To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Sonda lambda -> wysokie spalanie?

pP - Wto 09 Cze, 2009

Panowie..załamałęm się!
Dzisiaj zatankowałem fiestę i skasowałem spalanie. Przejechałem może z 50km po mieście o 21, co oznacza żadnych korków, czasem tylko jakieś światła. Ani razu nie było nawet 3,5tys, jazda głownie na biegu bez gazu (zerowe spalanie). Komp pokazał 11,5L/100km. Dla porównania fiestka zwykle przy takich warunkach paliła 7-7,5 :(

Trochę czytałem o sondach i wychodzi na to, że ta przed katem jest ważniejsza i ona daje sygnały do kompa o tym czy dolać czy nie. Natomiast ta za katem działa niemalże zerojedynkowo tzn. sprawdza czy kat działa lub nie. Dlatego przy braku kata u mnie nawet zesputa druga sonda nie ma żadnego znaczenia bo i tak by wyrzucała błąd! Także prawdopodobnie siadła 1 sonda przed katem. Tak wywnioskowałem ze wszystkiego co przeczytałem..

I teraz jak sprawdzić czy sonda 1 jest ok? Podobno trzeba sprawdzić namięcie dokładnym mierzadłem..tylko czy ktoś mi może w tym pomóc???

HELP :(

Bart - Wto 09 Cze, 2009

http://www.elektroda.pl/r...3734&highlight=
Anonymous - Wto 09 Cze, 2009

501 350 001 Komputer Raszyn
KonradMK - Wto 09 Cze, 2009

Pani chirurg z odlotów ci zmierzy napięcie :D :D :D
GeKo - Wto 09 Cze, 2009

Pp Obstawiam któryś z tych błędów

P0130,"Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - usterka"
P0131,"Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - niskie napięcie"
P0132,"Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - wysokie napięcie"
P0133,"Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - powolna reakcja /odpowiedź/"
P0134,"Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - brak aktywności"

Wystarczy zwykły skaner diagnostyczny aby to potwierdzić.

P.S. 1 sonda to sonda regulacyjna a 2 to diagnostyczna.

Maciusiowy - Śro 10 Cze, 2009

Mi ostatnio wyskoczył błąd P0131...na skanerze właśnie. Skasowałem go i póki co jeżdżę, ale mimo wszystko będę się musiał rozglądnąc za jakąś sondą do hondy. Czy ktoś z Was mógłby mi sprawdzic cenę takiego ustrojstwa? Chodzi o sondę nr 1 przed katem (patrząc od strony silnika).

...najtańsza, jaką udało mi się znaleźc, kosztuje 488 pln - nie ukrywam, że wolałbym coś tańszego :)

GeKo - Czw 11 Cze, 2009

Maciusiowy napisał/a:
Mi ostatnio wyskoczył błąd P0131...na skanerze właśnie. Skasowałem go i póki co jeżdżę, ale mimo wszystko będę się musiał rozglądnąc za jakąś sondą do hondy. Czy ktoś z Was mógłby mi sprawdzic cenę takiego ustrojstwa? Chodzi o sondę nr 1 przed katem (patrząc od strony silnika).

...najtańsza, jaką udało mi się znaleźc, kosztuje 488 pln - nie ukrywam, że wolałbym coś tańszego :)


Niestety, w hurcie wyjdzie jakieś 25zł taniej w IC i niestety niedostępna.Tylko na zamówienie i cholera wie na kiedy by ściągnęli. Sonda to NGK/NTK.

Możesz próbować jeszcze z Magnettti Marelli ale tu cen nie widzę.

Maciusiowy - Czw 11 Cze, 2009

GeKo napisał/a:
Niestety, w hurcie wyjdzie jakieś 25zł taniej


czyli wyjdzie ~460 pln?

chyba pójdę w NTK, ale najpierw muszę podjechac do hondy i potwierdzic na 100%, że to tutaj jest problem - nie chcę wywalic 500 pln w błoto :)

GeKo - Czw 11 Cze, 2009

Maciusiowy napisał/a:
czyli wyjdzie ~460 pln?


Coś koło tego, także cena 488 nie jest złą ceną. Swoją drogą to aż się boję ile w Hondzie może kosztować.

P.S. P0131 czyli niskie napięcie to nie "usterka" W sumie sam nie wiem jak to rozumieć. Trzeba szukać czegoś co jest odpowiedzialne za to ze powstało niskie napięcie? Czy to po prostu jedno z uszkodzeń jakie może spotkać sondę?

Maciusiowy - Czw 11 Cze, 2009

GeKo napisał/a:
Swoją drogą to aż się boję ile w Hondzie może kosztować.


~250 euro :]

Bart - Pią 12 Cze, 2009

GeKo napisał/a:
Możesz próbować jeszcze z Magnettti Marelli ale tu cen nie widzę.


w tej sprawie proszę się z panem mi kontaktować, pracuje w MM.

GeKo - Pią 12 Cze, 2009

No proszę :) stąd mi jest taki słodki :D

pP - Wto 16 Cze, 2009

Dzisiaj dzięki przy pomocy skanera (dzięki Wam Geko i Bart) odczytałem błędy z kompa.

wyświetla mi 2 błędy, co dziwne o jednym numerze..
P0141,"Podgrzewacz czujnika O2 (Bank 1 Czujnik 2) - usterka"
jeden "fault codes" a drugi jako "pend codes"

i teraz wtf z tym spalaniem, skoro druga sonda jest do wywalenia ?

saxorulez - Wto 16 Cze, 2009

może podjedz do kogoś kto czyta te błędy i je rozumie :D chyba najlepsze rozwiążanie
pP - Wto 16 Cze, 2009

saxorulez napisał/a:
je rozumie

łukasz, co tu rozmieć.. padła mi grzałka w sondzie nr 2.. sprawdzałem dzisiaj na skanerze to ta sonda działa pomimo "braku" grzałki - ogrzewa się od silnika zapewne, szczerze mówiąc nie wiem w jakim zakresie powinna napięciowo działać, ale pokazywał od 0.050 do 1.250 mv także jakaś aktywność jest.

saxorulez napisał/a:
chyba najlepsze rozwiążanie

jutro jadę właśnie do jednego gościa, coby podpowiedział co zrobić bo już sam nie wiem, niby pierwsza wg skanera jest ok, ale spalanie i nierówne obroty są ;/



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group