pP - Wto 09 Cze, 2009 Panowie..załamałęm się!
Dzisiaj zatankowałem fiestę i skasowałem spalanie. Przejechałem może z 50km po mieście o 21, co oznacza żadnych korków, czasem tylko jakieś światła. Ani razu nie było nawet 3,5tys, jazda głownie na biegu bez gazu (zerowe spalanie). Komp pokazał 11,5L/100km. Dla porównania fiestka zwykle przy takich warunkach paliła 7-7,5
Trochę czytałem o sondach i wychodzi na to, że ta przed katem jest ważniejsza i ona daje sygnały do kompa o tym czy dolać czy nie. Natomiast ta za katem działa niemalże zerojedynkowo tzn. sprawdza czy kat działa lub nie. Dlatego przy braku kata u mnie nawet zesputa druga sonda nie ma żadnego znaczenia bo i tak by wyrzucała błąd! Także prawdopodobnie siadła 1 sonda przed katem. Tak wywnioskowałem ze wszystkiego co przeczytałem..
I teraz jak sprawdzić czy sonda 1 jest ok? Podobno trzeba sprawdzić namięcie dokładnym mierzadłem..tylko czy ktoś mi może w tym pomóc???
HELP Bart - Wto 09 Cze, 2009 http://www.elektroda.pl/r...3734&highlight=Anonymous - Wto 09 Cze, 2009 501 350 001 Komputer RaszynKonradMK - Wto 09 Cze, 2009 Pani chirurg z odlotów ci zmierzy napięcie GeKo - Wto 09 Cze, 2009 Pp Obstawiam któryś z tych błędów
Wystarczy zwykły skaner diagnostyczny aby to potwierdzić.
P.S. 1 sonda to sonda regulacyjna a 2 to diagnostyczna.Maciusiowy - Śro 10 Cze, 2009 Mi ostatnio wyskoczył błąd P0131...na skanerze właśnie. Skasowałem go i póki co jeżdżę, ale mimo wszystko będę się musiał rozglądnąc za jakąś sondą do hondy. Czy ktoś z Was mógłby mi sprawdzic cenę takiego ustrojstwa? Chodzi o sondę nr 1 przed katem (patrząc od strony silnika).
...najtańsza, jaką udało mi się znaleźc, kosztuje 488 pln - nie ukrywam, że wolałbym coś tańszego GeKo - Czw 11 Cze, 2009
Maciusiowy napisał/a:
Mi ostatnio wyskoczył błąd P0131...na skanerze właśnie. Skasowałem go i póki co jeżdżę, ale mimo wszystko będę się musiał rozglądnąc za jakąś sondą do hondy. Czy ktoś z Was mógłby mi sprawdzic cenę takiego ustrojstwa? Chodzi o sondę nr 1 przed katem (patrząc od strony silnika).
...najtańsza, jaką udało mi się znaleźc, kosztuje 488 pln - nie ukrywam, że wolałbym coś tańszego
Niestety, w hurcie wyjdzie jakieś 25zł taniej w IC i niestety niedostępna.Tylko na zamówienie i cholera wie na kiedy by ściągnęli. Sonda to NGK/NTK.
Możesz próbować jeszcze z Magnettti Marelli ale tu cen nie widzę.Maciusiowy - Czw 11 Cze, 2009
GeKo napisał/a:
Niestety, w hurcie wyjdzie jakieś 25zł taniej
czyli wyjdzie ~460 pln?
chyba pójdę w NTK, ale najpierw muszę podjechac do hondy i potwierdzic na 100%, że to tutaj jest problem - nie chcę wywalic 500 pln w błoto GeKo - Czw 11 Cze, 2009
Maciusiowy napisał/a:
czyli wyjdzie ~460 pln?
Coś koło tego, także cena 488 nie jest złą ceną. Swoją drogą to aż się boję ile w Hondzie może kosztować.
P.S. P0131 czyli niskie napięcie to nie "usterka" W sumie sam nie wiem jak to rozumieć. Trzeba szukać czegoś co jest odpowiedzialne za to ze powstało niskie napięcie? Czy to po prostu jedno z uszkodzeń jakie może spotkać sondę?Maciusiowy - Czw 11 Cze, 2009
GeKo napisał/a:
Swoją drogą to aż się boję ile w Hondzie może kosztować.
~250 euro Bart - Pią 12 Cze, 2009
GeKo napisał/a:
Możesz próbować jeszcze z Magnettti Marelli ale tu cen nie widzę.
w tej sprawie proszę się z panem mi kontaktować, pracuje w MM.GeKo - Pią 12 Cze, 2009 No proszę stąd mi jest taki słodki pP - Wto 16 Cze, 2009 Dzisiaj dzięki przy pomocy skanera (dzięki Wam Geko i Bart) odczytałem błędy z kompa.
wyświetla mi 2 błędy, co dziwne o jednym numerze..
P0141,"Podgrzewacz czujnika O2 (Bank 1 Czujnik 2) - usterka"
jeden "fault codes" a drugi jako "pend codes"
i teraz wtf z tym spalaniem, skoro druga sonda jest do wywalenia ?saxorulez - Wto 16 Cze, 2009 może podjedz do kogoś kto czyta te błędy i je rozumie chyba najlepsze rozwiążaniepP - Wto 16 Cze, 2009
saxorulez napisał/a:
je rozumie
łukasz, co tu rozmieć.. padła mi grzałka w sondzie nr 2.. sprawdzałem dzisiaj na skanerze to ta sonda działa pomimo "braku" grzałki - ogrzewa się od silnika zapewne, szczerze mówiąc nie wiem w jakim zakresie powinna napięciowo działać, ale pokazywał od 0.050 do 1.250 mv także jakaś aktywność jest.
saxorulez napisał/a:
chyba najlepsze rozwiążanie
jutro jadę właśnie do jednego gościa, coby podpowiedział co zrobić bo już sam nie wiem, niby pierwsza wg skanera jest ok, ale spalanie i nierówne obroty są