To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

HydePark - alfa romeo 147 2.0 twin spark

Drone - Pią 18 Lut, 2011
Temat postu: Re: alfa romeo 147 2.0 twin spark
k-mart napisał/a:
Witam!

Bardzo interesuje sie tym pieknym samochodem.
Czy ktos mial z nim jakas stycznosc?
Na co zwracac uwage przy kupnie?
Bo chcialem juz jeden wstepnie zarezerwowac.
Czy moze ktos z Was przyjechac do mnie i pomoc obejrzec, ocenic itd?


Na forach Alfy są lansowane diesle, a nie silniki T.S.
To już coś mówi, a przecież diesel to w AR bluźnierstwo :D

Kiedyś łapałem się na spalarni w Warszawie z taką Alfą. Szliśmy właściwie równo (ja w Punto 2 HGT)

Ten 2.0 podobno w Warszawie nie powinien schodzić ze spalaniem z 12/100 :F

Żrą olej jak każdy T.S.
Drogie świece, a jest ich 8
Paski wymieniamy maks co 60tyś, maks !
Wariator grzechocze po 10-20tyś km. Można czekać do wymiany rozrządu

Jedyny plus tego silnika to dosyć ciekawy dźwięk jak na R4
Tu przykład http://www.youtube.com/watch?v=pZBY5hvZpvs

Sama Alfa 147 ma opinię kiepsko poskładanej.

Na koniec zawieszenie. Podobno sypie się mniej jak Alfa ma benzynowy silnik, bo ten silnik jest lżejszy. Ale się sypie tak czy siak


Ja przerabiałem temat ze 2 lata temu. Mnie to nie przeraziło, bo robimy małe przebiegi ;)
W środku jest wrażenie dopasowania do kierowcy, jakby się było we właściwym miejscu. Mi się to cholernie podobało :D


Z Alf polecane są 159 i MiTo. Trwałość porównywalna z innymi markami na rynku.

Bart - Pią 18 Lut, 2011
Temat postu: Re: alfa romeo 147 2.0 twin spark
Drone napisał/a:
Na forach Alfy są lansowane diesle, a nie silniki T.S.
To już coś mówi, a przecież diesel to w AR bluźnierstwo :D

Kiedyś łapałem się na spalarni w Warszawie z taką Alfą. Szliśmy właściwie równo (ja w Punto 2 HGT)

Ten 2.0 podobno w Warszawie nie powinien schodzić ze spalaniem z 12/100 :F

Żrą olej jak każdy T.S.
Drogie świece, a jest ich 8
Paski wymieniamy maks co 60tyś, maks !
Wariator grzechocze po 10-20tyś km. Można czekać do wymiany rozrządu

Jedyny plus tego silnika to dosyć ciekawy dźwięk jak na R4
Tu przykład http://www.youtube.com/watch?v=pZBY5hvZpvs

Sama Alfa 147 ma opinię kiepsko poskładanej.

Na koniec zawieszenie. Podobno sypie się mniej jak Alfa ma benzynowy silnik, bo ten silnik jest lżejszy. Ale się sypie tak czy siak


tytułem polemiki:
1. na forach alfowskich siedzą w 95% debile :jupi:
Fakt faktem - jtd to bardzo przyzwoite nowoczesne diesle i jako takie są bezproblemowe, trwałe i w ogóle teges.
Natomiast benzyna to benzyna - fajnie pokręcić czasem silnik do 6500obr/min.

2. ziom, nie chcę Cię martwić, ale jeśli nie jesteś w stanie HGTem objechać 147 2.0TS to coś słabawe to punto...
Ta alfa naprawdę jest ociężała i do wyścigów się nie nadaje.

3. Mnie 2.0TS w mieście mieściło się w 10 litrach, w trasie bez problemu 7-8.

4. olej żrą jak się pałuje, przy normalnej, żwawej jeździe ilości rzędu 1l/5000-8000km.

5. świec jest 8, przyzwoite zamienniki kosztują ~200-300zł/komplet i starczają na baaardzo długo.

6. wariatory wytrzymują spokojnie tyle ile pasek - 60 tysięcy, grzechoczą w samochodach jeżdżonych na gównianym/rzadko zmienianym oleju.

7. zawieszenie jest mocno zaawansowane - fura się świetnie prowadzi, ale faktycznie - zużywa się szybciej niż w przeciętnym kompakcie, naprawy są droższe.

Drone - Pią 18 Lut, 2011
Temat postu: Re: alfa romeo 147 2.0 twin spark
Bart napisał/a:


tytułem polemiki:
1. na forach alfowskich siedzą w 95% debile :jupi:


To jest tak pewne jak twierdzenie prawdziwość twierdzenia Pitagorasa :D
Dla nich nawet wymiana połowy auta po 100tyś km to "sprawy eksploatacyjne" :faja:

Bart napisał/a:

Fakt faktem - jtd to bardzo przyzwoite nowoczesne diesle i jako takie są bezproblemowe, trwałe i w ogóle teges.
Natomiast benzyna to benzyna - fajnie pokręcić czasem silnik do 6500obr/min.


