To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Sprzedam/Kupie/ZakupyGrupowe - Hothatch ogłoszenia

Jakarti - Pon 12 Paź, 2015

B-Rey,
pierwsze slysze
co do kosztow to z mojej perspektywy ejst to dosc drogie auto w utrzymaniu i nawet nie mysle o awariach tylko o czesciach
mozna wszystko zrobic w szopie samemu - wtedy bedzie taniej ale jesli bedzie to oryginał to bedzie drogo.
temat walkowany wiele razy
sa stałe "usterki" jak zawias czy znikajaca "skora" na kierownicy ale z silnikiem osobiscie nigdy nie mialem zadnych problemow
wersje przed liftem tak dobrze sie chlodzily ze az sie nie dogrzewaly..

was79 - Pon 12 Paź, 2015

Właśnie Jaka z tym jest problem, że nie wszystko zrobisz sam, bo nie kupisz tych cholernych sprężyn, jak chcesz mieć oryginała cup. Szukałem w całej EU i cena wszędzie była taka sama, ewentualnie +-10eu.
Co do silnika, to u mnie tylko lał spod pokrywy i aso chciało za to 1,1kzł :rotfl: Nieautoryzowany reno ogarnął za niecałe 300. Do tego mój silnik nie lubił 0w20, a taki lał poprzednik i zużywał go całkiem sporo. Po przejściu na motula (chyba 5w30) problem szamania oleju zniknął.

Kenet - Pon 12 Paź, 2015

Jak można lać taki olej, tosz to jest celowe działanie na rzecz roz...ania silnika. 0w20 to jak roślinny, albo oliwa z oliwek.
was79 - Pon 12 Paź, 2015

Żeby było lepiej właściciel ASO tak robił. Twierdził, że w rs'ach zawsze tak jeździł.
Jakarti - Pon 12 Paź, 2015

was79,
wszystko mozna ale moze sie to zle skonczyc :D

co do oleju to u mnie zarządzał nim Vlodek i ja tam 0 przed W nie widzialem tzn, ze Twoj mechanik sie nei zna :D :D :D

was79 - Pon 12 Paź, 2015

Napisałem, że 1 właśc. i właśc. aso tak robił. Idź się napij kawy lepiej :D
Jakarti - Pon 12 Paź, 2015

was79,
heheh, troche zmeczony jestem :D

karoluPL - Pon 12 Paź, 2015

B-Rey napisał/a:
was79, czytałem gdzieś, że te silniki w Clio 3 RS potrafią wyzionąć ducha jak ktoś często kręci do końca, bo obroty są o 500 obr/min wyższe niż na obrotomierzu.


chyba mit, wskazanie obrotów na obrotomierzu ze wskazaniem z parametrami mierzonymi na dowolnym testerze wygląda mniej więcej identycznie, na pewno nie ma odchyłów tego typu.



Jakarti napisał/a:
wersje przed liftem tak dobrze sie chlodzily ze az sie nie dogrzewaly..


No właśnie, miałem nawet do Ciebie PW pisać o to. Mam polifta a i tak mi sie wydaje jakby sie niedogrzewał, albo po prostu ten licznik taki jest.
W sumie to termostat też wymieniłem nawet bo myślałem, ze moze jest felerny, ale one chyba tak z dupy sie nie dogrzewają..

Mniej więcej zawsze jest przy 3ciej kresce, równo na niej, lub odrobinę niżej, a na logikę 90*C to powinno być idealnie po środku, nie tak ? Po parametrach mierzonych znowu wychodzi, ze na tej trzeciej kresce jest już 89-91*c, termometr laserowy mówi to samo a ma (+/- 5C dokładności) Jak termostat pusci drugi obieg, chwile idzie niżej bliżej 2giej kreski i od nowa do 3 wraca, ale do środka sie nie zbliża. Czy to po prostu jest tak wkurzające, ze nie jest równo?



A co do oleju, to trzeba być niezłym rzeźnikiem, zeby takie gówno lać. Na dwóch szkoleniach byłem i jaka by to nie była firma trzeba sie trzymać zaleceń producenta + warunków otoczenia. Ale ludzie są mądrzejsi od fabryki i nawet u mnie na uczelni powiedział profesorek coś w stylu "OLEJ 0W40 jest lekiem na wszystko, jest najlepszy bo najlepszy uniwersalny i dobry i koniec dyskusji"

Jak kupiłem clio poprzednie, był w nim olej 10W60 sport i klekotała hydraulika na wolnych obrotach i myslałem czy jej nie wymienić. A wystarczyło tylko zmienić olej na taki jak przykazał producent i silnik zaczął pracować ładnie.

B-Rey - Pon 12 Paź, 2015

karoluPL napisał/a:
chyba mit, wskazanie obrotów na obrotomierzu ze wskazaniem z parametrami mierzonymi na dowolnym testerze wygląda mniej więcej identycznie, na pewno nie ma odchyłów tego typu.


Znalazłem właśnie, że czytałem to kiedyś na klubclio.pl więc całkiem możliwe, że to mit. http://www.klubclio.pl/vi...hp?f=49&t=17789

A co do niedogrzewania, to faktycznie chłodzenie ma aż za dobre.



