To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

HydePark - Alternatywne źródła zasilania

M - Pią 23 Mar, 2012

GeKo napisał/a:
M napisał/a:
Geko geko... a prad wyprodukowany z wegla to jest paliwo kopalne czy nie?
Alternatywny to znaczy zamienny do klasycznego benzynowo/dieslowskiego.


Alternatywne to źródła odnawialne ;) słońce, wiatr. Prąd można nie tylko z węgla robić :)

Alternatywne to znaczy alternatywne Grzegorzu :) Gaz jest zasilaniem alternatywnym do benzyny, podobnie jak etanol. To nie jest temat tylko o paliwach ze zrodel odnawialnych.

GeKo - Pią 23 Mar, 2012

Jacek napisał/a:
więc można wstawić wiatrak z prądnicą do ogrodu i nabić priusa plugin'a do pełna,
pojechać do pracy 100 km a rządową akcyzą podetrzeć sobie tyłek.


Tak pod warunkiem że mamy ogród :D i mieszkamy w miejscu gdzie wieje na tyle żeby wiatraki chodziły.
Temat jest mega złożony.

Powiedzmy M że masz rację, ale choćby głupia definicja z wiki mówi inaczej ;)
http://pl.wikipedia.org/wiki/Alternatywne_źródło_energii

Przyjmuję jednak Twoją argumentację :)

Michał - Pią 23 Mar, 2012

Jacek napisał/a:
dach już zdjo? :]

zdjo :]

no name - Pią 23 Mar, 2012

Michał napisał/a:
Jacek napisał/a:
dach już zdjo? :]

zdjo :]


A nie leciał wczoraj około 20:10 Solidarności na wysokości Jana Pawła ?

BNU - Pią 23 Mar, 2012

Jacek napisał/a:
ile Ty masz lat?

edit: już wiem


a co dziadku?:P jak Wy świrujecie pawiana to jest git, młodszego to się od razu o wiek pyta.....hipokryzja.

BNU - Pią 23 Mar, 2012

Jacek napisał/a:
więc można wstawić wiatrak z prądnicą do ogrodu i nabić priusa plugin'a do pełna,
pojechać do pracy 100 km a rządową akcyzą podetrzeć sobie tyłek.


gdyby to było takie proste to każdy miałby wiatraczek na podwórku. Co do małych przydomowych elektrowni wiatrowych to....zakład energetyczny każdemu z WAS załozy plombowany licznik energi elektrycznej!

kosmita - Pią 23 Mar, 2012

Jacek napisał/a:

toyota jest kojarzona z marką premium ale nią NIE JEST.

Kojarzona z premium chyba głównie na bilboardach z nowym avensisem ;) zresztą większość popularnych producentów w podobny sposób reklamuje swoje samochody klasy średniej. Premium to jest Lexus
nie zrozumiałeś, dla mnie prius czy insight, to takie bezsensu samochody trochę, bo nie są zwykłymi samochodami z napędem hybrydowym, które są rzeczywistą alternatywą dla normalnie napędzanych samochodów, tylko pokrakami, których nadrzędnym celem jest to, żeby każdy z daleka widział, że to hybryda.
Do tej pory jedynie marki premium oferowały wersje hybrydowe zwykłych modeli, to się teraz troszkę zmieni, bo wejdą hybrydowe yaris, jazz i prius v.


GeKo napisał/a:
Najlepszym rozwiązaniem będą silniki wodorowe i tu są 2 kierunki rozwoju.
Zamiana wodoru na energię elektryczną lub bezpośrednie spalanie wodoru i spaliny w postaci pary wodnej :)

Tylko, że wodór, to nie taka prosta sprawa. Póki co otrzymywanie wcale nie jest takie tanie i też potrzeba do tego energii elektrycznej (zdaje się, że całkiem sporo). No i jest problem z jego przechowaniem i bezpieczeństwem w przypadku zderzenia czy nawet tankowania

M - Pią 23 Mar, 2012

Jedyna wada wodoru to przechowanie, reszta kwestii to pikus przy jego zaletach :) Ale ten brak mozliwosci utrzymania go powoduje reszte bezsensem.
GeKo - Pią 23 Mar, 2012

Z przechowywaniem akurat idzie mocno do przodu. Do tej pory były to stalowe zbiorniki bardzo ciężkie, ze względu na grubość ścianek jakie musiały mieć aby wytrzymać panujące ciśnienienie wewnątrz.
Na ostatnich targach kompozytów w Krk. Uniwersytet Drezneński przedstawił takie zbiorniki wykonane z włókna węglowego. Masa a właściwie jej brak powalał. Pozostaje kwestia kosztów wytworzenia takiego zbiornika, bo w chwili obecnej to przynajmniej kilka tys Ojrosów.

M - Pią 23 Mar, 2012

Grzesiu a to są zbiorniki do sprężonego gazowego wodoru czy formy ciekłej?
BNU - Pią 23 Mar, 2012

moze lepiej iść w kierunku rozszczepiania wody na wodór i tlen..
M - Pią 23 Mar, 2012

BNU napisał/a:
moze lepiej iść w kierunku rozszczepiania wody na wodór i tlen..

Rozumiem że chciałeś coś mądrego napisać tutaj?

GeKo - Pią 23 Mar, 2012

Dobre pytanie. Nie pamiętam.
Pogrzebałem jednak trochę i wygląda dokładnie tak jak ten który widzieliśmy na targach
Ten u góry to na formę ciekłą, ten na dole z włókna forma gazowa.



Amerykanie już przerobili jakiegoś priusa na wodór ciekły, problem jest tylko z rozmiarem takiego zbiornika w aucie.

kosmita - Pią 23 Mar, 2012

M napisał/a:
Grzesiu a to są zbiorniki do sprężonego gazowego wodoru czy formy ciekłej?

W formie ciekłej raczej nie ma problemu z ciśnieniem.
Zresztą to chyba nie ciśnienie jest problemem, tylko to, że wodór ciężko utrzymać w zbiorniku, bo przenika przez ścianki.

GeKo - Pią 23 Mar, 2012

Problemem jest ciśnienie i temp. Aby zachował stan ciekły musi być tankowany w temp poniżej -250oC. Jeśli jest dobrze izolowany to do 6 dni sie utrzyma zanim odparuje. Z tego co zrozumiałem aby przeszedl do fazy ciekłej musi też być odpowiednio mocno ściśniety. (Ale z fizyki słaby byłem więc mogłem coś pokręcić)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group