Jakarti - Pon 12 Paź, 2015 B-Rey,
pierwsze slysze
co do kosztow to z mojej perspektywy ejst to dosc drogie auto w utrzymaniu i nawet nie mysle o awariach tylko o czesciach
mozna wszystko zrobic w szopie samemu - wtedy bedzie taniej ale jesli bedzie to oryginał to bedzie drogo.
temat walkowany wiele razy
sa stałe "usterki" jak zawias czy znikajaca "skora" na kierownicy ale z silnikiem osobiscie nigdy nie mialem zadnych problemow
wersje przed liftem tak dobrze sie chlodzily ze az sie nie dogrzewaly..was79 - Pon 12 Paź, 2015 Właśnie Jaka z tym jest problem, że nie wszystko zrobisz sam, bo nie kupisz tych cholernych sprężyn, jak chcesz mieć oryginała cup. Szukałem w całej EU i cena wszędzie była taka sama, ewentualnie +-10eu.
Co do silnika, to u mnie tylko lał spod pokrywy i aso chciało za to 1,1kzł Nieautoryzowany reno ogarnął za niecałe 300. Do tego mój silnik nie lubił 0w20, a taki lał poprzednik i zużywał go całkiem sporo. Po przejściu na motula (chyba 5w30) problem szamania oleju zniknął.Kenet - Pon 12 Paź, 2015 Jak można lać taki olej, tosz to jest celowe działanie na rzecz roz...ania silnika. 0w20 to jak roślinny, albo oliwa z oliwek.was79 - Pon 12 Paź, 2015 Żeby było lepiej właściciel ASO tak robił. Twierdził, że w rs'ach zawsze tak jeździł.Jakarti - Pon 12 Paź, 2015 was79,
wszystko mozna ale moze sie to zle skonczyc
co do oleju to u mnie zarządzał nim Vlodek i ja tam 0 przed W nie widzialem tzn, ze Twoj mechanik sie nei zna was79 - Pon 12 Paź, 2015 Napisałem, że 1 właśc. i właśc. aso tak robił. Idź się napij kawy lepiej Jakarti - Pon 12 Paź, 2015 was79,
heheh, troche zmeczony jestem karoluPL - Pon 12 Paź, 2015
B-Rey napisał/a:
was79, czytałem gdzieś, że te silniki w Clio 3 RS potrafią wyzionąć ducha jak ktoś często kręci do końca, bo obroty są o 500 obr/min wyższe niż na obrotomierzu.
chyba mit, wskazanie obrotów na obrotomierzu ze wskazaniem z parametrami mierzonymi na dowolnym testerze wygląda mniej więcej identycznie, na pewno nie ma odchyłów tego typu.
Jakarti napisał/a:
wersje przed liftem tak dobrze sie chlodzily ze az sie nie dogrzewaly..
No właśnie, miałem nawet do Ciebie PW pisać o to. Mam polifta a i tak mi sie wydaje jakby sie niedogrzewał, albo po prostu ten licznik taki jest.
W sumie to termostat też wymieniłem nawet bo myślałem, ze moze jest felerny, ale one chyba tak z dupy sie nie dogrzewają..
Mniej więcej zawsze jest przy 3ciej kresce, równo na niej, lub odrobinę niżej, a na logikę 90*C to powinno być idealnie po środku, nie tak ? Po parametrach mierzonych znowu wychodzi, ze na tej trzeciej kresce jest już 89-91*c, termometr laserowy mówi to samo a ma (+/- 5C dokładności) Jak termostat pusci drugi obieg, chwile idzie niżej bliżej 2giej kreski i od nowa do 3 wraca, ale do środka sie nie zbliża. Czy to po prostu jest tak wkurzające, ze nie jest równo?
A co do oleju, to trzeba być niezłym rzeźnikiem, zeby takie gówno lać. Na dwóch szkoleniach byłem i jaka by to nie była firma trzeba sie trzymać zaleceń producenta + warunków otoczenia. Ale ludzie są mądrzejsi od fabryki i nawet u mnie na uczelni powiedział profesorek coś w stylu "OLEJ 0W40 jest lekiem na wszystko, jest najlepszy bo najlepszy uniwersalny i dobry i koniec dyskusji"
Jak kupiłem clio poprzednie, był w nim olej 10W60 sport i klekotała hydraulika na wolnych obrotach i myslałem czy jej nie wymienić. A wystarczyło tylko zmienić olej na taki jak przykazał producent i silnik zaczął pracować ładnie.B-Rey - Pon 12 Paź, 2015
karoluPL napisał/a:
chyba mit, wskazanie obrotów na obrotomierzu ze wskazaniem z parametrami mierzonymi na dowolnym testerze wygląda mniej więcej identycznie, na pewno nie ma odchyłów tego typu.
A co do niedogrzewania, to faktycznie chłodzenie ma aż za dobre.