U mnie w Renault też jest podobnie. Po otwarciu przez termostat dużego obiegu wskazówka spada ze środkowej kreski o jedną w dół po czym wraca na środek po przejechaniu kilku kilometrów. Co ciekawe, w upalne dni lub/i w korku wskazówka podnosi się o 2 kreski po czym włącza się drugi bieg wentylatora i wraca na środek (przy wyłączonej klimie). Najlepsze jest to, że jak wyłączę światła to wskazówka spada z połowy skali o pół podziałki w dół :D
Pamiętam, że jak jechałem kiedyś Accordem CL3 to pierwsze co rzuciło mi się w oczy to, to że wskazówka była cały czas w połowie skali a upał był niemiłosierny wtedy. Klima, korek, droga szybkiego ruchu, autostrada a wskazówka cały czas na środku. Stabilne cieplnie te Hondy są.

Kamill - Pon 12 Paź, 2015

B-Rey napisał/a:
karoluPL napisał/a:
chyba mit, wskazanie obrotów na obrotomierzu ze wskazaniem z parametrami mierzonymi na dowolnym testerze wygląda mniej więcej identycznie, na pewno nie ma odchyłów tego typu.


Znalazłem właśnie, że czytałem to kiedyś na klubclio.pl więc całkiem możliwe, że to mit. http://www.klubclio.pl/vi...hp?f=49&t=17789

A co do niedogrzewania, to faktycznie chłodzenie ma aż za dobre.



U mnie w Renault też jest podobnie. Po otwarciu przez termostat dużego obiegu wskazówka spada ze środkowej kreski o jedną w dół po czym wraca na środek po przejechaniu kilku kilometrów. Co ciekawe, w upalne dni lub/i w korku wskazówka podnosi się o 2 kreski po czym włącza się drugi bieg wentylatora i wraca na środek (przy wyłączonej klimie). Najlepsze jest to, że jak wyłączę światła to wskazówka spada z połowy skali o pół podziałki w dół :D
Pamiętam, że jak jechałem kiedyś Accordem CL3 to pierwsze co rzuciło mi się w oczy to, to że wskazówka była cały czas w połowie skali a upał był niemiłosierny wtedy. Klima, korek, droga szybkiego ruchu, autostrada a wskazówka cały czas na środku. Stabilne cieplnie te Hondy są.

Tu nie chodzi o hondy. Tu chodzi o reno. Nawet 40letni uaz trzyma temperaturę na połowie, nie wspominając już o współczesnych autach.

karoluPL - Pon 12 Paź, 2015

jeszcze sie clio nie nacieszyłem, a już mnie wkurza :rotfl:
Jakarti - Wto 13 Paź, 2015

karoluPL napisał/a:

Mniej więcej zawsze jest przy 3ciej kresce, równo na niej, lub odrobinę niżej, a na logikę 90*C to powinno być idealnie po środku, nie tak ? Po parametrach mierzonych znowu wychodzi, ze na tej trzeciej kresce jest już 89-91*c, termometr laserowy mówi to samo a ma (+/- 5C dokładności) Jak termostat pusci drugi obieg, chwile idzie niżej bliżej 2giej kreski i od nowa do 3 wraca, ale do środka sie nie zbliża. Czy to po prostu jest tak wkurzające, ze nie jest równo?


jest dokladnie tak jak mowisz.
"normalnie" jest prawie pionowo
w przedlifcie przy mniejszych temp. byla to jedna kreska a i tak nie dalo sie z tym nic zrobic :)

wymień płyn, sprawdz czy wszystko dziala i tak będzie zawsze
mnie nie udało się nigdy go zagrzac - nawet na torze ułęż przy ponad 30*

karoluPL - Wto 13 Paź, 2015

no właśnie, to prawie wkurza :P

Niepotrzebnie wydałem kolejne pieniądze w reno na oryginalny termostat + obowiązkowo płyn motula, także to juz mam za sobą :]

tak jak i rozrząd na dzień dobry, oleje i pare innych rzeczy, ah to reno.. 105tyś przebiegu i w serwisie mogłbym wyjść z koszykiem jak z makro.

Jakarti - Wto 13 Paź, 2015

karoluPL napisał/a:
Niepotrzebnie wydałem kolejne pieniądze w reno na oryginalny termostat

trzeba bylo zadac pytanie :)
zaloz pimpa + przejrzyj moje oba a raczej pierwszego (czarnego)
jestem przekonany, ze 3/4 standardowych usterek bedzie tam opisanych
ja czarnym jezdzilem troche po torach ulezach wiec cos tam sie eksploatował i wszylo wszystki na gwarancji do 80k km

przez kolejne 20k. wymieniłem tylko alternator i nic wiecej.

B-Rey - Wto 13 Paź, 2015

Ile dałeś za termostat? Bo ja 190zł :rotfl:
Btw. Dlaczego w ogóle poszedłeś w Clio RS skoro po głowie chodziło Ci Audi? Teraz się męczysz. Albo mógłbyś wziąć takie FN2 i spokój grabarza.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group