Prawde mówiąc z lancerami to zawsze nie było 100% jasności co i jak.
Generalnie samochód musi być najpierw homologowany w gr A żeby mógł być homologowany w grupie N.
Ale lancer evo9 i evo10 nie mają homologacji w gr. A - tego nie pojmuję.
A pisał o tym kiedyś Dytko który bądź co bądź na lancerach się troche zna.
Mick napisał/a:
A co do pucharu markowego w RSMP Cinquecento Sporting to możemy wystąpić na rok 2013 z takim pomysłem
Widzisz - pomysł nie jest nowy - ba można by było żywcem zerżnąć regulamin z pucharu CCS który obowiązywał w latach 97-98 ale widzę jeden problem:
Nie będzie frekwencji.
Większość cieniów jest już wydumkami typu 1,2 16V ewentualnie A grupy z mixem rozwiązań z kit-cara itp (patrz przykład Rallyfilipa - którego cienias osobiście BARDZO mi się podoba) i właściciele wolą upalać na okręgówkach niż zbudować Nkę - a tym samym zrobić krok do tyłu.
Ale pod względem przystepności nie było by nic atrakcyjniejszego:
-seryjny silnik 500pln
-skrzynia 500pln
-komplet opon 400pln
-komplet poliuretanów 500pln
...
można by wymieniać bez końca - rajdówka za cene kłowej skrzyni do CTR'a
Jak coś to ja się pisze, ori baze już mam
Ja rowniez. Wychowałem się na tym aucie.
Niestety baza, tj auto to chyba najmniejszy wydatek i tu chyba nie ma znaczenia, czy będzie to CC warte jako baza 3tys., czy 106/saxo jako baza 7-10tys. Pozostałe koszta tj. klatka, fotele, systemy, HANSY będą kosztowac tyle samo do kazdego auta.
A jesli miało by to jechac w RPP, to koszty samego udziału w rundzie będą porownywalne dla kazdego auta wpisowe, dojazd, paliwo, noclegi itp.roj - Sob 07 Sty, 2012 Z paliwem to bym się nie zgodził, że tyle samo ale to i tak niewielka różnica.największa w cenie części mechanicznych iw budowie iw eksploatacji..nawet opony na kilka startów do sc/cc a do czegoś na 16 czy 17 cali to już trochę kasy do przodu chybaBonczek - Sob 07 Sty, 2012
martin.h napisał/a:
Dlatego buduje się auto na homologacji, a nie na regulaminach krajowych
Po tym co tu piszecie, brzmi to bardzo sensownie.Kuner - Sob 07 Sty, 2012 ja też twierdzę że buduje się auto na homologacji, a nie na regulaminach krajowych Jaco - Sob 07 Sty, 2012
Przem_106 napisał/a:
Jaco napisał/a:
CHRZANEK napisał/a:
Prawde mówiąc z lancerami to zawsze nie było 100% jasności co i jak.
Generalnie samochód musi być najpierw homologowany w gr A żeby mógł być homologowany w grupie N.
Ale lancer evo9 i evo10 nie mają homologacji w gr. A - tego nie pojmuję.
A pisał o tym kiedyś Dytko który bądź co bądź na lancerach się troche zna.
Mick napisał/a:
A co do pucharu markowego w RSMP Cinquecento Sporting to możemy wystąpić na rok 2013 z takim pomysłem
Widzisz - pomysł nie jest nowy - ba można by było żywcem zerżnąć regulamin z pucharu CCS który obowiązywał w latach 97-98 ale widzę jeden problem:
Nie będzie frekwencji.
Większość cieniów jest już wydumkami typu 1,2 16V ewentualnie A grupy z mixem rozwiązań z kit-cara itp (patrz przykład Rallyfilipa - którego cienias osobiście BARDZO mi się podoba) i właściciele wolą upalać na okręgówkach niż zbudować Nkę - a tym samym zrobić krok do tyłu.
Ale pod względem przystepności nie było by nic atrakcyjniejszego:
-seryjny silnik 500pln
-skrzynia 500pln
-komplet opon 400pln
-komplet poliuretanów 500pln
...
można by wymieniać bez końca - rajdówka za cene kłowej skrzyni do CTR'a
Jak coś to ja się pisze, ori baze już mam
Ja rowniez. Wychowałem się na tym aucie.
Niestety baza, tj auto to chyba najmniejszy wydatek i tu chyba nie ma znaczenia, czy będzie to CC warte jako baza 3tys., czy 106/saxo jako baza 7-10tys. Pozostałe koszta tj. klatka, fotele, systemy, HANSY będą kosztowac tyle samo do kazdego auta.
A jesli miało by to jechac w RPP, to koszty samego udziału w rundzie będą porownywalne dla kazdego auta wpisowe, dojazd, paliwo, noclegi itp.
no niestety pewnych kosztów nie da się przeskoczyć i zawsze musimy je wliczyć czy jedziemy maluchem czy S2000 to zawsze trzeba gdzieś spać coś zjeść itp... ale idea takiego pucharu cieniasów na seryjnej gumie i powiedzmy z takimi samymi klatkami, fotelami i resztą wyposażenia jest ciekawa i tu można by urwać troszkę groszaqbus - Sob 07 Sty, 2012
Cytat:
Tak samo jest z pucharem C2r2 - wszyscy o nim mowia a jak jest nikt nie wie (przynajmniej nie pisze).
