Obecnie mamy wkład bilsteina B6 na seryjnej sprężynie, chcę zmienić sprężyne na eibacha -35mm, oddać B6kę do skrócenia czy będzie można na tym bez szkody jeździć?
Zdecydowanie skrócić.
Jak skrocic? rozwinicie myśl? Bo w temat Bila dopierow chodze:DJaco - Nie 26 Gru, 2010
zawodnik napisał/a:
Jak skrocic? rozwinicie myśl? Bo w temat Bila dopierow chodze:D
B6 i B8 to praktycznie ten sam amortyzator, różnica polega na tym, że B6 jest dłuższy i powinno się go zakładać do seryjnej sprężyny
B8 jest krótszy i zalecany do stosowania z niższą sprężyną -30, -35...
Czyli jak masz B6 można go wysłać do Zerkopolu i skrócić ( czyli zrobic z niego B8)zawodnik - Nie 26 Gru, 2010 czyli wszystko jasne, dziekik-mart - Pon 27 Gru, 2010 tomecki - Pon 27 Gru, 2010 Dzwonię do zerkopolu, facet się pyta co to za wkłady-czy robione u nich czy włożone w kolumnę bez jej przerabiania, mówię że to drugie a on na to że na 99% będą krzywe (bo niby tylko takie doświadczenia z nimi ma) i wtedy dupa czapa ze skrócenia i nawet ich nie zregenerują, mówi że trzeba do nich wysłać cała kolumnę i oni rozwiercają ją i wkładają jakiś grubszy wkład P36 (ten pod ori kolume to P30) i wtedy to ponoć hula jak trzeba, P36 plus przeróbka kolumny - 900zł/szt Anonymous - Pon 27 Gru, 2010 umieją robić pieniądze Przem_106 - Pon 27 Gru, 2010
Czesio napisał/a:
umieją robić pieniądze
Nie masz racji Czesio, ale nie bede ci tłumaczył, bo juz 100 razy było to tłumaczone.tomecki - Pon 27 Gru, 2010
Przem_106 napisał/a:
Czesio napisał/a:
umieją robić pieniądze
Nie masz racji Czesio, ale nie bede ci tłumaczył, bo juz 100 razy było to tłumaczone.
Mógłbyś jednak wyjaśnić?Meehow - Pon 27 Gru, 2010 Ja niedawno za same wkłady płaciłem chyba 750 zl / sztPrzem_106 - Pon 27 Gru, 2010 Bilstein handlowy o oznaczeniach B6, B8 to amortyzator dostępny prawie w kazdym sklepie. To produkt tzw. dedykowany pod dany model auta rowinez do 106.
B6 i B8 do 106 mają tłoczysko grube ok. 32mm czyli P30, a więc tyle zeby zmiescic się w kolumne. I najczęstszym powodem zniszczenia takiego amorka jest jego skrzywienie. Dzieje się tak często gdy B6 uzywane jest ze spręzyną -30. Tych amorkow nie chcą regenerowac, bo bardzo często padają.
Do większosci innych aut Bilstein produkuje B6 i B8 ale juz uzywając wkładow grubszych, czyli P36. I to własnie te wkłady da się regenerowac, a więc utwardzac, skracac, regenerowac itp.
Dlatego u posiadaczy saxo/106 wystepują 2 rodzaje Bilsteinow, a więc seryjny P30 i customowy P36. Na zdjęciu moj asfaltowy komplet na wkładzie P36, ktory jest w pałni regenerowany i za 100-150zł mozna go ustawiac.
Podsumowując "tzw gruba rura", to Bilstein z wkładem P36Meehow - Pon 27 Gru, 2010 Przem_106, Sam chciałeś drugą sprężynę czy tak Ci doradzili ?Przem_106 - Pon 27 Gru, 2010 Zdjęcie jest poglądowe. To akurat spręzyny KW z mojej 206 Druga spręzyna nie jest konieczna. Tak doradzają i to racja. Aczkolwiek wiele eksperymentowałem juz ze spręzynami i mi najlepiej się jezdzi na springach Peugeot Sport. Nigdy nie dobijają!Loko - Pon 27 Gru, 2010 Druga sprężyna to jest helper i jest stosowany, przy twardej sprężynie głównej, która w związku z twardością musi być dość krótka i w momencie kiedy zawias się "rozwija" sprężyna główna była by luźna, nie dotykała by ani dolnego ani górnego mocowanie, a tak trzyma ją własnie helper i to jest jego jedyne zadanie.tomecki - Pon 27 Gru, 2010 podeśle ktoś jakies manuale z info nt obnizania belki tylnej?iQ - Pon 27 Gru, 2010 tomecki,http://www.suzukituning.c...on/Lowering.htm