Bart napisał/a:

2. ziom, nie chcę Cię martwić, ale jeśli nie jesteś w stanie HGTem objechać 147 2.0TS to coś słabawe to punto...
Ta alfa naprawdę jest ociężała i do wyścigów się nie nadaje.


Może ociężałość czuć w środku, ale w rzeczywistości zbiera się nie najgorzej.
Hagietką o ile się nie mylę robiłem czas 16,1 na 400m.
Alfa zostawała za mną ze 2 długości na tej prostej przy spalarni.

Bart napisał/a:

3. Mnie 2.0TS w mieście mieściło się w 10 litrach, w trasie bez problemu 7-8.


To Ci powiem że miałeś rekord spalania. Paliła Ci nawet mniej niż podają dane fabryczne.
Ja powiem więcej. Nawet mniej niż moje Punto :D

Bart napisał/a:

4. olej żrą jak się pałuje, przy normalnej, żwawej jeździe ilości rzędu 1l/5000-8000km.


Czyli między wymianami najbiedniej 2-3 litry trzeba dolać. A przy pałowaniu z 10 ;D

Bart napisał/a:

6. wariatory wytrzymują spokojnie tyle ile pasek - 60 tysięcy, grzechoczą w samochodach jeżdżonych na gównianym/rzadko zmienianym oleju.


Mój silnik to bliski brat tego T.S.
Też jest wariator.
Kupiłem Punto jak miało 46tyś przebiegu i wariator terkotał przy odpalaniu.
Wymieniłem zaraz rozrząd i wariator. Zaczął terkotać po magicznym przebiegu 15tyś km od wymiany :rotfl:
To jest bardziej związane z ilością rozruchów, a nie przebiegiem, bo właśnie przy rozruchu ten wynalazek chodzi przez chwilę na sucho. Ja mam do roboty blisko, do sklepu blisko, więc przebieg mały, ale rozruchów dziennie z 6 jest.

Bart napisał/a:

7. zawieszenie jest mocno zaawansowane - fura się świetnie prowadzi, ale faktycznie - zużywa się szybciej niż w przeciętnym kompakcie, naprawy są droższe.

[/quote]
Nie bardziej niż w Focusie czy poprzedniej Civic. A jednak tylko w Alfie trzeba coś tam trzeba wymieniać co 15tyś km :D

mi - Pią 18 Lut, 2011
Temat postu: Re: alfa romeo 147 2.0 twin spark
Drone napisał/a:

Dla nich nawet wymiana połowy auta po 100tyś km to "sprawy eksploatacyjne" :faja:

piszesz o forach toyociarzy czy hądziarzy, bo nie nadążam?

Drone napisał/a:

Bart napisał/a:

3. Mnie 2.0TS w mieście mieściło się w 10 litrach, w trasie bez problemu 7-8.


To Ci powiem że miałeś rekord spalania. Paliła Ci nawet mniej niż podają dane fabryczne.
Ja powiem więcej. Nawet mniej niż moje Punto :D

(...)
Drone napisał/a:

Zaczął terkotać po magicznym przebiegu 15tyś km od wymiany :rotfl:
To jest bardziej związane z ilością rozruchów, a nie przebiegiem, bo właśnie przy rozruchu ten wynalazek chodzi przez chwilę na sucho. Ja mam do roboty blisko, do sklepu blisko, więc przebieg mały, ale rozruchów dziennie z 6 jest.

przy takiej eksploatacji kup lepiej murzyński skuter, bo z definicji silniki nie są do tego stworzone. :ble:
http://www.spritmonitor.d...165&powerunit=2

Drone - Pią 18 Lut, 2011
Temat postu: Re: alfa romeo 147 2.0 twin spark
mi napisał/a:

piszesz o forach toyociarzy czy hądziarzy, bo nie nadążam?


Musisz pisać chyba na nich wszystkich :rotfl:

mi napisał/a:

przy takiej eksploatacji kup lepiej murzyński skuter, bo z definicji silniki nie są do tego stworzone. :ble:


Taa, jeszcze dodaj, że jak się dba o auto to się nie psuje.
Pisujesz na alfaholikach ? :rotfl:

mi napisał/a:

http://www.spritmonitor.d...165&powerunit=2


No. średnia 9,59
Średnia, nie miasto
Dla porównania Honda CIvic http://www.spritmonitor.d...165&powerunit=2
Ponad 1,5l/100 mniej

Może tak. Znajdź kompakta o mocy ~150KM który jara więcej niż Alfa 2.0 T.S. :faja:

mi - Pią 18 Lut, 2011

uwaga - kończę dyskusję, bo jest z dupy. Wiesz swoje, jesteś mądry, przepraszam.



P.S. Patrz w lusterka!

Bart - Pią 18 Lut, 2011

dyskusja, jak 99% tutaj poszła w stronę całkiem z dupy.

To co napisałem o alfie 147 2.0 to doświadczenia z 3 lat i 60-70 tysięcy przejechanych kilometrów. Dziękuję za uwagę.

k-mart - Pią 18 Lut, 2011

Dziekuje za pomoc. Teraz w ogole nie wiem czy mam wstepnie rezerwowac czy nie.
:wall:

Bart - Sob 19 Lut, 2011

na dwoje babka wróżyła...
Maciusiowy - Nie 20 Lut, 2011

czyja babka? poka foto :>


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group