Jacek - Pią 03 Cze, 2011 dobrze jest mieć otwór reiwizyjny żeby mogli zobaczyć kamerką czy jest wkład...Jaco - Pią 03 Cze, 2011
106 napisał/a:
Jaco napisał/a:
Tomcat napisał/a:
Nie jestem w ogóle obeznany w temacie BK, chociażby w 3 lidze, ale jakoś nie wydaje mi się, żeby mierzyli tam spaliny. Kat ma być i tyle, czy nie tak ?
MUSI byc i powinien być homologowany przez FIA, ale tego nikt nie sprawdza więc ludziska zakładają katalizatory sportowe czasem ze znaczkiem E czasem nie... Jeśli chodzi o badanie to chyba dla sędziów jest ważne tylko to czy kat jest, a nie na ile oczyszcza spaliny....
nie do konca... na wisle 2005 kacper puszkiel (gdy jeszcze w jego rekach byl
pug bad-iego (z silnikiem 8V)) zostal zdyskwalifikowany po BK2 gdy okazalo
sie z katalizatora zostala tylko sama obudowa....
ponoc robi sie pomiary przed i za katem. BK2 bylo w stacji diagnostycznej
wiec z dostepem do sprzetu nie bylo problemu.
Skoro była sama obudowa, to kata nie było, chodziło mi o to że sprawdzają czy jest faktycznie nie tylko z zewnątrz, ale głównie czy jest coś w środku.. coś mi się o uszy obiło, że można to nawet sprawdzić za pomocą badania temperatury przed i za pucha kata.106 - Pią 03 Cze, 2011 dokladnie tez o tej temp slyszalem .... nie wiem jednak na ile po roznicy temp mozna
dojsc czy kat jest dobry, czy spelnia normy. chodzilo mi o to ze jednak musi on dzialac,
sama puszka czy "strumienica w obudowie kata" nie przejdzie.GeKo - Pią 03 Cze, 2011
Tomcat napisał/a:
żeby mierzyli tam spaliny. Kat ma być i tyle, czy nie tak ?
Na 3 lidze badają tylko temp przed i za, przy czym sami do końca nie wiedzą czy różnica w temp jest OK. Jak im odkręciliśmy otwór rewizyjny to nie sprawdzili dalej bo nie mieli kamery , ale na RPP już zawsze mają.
Także pamiętaj wspawać tulejkę pod sondę lambda i zaślepić śrubą.CHRZANEK - Sob 04 Cze, 2011
GeKo napisał/a:
Także pamiętaj wspawać tulejkę pod sondę lambda i zaślepić śrubą
Ależ to musi zaburzać przepływ spalin...GeKo - Sob 04 Cze, 2011 10KM mniej!!!!