To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Zawieszenie Cvc na tor i ...

michool_vt - Śro 29 Paź, 2008

mialem stycznosc z koni i uwazam ze na tor to jest dobre rozwiazanie, dobre bo tanie - skrecasz na maxa i masz deske/woz drabiniasty + dobra opona i powinno byc elegancko :)

na ulice sie nie nadaje, skrecony na max skutkuje tym ze auto podskakuje, slizga sie i generalnie jest chuiato/niebezpiecznie :)

jakby byla zewnetrzna regulacja to bym pewnie sprobowal koni bo lubie sie bawic takimi gadzetami :D

Loko - Śro 29 Paź, 2008

Wg mnie zerkopol na pewno ustawi to lepiej bo po pierwsze albo zna twardość sprężyny, albo im ją podasz i do tego dobierą pozostałe parametry. Dwa to ustawią znacznie więcej parametrów zawiasu niż tylko samo dobicie. Ustawianie zawiasu samemu było by super gdyby ten zawias na prawdę był ustawialny, np taki ohlins, chociaż wtedy pojawia się inny problem, tam jest tyle ustawień, że nie sposób tego ogarnąć. Ustawianie w takim koni to jest bardziej bajer.
M - Śro 29 Paź, 2008

no wlasnie w 1130 jest regulacja zewnetrzna pokretełkiem.

Tu jest test:
na tor sugeruja blisteina na ulice koni (ale nie wiem ktore)

http://www.tuninglinx.com...ein-shocks.html

Staram sie być obiektywny.

M - Śro 29 Paź, 2008

Loko napisał/a:
Wg mnie zerkopol na pewno ustawi to lepiej bo po pierwsze albo zna twardość sprężyny, albo im ją podasz i do tego dobierą pozostałe parametry. Dwa to ustawią znacznie więcej parametrów zawiasu niż tylko samo dobicie.

Ale ta informacja nie jest sprawdzona tylko jest twoim domyslem Loko.
Napewno to kiedyś umrzemy.
Cytat:

Ustawianie zawiasu samemu było by super gdyby ten zawias na prawdę był ustawialny, np taki ohlins, chociaż wtedy pojawia się inny problem, tam jest tyle ustawień, że nie sposób tego ogarnąć. Ustawianie w takim koni to jest bardziej bajer.

Bajer to jest w teinie albo innym jdmowym zawiasiku streetowym kolego.
Mam tu fajną książkę o zawieszeniach(pierwsze wydanie poczatek lat 80) w ktorej autorzy pokazują (USA) przyklady zawieszen w sporcie wlasnie na przykladzie i przy uzyciu koni, to nie jest firma ktora urwala sie z choinki.

Loko - Śro 29 Paź, 2008

Zerkopol ustawia dobicie odbicie, długość skoku, naprężenie wstępne w dowolnym zakresie mając bardzoo dużą wiedze praktyczną i w moim zdaniem juz to wystarczy zeby zrobili to lepiej niz jedno ustawienie wlasciwie nie wiadomo czego w nie wiadomo jak ograniczonym zakresie :D
Jakoś nie kojarze koni w sporcie, ale to i tak nie zmienia faktu, ze ustawianie samego dobicia czy tam odbicia jest bajerem, nawet jakby na zawiasie byla metka ohlins. ;)
Na dobrą sprawe to nawet nie wiesz co w takim koni da się ustawiać, nie wspominając o tym w jakim zakresie, ale uważasz że będzie się super regulowało do warunków na drodze bo w jakiejs ksiazce napisali ze koni to dobra firma, tak to wygląda z mojego punktu widzenia :)

106 - Śro 29 Paź, 2008

ustawienie proflexa nie nalezy do najlatwiejszych wlasnie przez mnogosc parametrow
jakie mozna zmieniac . ziom przed zakupem kadeta byl ogladac clio williamsa wlasnie
na proflexie. jak sluchalem jak wlasciciel opowiada o ustawianiu zawieszania
srubokretem ... bo tam taki "reinboł" jest to ciarki mi szly. tak samo jak osoba
kompetentna ustaiwa B6 tak samo osoba z pojeciem powinna ustawiac proflexa....
a koni to kupa....chyba ze na tor. zero odbicia, zero tlumienia po prostu beton.
w takim setupie koni sprawia sie rewelacyjnie. na OS, dziurach i podbiciach nie dziala
tak jak ustawiany przez zerkopol bilstein.

AAA i ja tam bardzo chwale zerkopol. i w moim pugu zrobili tyl jak trzeba. i kadeta
zrobili jak trzeba. i 106 z asfaltu na szuter przestroili jak trzeba. pojecie o tym maja.

CHRZANEK - Śro 29 Paź, 2008

Pozwolę sobie wtrącić swoje 0,03pln pomimo tego że nie mam pojęcia o tym co teraz pisze :)

Ustawienie zawiasu do jazdy po torze finezyjne nie jest :D :D :D
Lecimy na maksa w dół tak żeby nie szurać podłoga i robimy beton - bo tor jest gładki, koła mają zawsze styk z asfaltem, a do tego nie ma podbić, hop itp.

Na ulicy w zasadzie nikt normalny nie jeździ "na maxa" i możliwość zmiany pokrętełkiem charakterystyki na softly jest bardzo wygodna bo jzada na torowym setupie po torowiskach, garbach itp jest po ch**u.
A jak coś jest do wszystkiego to jest do bobra.

W zasadzie po tej wypowiedzi powinienem powiedzieć że takie KONI to idealna sprawa...

