To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - akumulator w bagażniku w fwd

Janusz - Pią 21 Sie, 2009

Stf napisał/a:
saxo czy clio rozumiem się do takich zalicza ? poza tym o jaki konkretnie samochód Ci chodzi. bo co innego masa całkowita a co innego sam silnik.


nie wiem czy clio sie zalicza...

ale chodzi o VR6
vectre opce itp itd... no i nawte ostatnio było o 205 GTi z silnikiem 3.0 V6 i wszyscy Twierdzili ze nie moze skrecac.

Ja powiem szczerze ze tez mnie to zawsze zastanawiało... bo tu każdy gada o dociążaniu przodu przed winklem, a za chwile ten sam koles mówi ze jak coś tam ma ciężki silnik to nie skręcą....
Ale weście jeszcze pod uwage ze większość osób które ma aku w bagażniku nie ma nic z tyły tzn, siedzeń, plastików i maty.... wiec wtedy im ten rozkład masy masakrycznie procentowo leci na przód ;/ i wtedy się ratują aku, w cywilu to chyba nie ma sensu :)

Ja generalnie się nie znam mówię tyko z zasłyszanych opini :)

PiTT - Pią 21 Sie, 2009

ja wiem dlaczego przekłada się akumulator do bagażnika

- żeby się nie brudził


:rotfl:

Stf - Pią 21 Sie, 2009

PiTT napisał/a:
- żeby się nie brudził


o - i to jest konkretny argument :)

Janusz napisał/a:
ale chodzi o VR6
vectre opce itp itd... no i nawte ostatnio było o 205 GTi z silnikiem 3.0 V6 i wszyscy Twierdzili ze nie moze skrecac.


mk3 - nie skręca nawet z 1.4 pod maską,
vectrą jeździłem 1.8 - o mało nie wpadłem pod autobus- zero reakcji.
205gti z 3,0v6- wyjęło jakiś puchar ?

Po prostu nie znalazłem konkretnych argumentów. To żeby producenci szybkich furaków zrobili z autem napędzanym na przód rokład 50:50 nie stanowiło by dla nich problemu.

Dla przykładu:

Clio williams 64,4:31,6
Citroen C2r2 ~60:40

Janusz - Pią 21 Sie, 2009

Cytat:
mk3 - nie skręca nawet z 1.4 pod maską,
vectrą jeździłem 1.8 - o mało nie wpadłem pod autobus- zero reakcji.
205gti z 3,0v6- wyjęło jakiś puchar ?



hahaha :wall: :wall: :wall:

Stf - Pią 21 Sie, 2009

pytam bo twoja wypowiedź była dwuznaczna. wszyscy twierdzili ale w końcu gdzieś startował ten pug czy jak ?
M - Pią 21 Sie, 2009

wszystkie argumenty zostaly juz napisane
anjas - Pią 21 Sie, 2009

ZAMYKAM!
TOXIC - Pią 21 Sie, 2009

argumenty argumentami ale praktyka czasem swoja droga.

Jezeli optymalne rozlozenie masy to 70:30 a w clio jest 64:36 i nadal tyl za łatwo ucieka to czy przełożenie tego aku faktycznie nie poprawi sprawy ?
W sumie aku w Clio nie jest jakoś niebywale ciężki ale biorąc pod uwagę taki sam setup auta zawieszenie/opony/kierowce po takim samym lekkim obiadku ;) jakas minimalna różnica powinna byc.... tak czy nie ??

Bo moze sie myle, moze waga tego aku stworzy niepotrzebna sile odsrodkowa ktora przewyższy sile grawitacyjna oddziaływującą na tylne kola

PiTT - Pią 21 Sie, 2009

to jest proste przecież
jeśli ktoś ma z przodu akumulator to proponuję dołożyć dodatkowy akumulator w bagażniku dla równowagi
jeśli chcemy mieć rozkład z przewagą na tył, dodajemy kolejny akumulator
:rotfl:

pP - Pią 21 Sie, 2009

Cytat:
jeśli ktoś ma z przodu akumulator to proponuję dołożyć dodatkowy akumulator w bagażniku dla równowagi
jeśli chcemy mieć rozkład z przewagą na tył, dodajemy kolejny akumulator

:rotfl: :rotfl:

Janusz - Pią 21 Sie, 2009

Stf napisał/a:
pytam bo twoja wypowiedź była dwuznaczna. wszyscy twierdzili ale w końcu gdzieś startował ten pug czy jak ?


a to przepraszam, denerwowała mnie twoja arogancka postawa i się uniosłem, bo zrozumiałem ze uważasz ze ten peugeot nie skręca bo nic nie wygrał :)

Stf - Pią 21 Sie, 2009

wręcz przeciwnie. moje pytanie miało być sugerujące czy z silnikiem v6 nie skręca lepiej niż w serii. bo w cale bym się nie zdziwił na wolnych krętych pojeżdżawkach z mocno dociążonym przodem jednak nadal lekkim autem...
Janusz - Pią 21 Sie, 2009

Cytat:
wręcz przeciwnie. moje pytanie miało być sugerujące czy z silnikiem v6 nie skręca lepiej niż w serii. bo w cale bym się nie zdziwił na wolnych krętych pojeżdżawkach z mocno dociążonym przodem jednak nadal lekkim autem...


ja się właśnie sam zastanawiałem jak to jest z tym dociążaniem przodu i nie mam opini na ten temat :)

Jacek - Pią 21 Sie, 2009

oryginalnie w starym miniaku aku jest z tyłu na wysokości środka osi. zapewne na początku nikt nie myślał o tym zabiegu w kwesti sportu. wsadzili tam gdzie było miejsce i okazało się że działa. nie wiem jaki jest rozkład masy w miniaku ale środek ciężkości wychodzi w środku auta pod podłogą, do tego gumowe twarde gruszki w zawieszeniu i oto cały sekret drogowej wersji karta ^_^
TOXIC - Pią 21 Sie, 2009

Pomijajac GeKo który moim autem potrafił wylecieć z toru juz na 4 okrążeniu :rotfl: :rotfl: (ale hantle go usprawiedliwiły) to ja na przyczepność przodu nie narzekam (fakt ze z przodu mam jeszcze r888). chciałem poprawić nieco tyl wiec jedynym rozsądnym rozwiązaniem jakie przyszło mi do głowy było przeniesienie tego ułamka masy z przodu na tył i osadzenie go najniżej jak to możliwe. Po tym zabiegu auto zaczęło sie prowadzić w sposób odrobinę bardziej przewidywalny moment kiedy tyl zaczynał uciekac byl bardziej odczuwalny i przewidywalny, dodatkowo miałem czas na stosowna reakcje i opanowanie sytuacji.
W porównaniu do pojezdzawki w Radomiu autko prowadzilo mi sie zdecydowanie lepiej.
Z drugiej jednak strony za dużo zmiennych w tym przypadku by jasno wskazac czy to byla zasługa tego zabiegu.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group