Miniac - Pon 01 Lut, 2010 Takie wzory i wyliczania tak naprawdę średniej arytmetycznej momentu jest dobre dla "dziadkoznafcow" z pzm'otu z zasolonymi marynarkami pod pachami. Takie liczenie to nic inne jak wyliczanie pola powierzchni pod wykresem momentu. Tyle tylko że zakłada, że moment maksymalny i moment przy mocy maksymalnej są połączone prostą linią, a dodatkowo, że przed i po tych punktach nic się nie dzieje z wykresem. Oczywiście można wtedy powiedzieć, że "łatwo widać które auto w tym zakresie ma wyższy współczynnik średniego momentu", ale co ma z tego wynikać? To jak średnie spalanie podawane w katalogu.. można je próbować uzyskać, ale każdemu to wychodzi z innym skutkiem. Do tego co nam po tym jaką ma elastyczność silnik, jak nie jeździmy silnikiem, a autem ze skrzynią biegów i auto z limiterem obrotów 9tys i głównym przełożeniem 5.0:1 robi wiatrak z takiego co ma limiter 6tys i główne 3.0:1 i ma nawet ten współczynnik dwukrotnie wyższy... To takie akademickie paplanie na tym blogu, chodź na standardy publikacji internetowych (poza forami), to ten blog jest wybitny.
btw. kiedyś AutoŚwiat chciał profesjonalnie przetestować jedną z naszych ofert na soft turbo do civica 1.4. Przyjechali redakcyjni inżynierowie, wynajęli jakieś lotnisko (czy coś), dokręcili sobie 5 koło od kolary (nie było wtedy chyba tych gps'ow) i zaczęli mierzyć. Wyszło im, że civic turbo ma 10.2 do 100kmh, co przy katalogowym 10.8 wychodzi 'nieźle' ale liczyli na więcej.. za to że 'elastyczność' super. Coś mi tu nie pasowało, wiec poprosiłem mojego kolegę (Bobo z 1/4mili) by się z nimi przejechał. Bobo tym samym regularnie kręcił czasy poniżej 8sek do 100... tamtych zamurowało bo to przecież "zwykły sprint, a oni testują 100tki aut!" Jak się później okazało.. ich test driver jest tak pro, że zawsze ogląda wykres przed jazdą, analizuje gdzie jest max moment i max moc.. i w tym zakresie przyśpiesza w sprincie Nowością był dla niego moment na kołach i jaki to ma związek ze skrzynią i osiąganymi przyśpieszaniami To taka trochę analogia do tych 'wyliczeń'
Jedno auto ma max 300KM w punkcie, a drugie też 300, ale przez pół wykresu.....
kurde.. zawsze mi wychodzi taki esej? martin.h - Pon 01 Lut, 2010
Miniac napisał/a:
kurde.. zawsze mi wychodzi taki esej?
Nie martw się, Twoje posty przyjemnie się czyta to mogą być długie Anonymous - Pon 01 Lut, 2010
martin.h napisał/a:
Miniac napisał/a:
kurde.. zawsze mi wychodzi taki esej?
Nie martw się, Twoje posty przyjemnie się czyta to mogą być długie
To zupełnie na odwrót ,niż Twoje martin.h - Pon 01 Lut, 2010
p106rallye napisał/a:
martin.h napisał/a:
Miniac napisał/a:
kurde.. zawsze mi wychodzi taki esej?
Nie martw się, Twoje posty przyjemnie się czyta to mogą być długie
To zupełnie na odwrót ,niż Twoje
To nie czytaj.strick - Pon 01 Lut, 2010
martin.h napisał/a:
p106rallye napisał/a:
martin.h napisał/a:
Miniac napisał/a:
kurde.. zawsze mi wychodzi taki esej?
Nie martw się, Twoje posty przyjemnie się czyta to mogą być długie
To zupełnie na odwrót ,niż Twoje
To nie czytaj.
