To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Sprzedam/Kupie/ZakupyGrupowe - [Szukam auto] Temat - koncert życzeń

Święty - Śro 27 Sie, 2014

M, masz jakieś swoje wyliczenia dot. rocznych kosztów eksploatacji w twojej bumie?
M - Śro 27 Sie, 2014

Nie
dzik - Śro 27 Sie, 2014

M napisał/a:
Kenet w dobrym humorze - dobrze.
Co do swapa skrzyni jak narazie cisza. Moze to dlatego ze wszystkie internety pisza ze takiego chuja nie da sie ;D


Dziwne, spodziewałem się w BMW szerokiego dostępu skrzyń i zmiany w dwie godziny.

Szósty bieg jest dobry, przy setce mam 2krpm, wtedy tempomat, lewy pas, kapelusz i jazda.

Chloru - Śro 27 Sie, 2014

M napisał/a:
Moc na kolach przy tej samej predkosci bedzie taka sama? Nope


Przy tej samej prędkości obrotowej silnika - tak będzie taka sama.

M napisał/a:

Chyba zebym mial silnik elektryczny z plaskim wykresem mocy.
Dowodem na falsz twojego twierdzenia jest porownanie tej sytuacji do przyspieszenie 20-50kmh z drugiego i trzeciego biegu. To samo bedzie mialo miejsce tutaj, dlatego chcialbym 6begiow zamiast dlugiego dyfra.


Z punktu widzenia fizyki nie możesz napisać, że przełożenie zmienia moc na kołach. Możesz napisać, że zmieniają się obroty z jakimi pracuje silnik spalinowy. Nie ma on liniowej charakterystyki dlatego też dysponujesz inną mocą. Jeżeli jednak założysz obroty silnika jako stałe to niezależnie od przełożenia dysponujesz dalej taką samą mocą. To co zmienia przełożenie to moment obrotowy na kołach i prędkość obrotową kół. Zgodnie ze wzorem P = M * n gdzie P to moc, M moment, n prędkość obrotowa.

M - Śro 27 Sie, 2014

Chloru napisał/a:
M napisał/a:
Moc na kolach przy tej samej predkosci bedzie taka sama? Nope


Przy tej samej prędkości obrotowej silnika - tak będzie taka sama.

M napisał/a:

Chyba zebym mial silnik elektryczny z plaskim wykresem mocy.
Dowodem na falsz twojego twierdzenia jest porownanie tej sytuacji do przyspieszenie 20-50kmh z drugiego i trzeciego biegu. To samo bedzie mialo miejsce tutaj, dlatego chcialbym 6begiow zamiast dlugiego dyfra.


Z punktu widzenia fizyki nie możesz napisać, że przełożenie zmienia moc na kołach. Możesz napisać, że zmieniają się obroty z jakimi pracuje silnik spalinowy. Nie ma on liniowej charakterystyki dlatego też dysponujesz inną mocą. Jeżeli jednak założysz obroty silnika jako stałe to niezależnie od przełożenia dysponujesz dalej taką samą mocą. To co zmienia przełożenie to moment obrotowy na kołach i prędkość obrotową kół. Zgodnie ze wzorem P = M * n gdzie P to moc, M moment, n prędkość obrotowa.

Ale jakiej kurwa prędkości obrotowej?

Mam wrzuconą piątke i 120km/h

Chce przyspieszyć od 120 do 160.

Na krótkim dyfrze mam 3000 -> 4000 obrotów
Na długim mam 2500 -> 3300 obrotów

Teraz bierzesz sobie tego pdfa strona 11
http://www.powerchipgroup...s/5/BMW0031.pdf

I powiedz mi że dostępna moc na kołach przy tej samej prędkości będzie taka sama?
W tym samym zakresie prędkości 120-160 wyprzedzanie będzie trwało tyle samo?
Nie.
Moc średnia dostępna dla krótkiego dyfra w tym zakresie predkości to ok 85kW
a dla długiego jakieś 68kW. Co oznacza że aby dostarczyć autu tyle samo dżuli operacja bedzie musiała trwać proporcjonalnie dłużej 85kW/68kW i o to mi właśnie chodzi.

Wstawianie regułek z Adama Słodowego tu na nic nie jest potrzebne :)

Niech mnie dzik poprawi jeśli się mylę.

Chloru - Śro 27 Sie, 2014

M napisał/a:
Ale jakiej kurwa prędkości obrotowej?


Silnika.

M napisał/a:
Chce przyspieszyć od 120 do 160.

Na krótkim dyfrze mam 3000 -> 4000 obrotów
Na długim mam 2500 -> 3300 obrotów

Teraz bierzesz sobie tego pdfa strona 11
http://www.powerchipgroup...s/5/BMW0031.pdf

I powiedz mi że dostępna moc na kołach przy tej samej prędkości będzie taka sama?


Zmieniasz zakres obrotów silnika więc moc, którą generuje będzie inna. Co już zresztą napisałem.

M napisał/a:
Moc średnia dostępna dla krótkiego dyfra w tym zakresie predkości to ok 85kW a dla długiego jakieś 68kW.


O już lepiej - moc dostępna dla konkretnego setupu przy konkretnej prędkości.

Jak zmienisz koła na takie o mniejszym obwodzie przyspieszenie 120-160 też będzie trwało krócej. :rotfl: Żeby to wiedzieć trzeba trochę kumać regułki Adama Słodowego :*

M - Śro 27 Sie, 2014

Świetnie, zrozumiałeś, kurtyna w dół.
Chloru - Śro 27 Sie, 2014

M, dzięki. Z fizyką poszło mi łatwiej :*
Niemy - Śro 27 Sie, 2014

Ależ dyskusja mnie ominęła, szkoda ;D
Walle - Czw 28 Sie, 2014

Święty napisał/a:
M, masz jakieś swoje wyliczenia dot. rocznych kosztów eksploatacji w twojej bumie?


Każde auto inaczej.

Co Cię interesuje?

Wacha, czy serwis?

Kamill - Czw 28 Sie, 2014

http://www.racingforum.pl...39-t121782.html
M - Czw 28 Sie, 2014

Slowo kluczowe - skrzynia biegow ;)
Kamill - Czw 28 Sie, 2014

Ale co Cie boli skrzynia przy takim silniku, zakładasz długi dyfer i latasz.
arssss - Czw 28 Sie, 2014

Kamill, M już z 5 razy pisał,że zależy mu żeby skrzynia miała 6 biegów.
Kamill - Czw 28 Sie, 2014

Ja wiem, w seryjnym silniku, ale w tym ktory ma 2x tyle momentu co jego motor, to nawet na dlugim dyfrze dynamika bedzie o niebo lepsza.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group