To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Dlaczego Stand alone a nie Piggy back

dzik - Nie 02 Lis, 2008

rasta napisał/a:

Odpala Autodatę i patrzysz jakie czujniki siedzą i na jakiej zasadzie działają w twim samochodzie. Nastepnie odpalasz specyfikację od przykładowo AEM'a i sprawdzasz który model to obsłuży - tak to u mnie wyglądało.


Nie do konca.
Kolejnosc jest troche inna, czujniki sa malym problemem.

U Badi-iego czujniki beda inne niz w seryjnym clio, wazny jest tez algorytm wyznaczania kata zaplonu i wtrysku.
Wazne ilu zebate jest kolo, jaki rodzaj zaplonu, rodzaj wtryskiwaczy (nie kazdy SA uciagnie wtryski z clio) itd.

Pozatym w autodacie malo istotnych rzeczy znalazlem, musialem sam mierzyc.

GeKo - Nie 02 Lis, 2008

Rudello napisał/a:
GeKo napisał/a:
A co to jest dokładnie megasquirt


squirt to taki kobiecy wytrysk, a mega to pewnie ze duży ;-)



he he true true, ale spójrzcie tutaj na linki w tematach. Dziku rozwiej wątpliwości ;D

dzik - Nie 02 Lis, 2008

wpisac w google i poczytac :D

jest to tani SA, majacy sporo mozliwosci, jego wada to brak oficjalnego supportu co zmusza do myslenia

ma troche zalet i wad, wszystko zalezy od zastosowania

GeKo - Nie 02 Lis, 2008

dzik napisał/a:
ma troche zalet i wad, wszystko zalezy od zastosowania
To prosimy o wykład wady i zalety o tym jest ten temat :)
rasta - Nie 02 Lis, 2008

dzik napisał/a:
Wazne ilu zebate jest kolo, jaki rodzaj zaplonu, rodzaj wtryskiwaczy (nie kazdy SA uciagnie wtryski z clio) itd.

Pozatym w autodacie malo istotnych rzeczy znalazlem, musialem sam mierzyc.


Dlatego trza do tego kumatego, ja sobie sam SA nie wybierałem, anie nie striłem ani nie instalowałem.

dzik - Nie 02 Lis, 2008

GeKo napisał/a:
dzik napisał/a:
ma troche zalet i wad, wszystko zalezy od zastosowania
To prosimy o wykład wady i zalety o tym jest ten temat :)


zalety:
- cena
- obsluguje duzy zakres wtryskow, obsluguje duzo kombinacji zaplonu
- czyta rozne kola zebate
- dwie mapy
- injection stagging
- sterowanie doladowaniem
- procedura startu/flatshift
- CAN
- mozliwosc uczenia sie z lambdy w zadanych zakresach

wady:
- brak supportu
- bez CAN stosunkowo mala liczba we/wy, np jesli mamy krokowy 4-przewodowy to tracimy cenne wyjscia
- srednia obsluga stukow
- brak pelnej sekwencji jesli komus zalezy bardzo
- malo kagancow, wiem ze aemy itp maja ich wiecej, wiec latwiej na aemie zrobic mocny silnik dla srednio opanowanego uzytkownika

MoRToN - Pon 03 Lis, 2008

JAk to badziewie dobrać do samochodu ? Jak sie upewnić, żę wszystko będzie działać ?

Co w temacie Apexi PowerFC ?

rasta - Pon 03 Lis, 2008

Samemu nie dobierać, znaleźć człowieka, który powie, że na 100% ogarnie ci na danym sprzecie samochód, czyli zainstaluje i wystroi.


Co do samego apexi to znajazłem takie cuś - http://www.streetracing.p...-FC-t57294.html

dzik - Pon 03 Lis, 2008

MoRToN napisał/a:
JAk to badziewie dobrać do samochodu ? Jak sie upewnić, żę wszystko będzie działać ?


A co ma dzialac?

Jesli twoje Clio to seryjny ECU musi zostac i moze byc zabawy z zegarami troche, to CAN niestety.
Nie wiem ktory ECU poza MS'em ma obsluge CAN'a, bo teoretycznie MS'em mozna tutaj cuda robic, ale narazie teoretycznie, ta funkcjonalnosc jest dopiero rozwijana.

rasta - Pon 03 Lis, 2008

Ja też mam u siebie seryjne ECU - steruje zegarami i klimą ;D

Więc moje SA to tak naprawdę piggy back :lol2:

GeKo - Wto 04 Lis, 2008

dziku, Bo zaczynam się gubić trochę w temacie, zamiast odnajdywać ^_^'

Moje pierwsze pytanie co to jest injection stagging ?

Moje drugie pytanie czy w clio jest CAN? Bo tak zrozumiałem z Twojej ostaniej wypowiedzi. Ja myślałem ze tam jest OBD2. Jeśli coś poknocilem popraw proszę.

M - Wto 04 Lis, 2008

Tyle w temacie
http://www.streetracing.p...&st=20&start=20

dzik - Wto 04 Lis, 2008

GeKo napisał/a:

Moje pierwsze pytanie co to jest injection stagging ?


Masz dwie pary wtryskiwaczy, czyli po dwa na kazdy cylinder, mozesz nimi sterowac niezaleznie.
Zastosowania:
- czasami ITB
- maly silnik duze turbo, przy braku/niskim doladowaniu pracuja male wtryski, na duzym pracuja duze, albo jednoczesnie, jak kto woli. Duze wtryskiwacze moga miec klopoty z malymi dawkami.

GeKo napisał/a:

Moje drugie pytanie czy w clio jest CAN? Bo tak zrozumiałem z Twojej ostaniej wypowiedzi. Ja myślałem ze tam jest OBD2. Jeśli coś poknocilem popraw proszę.


CAN i OBD to dwie rozne sprawy, jedno moze byc bez drugiego.
CAN czesciowy w clio jest, zegary sa tego przykladem.

rasta - Wto 04 Lis, 2008

W foce też zegary są na CAN, ale jaki problem pozostawić seryjnego kompa.
GeKo - Wto 04 Lis, 2008

rasta napisał/a:
W foce też zegary są na CAN, ale jaki problem pozostawić seryjnego kompa.


dzik napisał/a:

CAN i OBD to dwie rozne sprawy, jedno moze byc bez drugiego.
CAN czesciowy w clio jest, zegary sa tego przykladem.


Troszkę ściągnę tą dyskusję w stronę clio.

Do tej pory każdy mówił że jak clio to na Omexie bo inaczej nie będą zegary działać np. przy Vemsie.

Rozumiem z tego co napisaliście, że jeśli zostawimy seryjnego kompa to Vems a na pewno AEM ogarną sprawę, bo będzie współpracował również z seryjnym kompem. Dobrze myślę ?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group