Marke: TOYOTA
Typ: HIACE 2.7 VAN
Chassis: JT121UK1300004775
1. Inv.-Setzung: 02.2004
Farbe: Weiss
Zustand: Dem Alter und der Kilometerleistung entsprechend
Bereifung:
ANZAHL POS. BREITE DURCHM. H_B G_B PROF.
4 195 15 70 S 9.0
Marke: MERCEDES-BENZ
Typ: 313 CDi
Kontrollschild: SO 126 408
Chassis: WDB9036631R635574
1. Inv.-Setzung: 04.2004
Farbe: weiss
Zustand: Gepflegt
Bereifung: vorne 8 mm hinten 3 mm 225/70R15
Bauart / Aufbau / Türen: Lieferwagen / /
Typenschein: 3MF794
MFK: 27.05.2008
Tacho-Stand (km): 454968
jozekrj - Sob 31 Gru, 2011 Vlodarsky, bo mam takiego 3.0 hdi
silnik jest ok oprócz tego ze standardowo jak to w iveco cieknie przy rozrządzie
gorzej z jego osprzętem:
-czujnik położenia wału ( wymieniony na gwarancji 63tys km)
-przepustnica ( wymieniona na gwarancji 69tys km)
-egr 88tys km
-rozrusznik (już trzeci)
do tego skrzynia biegów z plasteliny nie wytrzymująca 400Nm
dokładniej mechanizm różnicowy
synchronizatory tez nie wytrzymywały ale wprowadzili zmiany
notorycznie siadają tez silniczki regulacji w lampach przednich ( oczywiscie kupić trzeba cała lampę)
oczywiscie dochodzą pękające drzwi tylne i urywające się koła zapasowe ( teraz wymieniają podnośnik zapasu za darmo w aso )
dobry jest zawias i komfort jazdy
wszystko to z własnego doświadczenia przez zaledwie 107 tys km nawet biorąc pod uwagę ciężkie warunki w jakich pracuje przebieg jest jak na tyle napraw lekko śmieszny
możne przy transporcie międzymiastowym albo międzynarodowym lepiej by się spisywał niz w budowlance i kręcenia się w większości po mieście i krótkich trasachBart - Sob 31 Gru, 2011 z drugiej strony patrząc - tłuczesz się grubo przeładowanym samochodem po mieście, więc nie dziwota, że się sypie.
Ja mam ducato '07 (z ivekowskim silnikiem 2.3), w tej chwili 370 tysięcy km i nic się nie dzieje.jozekrj - Sob 31 Gru, 2011 Bart, no tak ja to rozumie ale mam porównanie ze starszym jumperem z 2004r
miał tak samo przejebane a nawet gorzej bo nie było to maxi wiec zawias mniej odporny no i silnik miał całe 86KM, małe kołka a pod nimi małe tarczki hamulcowe i dawał rade i nie trzeba było w niego ładować tyle kasy
fakt nie był taki wygodny bo całe jego wyposażenie dod. sprowadzało sie do wspomagania, el.szyb i radia
miał tez wady ale czym jest rozwalona klamka w tylnych drzwiach do zmielonej skrzyni biegów Vlodarsky - Sob 31 Gru, 2011
jozekrj napisał/a:
notorycznie siadają tez silniczki regulacji w lampach przednich ( oczywiscie kupić trzeba cała lampę)
jest modyfikacja w ASO która usuwa ten problem - chodzi o spływającą wodę do lamp
wg mnie to są jego bolączki :
jozekrj napisał/a:
-egr 88tys km
-rozrusznik (już trzeci)
do tego skrzynia biegów z plasteliny nie wytrzymująca 400Nm
dokładniej mechanizm różnicowy
synchronizatory tez nie wytrzymywały ale wprowadzili zmiany
Ale z drugiej strony mam klientów którzy w 2,2 robią do 200 000 bez niczego poza EGRem.Bart - Sob 31 Gru, 2011 a no właśnie - u mnie EGR jakieś błędy zaczął generować, jak się dowiedziałem ile kosztuje nowy z wymianą - przestał jozekrj - Nie 01 Sty, 2012 ja zaślepiłem egr tak jak to robiło się w iveco Daily ale niestety wywala błąd ciśnienia w kolektorze dolotowym czego w daily nie było
jedzie normalnie pali tez tyle samoBart - Czw 05 Sty, 2012 Kuner, jakieś newsy?KarQ - Czw 05 Sty, 2012 Bart, scudo/jumpy do 2005r 1.9td jest coś warte?
Muszę znaleźć jakieś dwa tanie auta dla 4-osobowych ekip z gratami głownie do turlania się po mieście.Bart - Czw 05 Sty, 2012 pod maską siedzi 1.9 XUD - silnik, który przejeżdża 500 tysięcy km bez wymiany oleju, napędzany wodą z kałuż
Sam motor trochę słabawy do takiego samochodu, ale do powolnej jazdy bez dużych obciążeń da radę.
Buda trochę rdzewieje, wielkością ładowni nie zabija. Ergonomia bardzo dobra (jak w osobówce/vanie, a nie dostawczaku).
Dużo części mechanicznych jest wspólnych z eurovanem (806/evasion/ulysse/zeta), czyli są dostępne i w dużym wyborze, ale niekoniecznie bardzo tanie.
Zawieszenie jest jak w osobowym samochodzie - z tyłu belka ze sprężynami śrubowymi - niezbyt dobrze znosi przeładowanie i jest miękkie (w sensie - wkładasz 800kg i dupa leży na ziemi).
edit - myślałem, że pytasz o 1.9d
TD ma 92KM, czyli jeździ dość żwawo, ale nie pali jakoś mało, szczególnie jak na diesla w niedużym dość furgonie. To raczej prosty i trwały silnik bez fuckupów.KarQ - Czw 05 Sty, 2012 To dla ekipy hydraulikow, którzy bedą się przemieszczać z punktu a do b. 4 ludzi + sprzęt ~ 450 - 500 kg to max.
Biorę je pod uwagę, bo są znacznie wieksże od choćby berlingo. Masz jakiś pomysł na innego mini dostawczaka?Bart - Pią 06 Sty, 2012 pomyślę, nic mi w tej chwili do głowy nie przychodzi oprócz oczywistych typów jak np. T4.KarQ - Pią 06 Sty, 2012 Ale sensowne T4 to wydatek x2, poza tym mamy 3szt 1.9TD 70KM i teraz nie wziąłbym innego pod uwagę jak 2.5 102KM.
Jeszcze mnie ciekawi jak wygląda sprawa z małymi dostawczakami w przedziale 15.000-18.000.
Combo CDTI
Brelingo/Partner HDi
Doblo JTD
Nie wiem czy coś jeszcze jest sensownego i konkurencyjnego.Kuner - Pią 06 Sty, 2012
Bart napisał/a:
Kuner, jakieś newsy?
Dołożyłem i kupiłem sprzęt do wulkanizacji do warsztatu
Obejrzałem kilka busów i poniżej 20 koła to nie ma sensu nic kupować. Same gówna. A 20 koła to po pierwsze nie mam, a po drugie gdybym miał to i tak by mi było szkoda na auto które nie zarobi u mnei na siebie.
Nadal zatem będę brał od sponsora Toyote Dyna '05 tylko muszę zamontować w niej hak