To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Klatka - jak ? co ? czemu tak ? ahaaa... rozumiem

Kuner - Sob 16 Lut, 2013

Kenet napisał/a:
Renowacyjna farba do metalu Nobiles - robi robotę.

dziwne, bo u mnie nie chciała pokryć....

luki - Nie 17 Lut, 2013

renowacyjna jest okej, ale mimo wszystko akryl będzie wytrzymalszy i trwalszy.
Cartoon - Pią 12 Kwi, 2013

Które rozwiązanie jest lepsiejsze?
Gotowiec z allegro od staffa:

Do zrobienia w Wawie:

Qukie - Pią 12 Kwi, 2013

Wybierając z tych pokazanych opcja nr 2. W pierwszej brak rury skośnej w głównym pałąku przez co będzie wytrzymały na uderzenie boczne, za to tył ma podwójnie mocny ;)
Cartoon - Pią 12 Kwi, 2013

Opcja 1 to 799 + wysyłka
Opcja 2 to 700 + termin oczekiwania na montaż ;)

Kamill - Pią 12 Kwi, 2013

Wstawienie klatki to więcej niż połowa roboty, jeszcze zależy jakie stopy sa do wyspawania. Ale ja bym jednak brał u jednego speca i klatkę i montaż, żeby później nie było że jest krzywo albo nie pasuje bo to ten drugi tak zrobił.
Cartoon - Pią 12 Kwi, 2013

Czyli wszystko przemawia za opcją numer 2 ;)
M - Pią 12 Kwi, 2013

Cartoon montaż gdzie?
Sam bym taką klatkę zapodał, może człowiek by mniej odpuszczał.

Anonymous - Pią 12 Kwi, 2013

opcja 2
To chyba tylko półklatki jest,tez sie zastanawiam nad takim rozwiązaniem,czasem lubie sobie dacha strzelic a hondzina to taka troche papierowa

Cartoon - Pią 12 Kwi, 2013

Obie opcje to tylko rollbary... Kosztują 1/3 pełnej klatki ;)
Anonymous - Pią 12 Kwi, 2013

raczej 1/2 jakiejs prostej,ja pełnej klatki nie chce bo auto ma jezdzic tez na codzień,ale do upalatora to nie bawiłbym sie w półsrodki
Cartoon - Pią 12 Kwi, 2013

Prostej tak - trzeba na taką liczyć jakieś 1500-1600pln
CHRZANEK - Pią 12 Kwi, 2013

Ja zawsze sie zastanawiałem po jaki wuj wstawiać zastrzały między tylnymi pałąkami i zrobiłem krzyż na głównym (z węzłówkami) a między tylnymi podporami zrobiłem tylko rure na pasy.

Zgadzam sie z przedmówca który słusznie zauważył że warto wzmacniać pałąk główny który jest 10-20cm za plecami niż tył ...

Zatem z obdukcji polecam rozwiązanie które sam zastosowałem.

GeKo - Pią 12 Kwi, 2013

CHRZANEK napisał/a:
a zawsze sie zastanawiałem po jaki wuj wstawiać zastrzały między tylnymi pałąkami
, A po to że może zdarzyć się taki dzwon jak miał Lubiak w Clio.
Pień drzewa przeszedł jak w masło i uderzył w fotel Bartka Sitka.
Kamill, Ma rację, bardzo często auta nie mają, że tak to nazwę geometrii w środku. Przykładasz szablon i nagle się okazuje że jakbyś tak wygiął rury, to spasowanie tego wyjdzie słabo. W pewnych egzemplarzach że są proste nie ma to znaczenia.

Generalnie od tego roku sporo się pozmieniało względem zaleceń PZM co do konstrukcji klatek (np konstrukcja stóp, jeszcze bardziej wzmocniona). Załącznik J oczywiście dalej obowiązuje, ale są zalecenia jak można poprawić bezpieczeństwo. Niektóre dyskusyjne, ale ponoć były robione badania i wg zaleceń konstrukcja jest bezpieczniejsza.

CHRZANEK - Sob 13 Kwi, 2013

GeKo napisał/a:
A po to że może zdarzyć się taki dzwon jak miał Lubiak w Clio.


Przypadek ekstremalny podobnie jak i ten Kubicy...
Na to (wydaje mi się) nie ma mocnych... no chyba że zamiast klatki byłby żeliwny pancerz jak w czołgu. Ale masz Geko dużo racji...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group