Leci w RSMP, tak jak w dotychczasowej formie czyli DS'y i C2R2.kosmita - Sob 07 Sty, 2012
martin.h napisał/a:
chyba też minimalnie silnikowo różni się RS od GSR'a (turbo?).
turbo w RS jest inne, ale z tego co słyszałem to i tak używa się tego z GSR'a, bo jest trwalsze i tańsze. Oprócz tego jest inny zawór upustowy(metalowy a nie plastik) i minimalnie większa pojemnośćBad-i - Sob 07 Sty, 2012
qbus napisał/a:
Cytat:
Tak samo jest z pucharem C2r2 - wszyscy o nim mowia a jak jest nikt nie wie (przynajmniej nie pisze).
Leci w RSMP, tak jak w dotychczasowej formie czyli DS'y i C2R2.
jest gdzies potwierdzenie tej informacji??
Martin.h - zgadzam sie z tym zeby budowac samochod bazujac na homo a nie na krajowych regulaminach. Tylko teraz mi powiedz po co ktos buduje C2R2 (lub kupuje nowe) skoro w tym roku z takim CLIO R3 nie ma szans ?? Mi chodzi o sam fakt przygotowywania regulaminow.qbus - Sob 07 Sty, 2012 Nie wiem, tak mi wczoraj mówili Kornicki z Hundlą czyli sami zainteresowani. Widocznie zawodnicy coś tam wiedzą.Bad-i - Sob 07 Sty, 2012
qbus napisał/a:
Nie wiem, tak mi wczoraj mówili Kornicki z Hundlą czyli sami zainteresowani. Widocznie zawodnicy coś tam wiedzą.
he he zajebiscie
a chooye z PZM nawet nic nie napiszaAnonymous - Nie 08 Sty, 2012 Bubik podobno fiesta r2GeKo - Nie 08 Sty, 2012
kosmita napisał/a:
używa się tego z GSR'a, bo jest trwalsze i tańsze.
Z tego co wiem to raczej używa się turbo z Ralliartu na tytanowych łopatkach i kosztuje raczej sporo GeKo - Nie 08 Sty, 2012
Jaco napisał/a:
Przem_106 napisał/a:
Jaco napisał/a:
CHRZANEK napisał/a:
Prawde mówiąc z lancerami to zawsze nie było 100% jasności co i jak.
Generalnie samochód musi być najpierw homologowany w gr A żeby mógł być homologowany w grupie N.
Ale lancer evo9 i evo10 nie mają homologacji w gr. A - tego nie pojmuję.
A pisał o tym kiedyś Dytko który bądź co bądź na lancerach się troche zna.
Mick napisał/a:
A co do pucharu markowego w RSMP Cinquecento Sporting to możemy wystąpić na rok 2013 z takim pomysłem
Widzisz - pomysł nie jest nowy - ba można by było żywcem zerżnąć regulamin z pucharu CCS który obowiązywał w latach 97-98 ale widzę jeden problem:
Nie będzie frekwencji.
Większość cieniów jest już wydumkami typu 1,2 16V ewentualnie A grupy z mixem rozwiązań z kit-cara itp (patrz przykład Rallyfilipa - którego cienias osobiście BARDZO mi się podoba) i właściciele wolą upalać na okręgówkach niż zbudować Nkę - a tym samym zrobić krok do tyłu.
Ale pod względem przystepności nie było by nic atrakcyjniejszego:
-seryjny silnik 500pln
-skrzynia 500pln
-komplet opon 400pln
-komplet poliuretanów 500pln
...
można by wymieniać bez końca - rajdówka za cene kłowej skrzyni do CTR'a
Jak coś to ja się pisze, ori baze już mam
Ja rowniez. Wychowałem się na tym aucie.
Niestety baza, tj auto to chyba najmniejszy wydatek i tu chyba nie ma znaczenia, czy będzie to CC warte jako baza 3tys., czy 106/saxo jako baza 7-10tys. Pozostałe koszta tj. klatka, fotele, systemy, HANSY będą kosztowac tyle samo do kazdego auta.
A jesli miało by to jechac w RPP, to koszty samego udziału w rundzie będą porownywalne dla kazdego auta wpisowe, dojazd, paliwo, noclegi itp.
no niestety pewnych kosztów nie da się przeskoczyć i zawsze musimy je wliczyć czy jedziemy maluchem czy S2000 to zawsze trzeba gdzieś spać coś zjeść itp... ale idea takiego pucharu cieniasów na seryjnej gumie i powiedzmy z takimi samymi klatkami, fotelami i resztą wyposażenia jest ciekawa i tu można by urwać troszkę grosza
Tyle że komplet seryjnych gum to jakieś 400zł, i 2 rajdy na nich objedziesz, skrzynia sezon wytrzyma bez remontu.
komplet klocków to jakieś 250zł.
Ogólnie to było najtańsze rajdowanie jakie mogło być. W żadnym następnym pucharze nie pojawiało się po 20 aut i więcej na starcie.martin.h - Nie 08 Sty, 2012
GeKo napisał/a:
kosmita napisał/a:
używa się tego z GSR'a, bo jest trwalsze i tańsze.
Z tego co wiem to raczej używa się turbo z Ralliartu na tytanowych łopatkach i kosztuje raczej sporo
Ralliart nie produkuje turbosprężarek, cała polska czołówka używa turbosprężarek z RS'a (przynajmniej 2 lata temu tak było).roj - Nie 08 Sty, 2012