ? - auto używane na codzień, również przez kobietę Marek23 - Czw 15 Maj, 2008 Dokładnie. Kupujesz korektor mechaniczny, ciągniesz na nowo przewody i gotowe. Trochę jest roboty, ale hamulce najważniejsze, wiadomo.mi - Czw 15 Maj, 2008 szczerze mówiąc nie wiem, czy założenie 2 normalnych korektorów z tyłu nie pomogłoby, znaczy - pomogłoby na pewno, ale czy abs by sobie z tym poradził... Zakładam, że samochód nie odcina paliwa przy hamowaniu, jak VAGi mają w zwyczaju...Marek23 - Czw 15 Maj, 2008
Stf napisał/a:
z sensie żeby mieć przycisk on/off po którym można powrócić do abs'u ? - auto używane na codzień, również przez kobietę
To chyba nie. Bo jak założysz mechaniczny korektor siły hamowania, to abs z tym nie będzie współpracował. Choć może da się. Dowiedz sie czy były golfy IV z abs , ale bez elektronicznego korektora siły hamowania