Nie w Polsce Bartek. Tu producenci mogą pisać na opakowaniach z grubsza co chcą.
Nie tylko w PL. Żeby daleko nie szukać, choćby słynna sprawa kiedy to Castrol wygrał proces i dzięki temu może mianem syntetyku określać oleje ze zmodyfikowaną molekularnie bazą mineralną.BNU - Sob 18 Lut, 2012
martin.h napisał/a:
A co w tym dziwnego? Oleje syntetyczne można mieć w dowolnej lepkości, przykład to gęsty Motul 20W60.
do niedawna nie interesowałem się zbytnio tą kwestią, jeździłem służbowym autem na służbowej benie. Nie ukrywam że pewnie jak większość zwykłych użytkówników uważałem ze syntetyk to 5w40 półsyntetyk 10w40 mineralny 15w40 i o. Co do butli z moim olejem dodam jeszcze: "FULLY SYNTHETIC"...MOTORCYCLE 4 STROKE
GeKo - Sob 18 Lut, 2012 Vlodarsky, Marku część cen olejów na allegro bierze się stąd, że istnieje coś takiego jak prywatny import. (Co oczywiście nie zmienia faktu że tych lewych olejów nie ma, bo jest ich cała masa) na alibaba.com można było kupić właśnie opakowania na motula). I przykładowo w DE dealerowi marki nie wolno sprzedać poniżej jakiejś ceny innemu Niemcowi, ale jak to ma iść na eksport to problemu nie ma, byle nie psuło wewnętrznego rynku.Vlodarsky - Sob 18 Lut, 2012
GeKo napisał/a:
I przykładowo w DE dealerowi marki nie wolno sprzedać poniżej jakiejś ceny innemu Niemcowi, ale jak to ma iść na eksport to problemu nie ma, byle nie psuło wewnętrznego rynku.
tak to sobie tłumaczyłem nox - Pon 20 Lut, 2012 Pytanie do expertów , aktualnie mam olej 5w30 jak fabryka przykazuje , serwis bmw sam sugeruje żeby lać 10w60 przy nieco wiekszym przebiegu że rozrząd ciszej pracuje itp co w przypadku silnika bmw n42 ponoc sporo daje .
tylko pytanie czy 10w60 to nie będzie już za gęsto na siarczyste mrozy ? czy wtredy pozostaje zmiana oleju na sezon letni/zimowy ?
Z olejami zawsze byłem nieco na bakier Bart - Pon 20 Lut, 2012 Nox, jeździsz jak gamoń, więc spokojnie zwykły syntetyk 5W40 wystarczy
10w60 nadaje się do silników, które grubiej po dupie (termicznie) dostają.
No chyba, że będziesz zmieniał olej na letni (10W60) i zimowy (5W40).nox - Pon 20 Lut, 2012 nie chodzi mi to o performance itp ja się kulam tym autem do pracy i czasami przekrazam 3 k rmp ten silnik ma tendencje do cykania aso bmw mówi 10w60 dla cichej pracy dla tego się tak pytam
i dla tego się zastanawiam czy wchodzić to ale uzależnianie się od wymian na cykl zimowy oraz letni przy moich przebiegach rzędu 10-15 tys rocznie nieco mija sie z celem . tak tylko męcze ....Bart - Pon 20 Lut, 2012 skąd się bierze "cykanie"?koma600 - Pon 20 Lut, 2012 niby jest do -25Vlodarsky - Pon 20 Lut, 2012
Bart napisał/a:
No chyba, że będziesz zmieniał olej na letni (10W60) i zimowy (5W40).
Jest jeszcze 5w50 tylko nie wiem jaka norma potrzebna. Ale taka zmiana jak Bart mówi dobry pomysł.
Takie wykresiki mówią mniej więcej co i jak z lepkością i temp.