U mnie w Renault też jest podobnie. Po otwarciu przez termostat dużego obiegu wskazówka spada ze środkowej kreski o jedną w dół po czym wraca na środek po przejechaniu kilku kilometrów. Co ciekawe, w upalne dni lub/i w korku wskazówka podnosi się o 2 kreski po czym włącza się drugi bieg wentylatora i wraca na środek (przy wyłączonej klimie). Najlepsze jest to, że jak wyłączę światła to wskazówka spada z połowy skali o pół podziałki w dół
Pamiętam, że jak jechałem kiedyś Accordem CL3 to pierwsze co rzuciło mi się w oczy to, to że wskazówka była cały czas w połowie skali a upał był niemiłosierny wtedy. Klima, korek, droga szybkiego ruchu, autostrada a wskazówka cały czas na środku. Stabilne cieplnie te Hondy są.Kamill - Pon 12 Paź, 2015
B-Rey napisał/a:
karoluPL napisał/a:
chyba mit, wskazanie obrotów na obrotomierzu ze wskazaniem z parametrami mierzonymi na dowolnym testerze wygląda mniej więcej identycznie, na pewno nie ma odchyłów tego typu.
A co do niedogrzewania, to faktycznie chłodzenie ma aż za dobre.
U mnie w Renault też jest podobnie. Po otwarciu przez termostat dużego obiegu wskazówka spada ze środkowej kreski o jedną w dół po czym wraca na środek po przejechaniu kilku kilometrów. Co ciekawe, w upalne dni lub/i w korku wskazówka podnosi się o 2 kreski po czym włącza się drugi bieg wentylatora i wraca na środek (przy wyłączonej klimie). Najlepsze jest to, że jak wyłączę światła to wskazówka spada z połowy skali o pół podziałki w dół
Pamiętam, że jak jechałem kiedyś Accordem CL3 to pierwsze co rzuciło mi się w oczy to, to że wskazówka była cały czas w połowie skali a upał był niemiłosierny wtedy. Klima, korek, droga szybkiego ruchu, autostrada a wskazówka cały czas na środku. Stabilne cieplnie te Hondy są.
Tu nie chodzi o hondy. Tu chodzi o reno. Nawet 40letni uaz trzyma temperaturę na połowie, nie wspominając już o współczesnych autach.karoluPL - Pon 12 Paź, 2015 jeszcze sie clio nie nacieszyłem, a już mnie wkurza Jakarti - Wto 13 Paź, 2015
karoluPL napisał/a:
Mniej więcej zawsze jest przy 3ciej kresce, równo na niej, lub odrobinę niżej, a na logikę 90*C to powinno być idealnie po środku, nie tak ? Po parametrach mierzonych znowu wychodzi, ze na tej trzeciej kresce jest już 89-91*c, termometr laserowy mówi to samo a ma (+/- 5C dokładności) Jak termostat pusci drugi obieg, chwile idzie niżej bliżej 2giej kreski i od nowa do 3 wraca, ale do środka sie nie zbliża. Czy to po prostu jest tak wkurzające, ze nie jest równo?
jest dokladnie tak jak mowisz.
"normalnie" jest prawie pionowo
w przedlifcie przy mniejszych temp. byla to jedna kreska a i tak nie dalo sie z tym nic zrobic
wymień płyn, sprawdz czy wszystko dziala i tak będzie zawsze
mnie nie udało się nigdy go zagrzac - nawet na torze ułęż przy ponad 30*karoluPL - Wto 13 Paź, 2015 no właśnie, to prawie wkurza
Niepotrzebnie wydałem kolejne pieniądze w reno na oryginalny termostat + obowiązkowo płyn motula, także to juz mam za sobą
tak jak i rozrząd na dzień dobry, oleje i pare innych rzeczy, ah to reno.. 105tyś przebiegu i w serwisie mogłbym wyjść z koszykiem jak z makro.Jakarti - Wto 13 Paź, 2015
karoluPL napisał/a:
Niepotrzebnie wydałem kolejne pieniądze w reno na oryginalny termostat
trzeba bylo zadac pytanie
zaloz pimpa + przejrzyj moje oba a raczej pierwszego (czarnego)
jestem przekonany, ze 3/4 standardowych usterek bedzie tam opisanych
ja czarnym jezdzilem troche po torach ulezach wiec cos tam sie eksploatował i wszylo wszystki na gwarancji do 80k km
przez kolejne 20k. wymieniłem tylko alternator i nic wiecej.B-Rey - Wto 13 Paź, 2015 Ile dałeś za termostat? Bo ja 190zł
Btw. Dlaczego w ogóle poszedłeś w Clio RS skoro po głowie chodziło Ci Audi? Teraz się męczysz. Albo mógłbyś wziąć takie FN2 i spokój grabarza.