Techniczne - Klatka - jak ? co ? czemu tak ? ahaaa... rozumiem
luki - Nie 25 Lis, 2012
Kamill napisał/a:
Dobra panowie buduje rollbara i potrzebuje kilku rad.
nie bardzo rozumiem jeśli chcesz robić rollbara (półklatka) to krzyże ci tu niewiele dadzą...
opcja 1wsza wydaje sie najrozsądniejsza, z tyłu krzyż ci nie potrzbny jedna przekątna + rura pod pasy.
Kamill napisał/a:
Czy pasy mogą być zaczepiote na rurce która ma 25-30cm długości ?
zakładając pasy 3'' masz szerokość jednego pasa niecałe 8cm czyli na dwa potrzebujesz minimum 20cm i tyle wystarczy. Pamiętac należy o kącie mocowania pasów.Kamill - Nie 25 Lis, 2012 Dzieki luki za odpowiedź. Po konsultacji dodatkowo z Rastą wyszło coś takiego.
Jakieś za lub przeciw ?luki - Nie 25 Lis, 2012 jak na rollbara mocno rozbudowana
to nie lepiej juz zrobić odrazu jakis prosty przód do tego ?qbica - Nie 25 Lis, 2012 ja bym poprzeczki na pasy dał z tyłu przy skosie, ale jak kto woli luki - Nie 25 Lis, 2012 chce sobie miejsce zostawić z tyłu więc jak da pasy z tyłu to kiszka wtedy.qbica - Nie 25 Lis, 2012 i tak i nie Koto - Nie 25 Lis, 2012 Trochę nie kumam, po co tak rozbudowane rollbary? Siedzisz z przodu gdzie nie chroni Cię prawie nic, jedynie dach złoży się trochę mniej za głową, za to cały przód może złożyc się jak w zwykłym samochodzie.Kamill - Nie 25 Lis, 2012 Macie wszyscy racje i tak i nie
Jak mam robić klatę pełną to z zastrzałami do przodu pruciem wszystkiego, łącznie z deską itp. Wiąże się to na 90% z przebudową wiązek(a tego w e36 jest bardzo dużo w porownaniu do innych aut z tamtych lat) albo ich przelokowaniem, przebudową wycieraczek lub wspomagania i wieloma rzeczami, które mocno mnie zaangażują czasowo i finansowo, na co nie mogę sobie pozwolić w tym roku, ale w przyszłym może tak więc sobie dospawam przód.
Jeżeli nie ma więcej uwag do samej konstrukcji, to prowadzę furę i za 2-3 tygodnie pochwalę się jak to wyszło.
A czy to będzie jeden skos czy krzyz to jest kwestia 1,5 może 3kg, nie wiecej, tym bardziej że liczy się to do wagi tylnej osi, która teraz jest dużo lżejsza niż przód.
BTW co do pasów, wcześniej byłem za opcją do kielichów, ale tak bedzie sporo wygodniej, bo mimo że jest w 4 furtkach to układanie ciężkich kół rzędu 255/17 sprawia trochę problemów.
Pytanie jeszcze jedno, malować częsciowo przed włożeniem czy malować po pospawaniu wszystkiego ? Rozumie że po założeniu w grę wchodzi wałek i pędzel, ewentualnie obklejenie czego się da i natryskowo ?luki - Nie 25 Lis, 2012 możesz pomalować, ale pameitaj ze spawanie ci wypali wszystko w promieniu tak do 10 cm od spawania, + jak pomalujesz na biało to zapewne farbę okopci bardzo...
ciachnij podkładem an zewnątrz a potem w środku na gotowo.
nie wiem czym będziesz spawał, ale migomat np nie lubi farby w miejscu spawania
Kamill napisał/a:
BTW co do pasów, wcześniej byłem za opcją do kielichów, ale tak bedzie sporo wygodniej, bo mimo że jest w 4 furtkach to układanie ciężkich kół rzędu 255/17 sprawia trochę problemów.
załóż haka i z przyczepką jeździj
dobra teraz ja interesują mnie zdjęcia klatki do 106/saxo takiej średnio rozbudowanej, ale z zastrzałami w przód, co byście polecili ? mile widziane foty zastrzałów.Mrozu - Pią 30 Lis, 2012 do czego puścić zastrzały to tyłu w saxo/106, bo mój rollbar jest puszczony do nadkoli co wydaje mi się w tym aucie bez sensu a klatki wielokrotnie widziałem puszczone do podłogi bagażnika mniej więcej tam gdzie jest mocowanie tylnej belki i nie wiem jak zrobić jak będę składał drugie autoJaco - Pią 30 Lis, 2012 Do podłogi w okolice tylnego mocowania belki.Greg - Pią 30 Lis, 2012 Najlepiej dokładnie "nad" mocowanei belki.Mrozu - Pią 30 Lis, 2012 dziękiZadir - Pią 30 Lis, 2012 Rób porządną klatkę !!!
Skontaktuj się z Schefflerem robią tego masę do E36, średnio jedna tygodniowo od nich wyjeżdża.Mrozu - Pią 30 Lis, 2012 właśnie patrzę na klatki ireco i nad ich wyrobem zastanawiam się