Niestety miałem koni (to zółte z pokrętełkiem na którym był napis "Firm").
Dlaczego niestety? A no dlatego że od jazdy po ulicach a wiadomo że są jakie są amorki pociekły po niecałym roku... Strasznie mi było szkoda tych pieniędzy a wydałem niemało bo chyba 1500pln za komplet.
Z bilem tego problemu nie ma. Jak pocieknie to wysyłasz do Zerkopolu i masz nówki funkle. Pan Bieńczyk mawia: "Dopóki nie połamiesz to możesz regenerować w nieskończoność"

I jak do tej pory to się sprawdza - jeszcze osobiście nie zabiłem żadnego bilsteina.

Anonymous - Czw 30 Paź, 2008

CHRZANEK napisał/a:
Na ulicy w zasadzie nikt normalny nie jeździ "na maxa" i możliwość zmiany pokrętełkiem charakterystyki na softly jest bardzo wygodna


I oto właśnie chodzi ze mozliwość regulacji twardości jest bardzo pomocna w codziennym poruszaniu sie po ulicach a bilstein niestety tego nie zapewnia, mowie tu np o b8 zrobionym na hard :/ a bilstein z możliwością regulacji to dopiero b14 (w małym stopniu) i b16 (zakrez bardzo szeroki). Więc podsumowując jak poradzaić sobie z max twardym bilstein'em na codzień i czy to jest wogole mozliwe ?! :/
Bo na jakichkolwiek nierownościach na mieście samochod bedzie miał bardzo słabą przyczepność...

kubas - Czw 30 Paź, 2008

to ja wam powiem tak kyaba agx z regulacja pokretelkiem twardosci, cena jednego amora to tylko 100 zł wiecej niz regeneracja billa w zerkopolu. Mi upala na tym na torze i nie narzeka, na ulicy ustawisz soft i jest zajeboza, przednie amory 4 stopniowa regulacja, tylne 8 stopniowa. Gdyby bill nie kosztowal prawie 2,5 razy tyle co agx to bralbym billa a tak to decyzja jest oczywista....
mi - Czw 30 Paź, 2008

regulowane jest tylko odbicie na 93%, ale za kasę, jaką KYB kosztuje - zajebiste są! Miękkie ustawienie - jak seria, twarde ustawianie - twardo, ale jeszcze pracuje oki, zmiana ustawień to jakieś 30 sekund...
Anonymous - Pią 31 Paź, 2008

A co do samych sprężyn to jak dobrać właściwe ? Dobranie wysokosci - to oczywiste, ale chodzi mi o włściwosci sprezyny ktore dopasowuje się do wagi samochodu (czy cos takiego) i co do samej gęstości zwojów :> ?
CHRZANEK - Pią 31 Paź, 2008

Lepsi producenci (H&R) podaja na springu charakterystykę.
W przypadku tańszych produktów to jest to troche wróżenie z fusów.

To ze sprężyna w "spoczynku" jest krótsza o 40mm od zeryjnej nie znaczy ze po posadzeniu samochodu nadal bedzie 40mm ...

Aha sa jeszcze sprężyny o charakterystyce liniowej (czyli jest tak samo twarda przy ugieciu 30% jak i 80%) i progresywne (im mocniej ściśniesz tym twardsza)

ade - Pią 31 Paź, 2008

a) amorki z regulowana twardoscia... jak dla mnie bajer, dobrze bedzie sie auto prowadzic i tak tylko w jednym ustawieniu.. jedyny plus, ze sobie pod sprezyne ustawisz mniej wiecej... skrecisz na ulice na mietko to ci sprezyna bedzie rzadzic amorkiem i bedzie tak zwany ping-pong niby miekko, a komfort gorszy niz na twardym... ustawisz na twardo zawias bedzie chujowo wybieral i bedzie pyta... i tutaj punkt b)

b) na tor twardo:D o jakim torze mowimy??? bo raczej zaden w polsce nie jest tak idealnie rowny, zeby ustawiac zawias na beton (chyba):] w kazdym razie ja jeszcze nie jechalem po zadnym asfalcie, na ktorym bym nie czul nie rownosci.. i czul potrzebe twardszego zawiasu a mam tylko b8+eibach -30

c) jak chcesz fajne auto na tor i nadajace sie dojazdy na codzien to zamiast na mega glebie i amorach betonowych proponowalbym skierowac sie ku sztywniejszym stabilizaotorka

d) jak koniecznie chcesz super zawias, ale taki, ktory kosztuje troche mniej niz cale auto to moze hp sporting??

qbus - Sob 01 Lis, 2008

hp wcale wiele tanszy niz proflex nie jest... jak sie dowiadywalem o zawias do rajdowki to bylo to jakies 2 tys zl roznicy.
The Mc - Sob 01 Lis, 2008

Barti napisał/a:
eM napisał/a:
Najbardziej trafne wypowiedzi bedą takich osob ktore maja honde, jezdzily po torze z koni i b8 i maja w tym doswiadczenie.


A są takie osoby na forum ? :>


Ja mialem u siebie b8 a teraz jezdze na Koni 1130 i w skrocie moge powiedziec ze Koni daje wiekszy komfort jazdy dzieki regulacji ale na tor polecam b8. Jak skrecisz twardosc w 1130 na maxa to dopiero czujesz jak to zawieszenie pracuje i wylapuje ci kazdy kamyczek na ulicy. Ale zauwazylem ze Koni ma tendencje do bujana sie - czyli jak wpadasz w jaka nierownosc to odczuwasz kolysanie.
Bilsten pod tym wzgledem byl lepszy bo poprostu czules pier*niecie ale auto odrazu wracalo do wlasciwego ulozenia.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group