Uwierz, wszyscy sie starajasaxorulez - Pon 01 Lut, 2010 Miniac, no i wsyzstko jasne dzięki.
Co do Civica, AŚ jeszcze porównywał waszego przed i po zrobieniu głowicy, spotkałem ich jak mierzyli stoperem przyśpieszenia w Wilanowie Nie ma co profi gazetaAnonymous - Pon 01 Lut, 2010
saxorulez napisał/a:
Co do Civica, AŚ jeszcze porównywał waszego przed i po zrobieniu głowicy, spotkałem ich jak mierzyli stoperem przyśpieszenia w Wilanowie Nie ma co profi gazeta
hahahah mistrzowie ciekawe czy przy pomiarach stosowali zasady ecodrivinguJanusz - Pon 01 Lut, 2010
Miniac napisał/a:
ich test driver jest tak pro, że zawsze ogląda wykres przed jazdą, analizuje gdzie jest max moment i max moc.. i w tym zakresie przyśpiesza w sprincie
wiec skąd wiedzieć jak jechać ??
pytam bo nie ogarniam zupełnie Miniac - Pon 01 Lut, 2010 Hej. To na poważnie?
Bo nie chce napisać oczywistej oczywistość TOXIC - Pon 01 Lut, 2010 Clio: 176KM przy 6300, 218 przy 4600 - tez wychodzi 1,49
idzie lato trza sie wziasc do roboty Janusz - Pon 01 Lut, 2010
Miniac napisał/a:
Hej. To na poważnie?
Bo nie chce napisać oczywistej oczywistość
jak najbardziej (chyba pierwszy raz jestem poważny )ade - Wto 02 Lut, 2010
Janusz napisał/a:
Miniac napisał/a:
Hej. To na poważnie?
Bo nie chce napisać oczywistej oczywistość
jak najbardziej (chyba pierwszy raz jestem poważny )
1 do oporu 2 do oporu 3 pewnie tez do oporu, chyba, ze zacznie ewidentnie nie jechac:d:P 4 pewnie pod koniec przestanie jechac to wtedy 5:D i 5 to raczej zawsze do oporu chyba, ze masz jako nadbieg 5tke:D:P to sie nie dokreci do konca:d:P
najprosciej to sobie wrzuc do cartesta wszytkie dane to cos tam bedzie widac;]
ale ja jeszcze nie jezdzilem wolnossaca usportowiona benzyna w ktorej 1ki i 2jki nie trzeba trzymac do oporu;]Janusz - Wto 02 Lut, 2010
ade napisał/a:
1 do oporu 2 do oporu 3 pewnie tez do oporu,
ale opór to CI chodzi pod łytytytytytytytytytyt
dziwne, ja się prostka nigdy nie interes iłem ale w foce najbardziej się opylało jechać technika taka jak stosował pro spec z AŚ.... przynajmniej lepiej to wychodziło niz ta metoda podana przez Ciebie... Ale tak jak mówię, nie znam się nie mierzyłem tego, takie były odczucia ade - Wto 02 Lut, 2010
Janusz napisał/a:
ade napisał/a:
1 do oporu 2 do oporu 3 pewnie tez do oporu,
ale opór to CI chodzi pod łytytytytytytytytytyt
dziwne, ja się prostka nigdy nie interes iłem ale w foce najbardziej się opylało jechać technika taka jak stosował pro spec z AŚ.... przynajmniej lepiej to wychodziło niz ta metoda podana przez Ciebie... Ale tak jak mówię, nie znam się nie mierzyłem tego, takie były odczucia
pod lytytytytytytyty ale zeby zdazyc zanim bedzie lytytytytytyty:]Janusz - Nie 07 Lut, 2010
Miniac napisał/a:
Bo nie chce napisać oczywistej oczywistość
Czy usłyszę kiedyś od Ciebie ta oczywista oczywistość?? Pani mi mówiła ze nie ładnie tak nie odpowiadać na pytania