To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Klatka - jak ? co ? czemu tak ? ahaaa... rozumiem

luki - Nie 02 Gru, 2012

Wrobel napisał/a:
luki, poszły


:jupi:

Jaco - Nie 02 Gru, 2012

Wrobel napisał/a:


przód tylko takie slabe zdjecie generalnie przebicia jako tako nie ma zastrzał konczy sie mi jako płytka na nadkolu

Obrazek



o_O ło Panie, po co, na co i co to ma niby dawać ?

Wrobel - Nie 02 Gru, 2012

Jaco napisał/a:
o_O ło Panie, po co, na co i co to ma niby dawać ?


w razie dzwona jednak jest to kolejne wzmocnienie...wolalbym tego nie weryfikowac czy dziala duzo gorzej niz przebicie u gory do kolumny (jak w galeri z budowyrajdowek), zwlaszcza ze w 106 tam jest ciasno
Generalnie zdalem sie na wiedze Siekierki, wiem ze wie co robi :]

zauwaz ze moja klatka to nie jest jakis mega max wypas rozbudowana konstrukcja

jarek-malopolska - Czw 10 Sty, 2013

Pany jako ze chciałbym sie juz umowic na klatkowanie i ustalić jak ta klatka ma docelowo wygladać mam pytanie odnosnie jednego elementu:

A mianowicie, dawac ta rurke co tu na zdjeciu czy ja odpuscić..
Co do samej konstrukcji klatki to jest mniej wiecej standard ktorej blizej do maxa ;)

Jaco - Czw 10 Sty, 2013

jak będzie krzyż na głównym to chyba nie jest to konieczne, jeśli krzyża nie ma to warto jednak coś mieć co dodatkowa wzmocni główny przy bocznym dzwonie..
jarek-malopolska - Pią 11 Sty, 2013

Tak, tak oczywiscie bedzie tam krzyz.. W zasadzie to klatka bedzie podobna do tej z galerii budowyrajdowek (chyba Michała klatka tam jest w złotym saxo) tylko na dachu zamiast "v" bedzie jedna rurka w poprzek i dojdzie jeszcze jedno wzmocnienie na przodzie ;) Z drugiej strony tak na prawde nie ma co wymyslac i kombinowac bo i tak juz wszystkie rozwiazania sa znane i gdzies sie przewijają ;)
CHRZANEK - Pią 11 Sty, 2013

Jak bedzie krzyż na głównym to jest to zbyteczne.


I tak elementy przekątne musza się rozpoczynac max 100mm od podpory czyli w praktyce idą niemal "od podłogi".

Ja bym sobie ta rurę odpuścił.

GeKo - Pią 11 Sty, 2013

Albo dać tą rurę i do niej Vke a olać krzyż.
CHRZANEK - Pią 11 Sty, 2013

GeKo napisał/a:
Albo dać tą rurę i do niej Vke a olać krzyż.

hmmm mozna tak ?
Czy przypadkiem nie jest określone ze jak jest Vka na głównym to musi być do podłogi ze stopkami, śrubani 8.8 itp ???
Akurat tego zupełnie nie kojarze...

Aha - jeżeli krzyż na głównym pałąku to dodatkowo "węzłówki" (ja tak mam ;) )

GeKo - Pią 11 Sty, 2013

Z tego co pamiętam, to właśnie nie wolno dać Vki bezpośrednio do podłogi wg J. Natomiast jak dasz rurę i do niej Vkę to można. Jak się da krzyż to lipa z cofnięciem foteli, nie mówiąc o wkładaniu kasków do tyłu.
jarek-malopolska - Wto 15 Sty, 2013

Ok, odpuszczam tą rure ;) Dziekuje za sugestie ;)
Natomiast mam jeszcze jedną niewiadomą, juz ostatnią ;) co ze wzmocnieniem dachu...
Nie chce pełnego krzyża, ew "V" a najchetniej jedną poprzeczną rure. Kurde otwieram załącznik i wywala mi ze plik uszkodzony :( ale z tego co kojarze jak kiedyś czytałem to jedna poprzeczna rura dozwolona jest w wyscigach-jeden kierowca.. Faktycznie tak jest? Tomcat ma jedną poprzeczną ale jezdzi w wyscigach wiec tu by sie zgadzało, ale czy Badi przypadkiem tez nie ma jednej... :>

rasta - Wto 15 Sty, 2013

Jak jest tylko kierowca to wystarczy jedna rura tylko musi iść nad jego głową, jak jest pilot musi być krzyż.
qbica - Wto 15 Sty, 2013

8.3.2.1.3  Wzmocnienie dachu:
Wyłącznie w samochodach homologowanych po 01 stycznia 2005:
Górnej cześć klatki bezpieczeństwa zgodna z jednym z rysunków 253-12, 253-13
i 253-14.
Wzmocnienia mogą biec wzdłuż krzywizny dachu.
W zawodach bez pilotów, (wyłącznie w przypadku opisanym na rysunku 253-12),
jeden element przekątny może być zamontowany, ale jego przednie połączenie musi
znajdować się po stronie kierowcy.

8.3.2.2  Nieobowiązkowe elementy i wzmocnienia:
Chyba, że w artykule 253-6.3.2.1 podano inaczej, elementy i wzmocnienia
przedstawione na rysunkach od 253-12 do 253-21 i od 253-23 do 253-33 są
nieobowiązkowe i mogą być instalowane według woli producenta.

Muszą być spawane lub instalowane przy pomocy połączeń rozłączalnych.
Wszystkie wyżej wymienione elementy i wzmocnienia mogą być zastosowane
osobno lub w kombinacji z innymi.

Saxo jest homologowane przed 01 stycznia 2005 więc wzmocnienie dachu nie jest obowiązkowe, więc wg mnie jedna rura wystarczy nawet jak sie bedzie z pilotem jeździć

jarek-malopolska - Wto 15 Sty, 2013

rasta napisał/a:
Jak jest tylko kierowca to wystarczy jedna rura tylko musi iść nad jego głową, jak jest pilot musi być krzyż.

No ale u Badiego jest pilot a krzyza nie ma o_O
qbica napisał/a:
Saxo jest homologowane przed 01 stycznia 2005 więc wzmocnienie dachu nie jest obowiązkowe, więc wg mnie jedna rura wystarczy nawet jak sie bedzie z pilotem jeździć

Rozmawiałem z siekierem o tym, tez twierdzi ze jak rajdówka to krzyz.. xD

faldzip - Wto 15 Sty, 2013

qbica napisał/a:
Saxo jest homologowane przed 01 stycznia 2005 więc wzmocnienie dachu nie jest obowiązkowe, więc wg mnie jedna rura wystarczy nawet jak sie bedzie z pilotem jeździć

+1
np. taka jak na 253-23 moze byc - przynajmniej sie nie bedzie walic łbem



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group