To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

MotorSport - 2009 WRC, RSME, IRC itp

Marek23 - Sob 12 Gru, 2009

martin.h napisał/a:
odpowiedniej zwężki moc >300 KM nie będzie problemem.
Jak dadza "duza" zwezke to takie 1.6 pozamiata 2.0 t z wrc.
CHRZANEK - Nie 13 Gru, 2009

Wg mnie zmiany wprowadzane przez FIA są może słuszne ale zbyt częste.

Większość z Was pamięta kategorię WRC oraz KIT-CAR które to kategorie obowiązywały bodajże od 1997r. W miejsce KIT-CARów wprowadzano S1600 - po co ?? Nie wiem.
Miało być taniej od kit-carów, było drożej.
WRC było świetną kategorią ponieważ klarowne przepisy pozwoliły wielu producentom zaistnieć w tej klasie. Owszem z różnym skutkiem (jak np Skoda, Seat czy Hyundai) ale były i coś sie działo. W RSMŚ jeżdziło po 15-20 fabrycznych wurcków.

S2000 - ciekawa idea ale minęło 3 lata i finito.

Opracowanie samochodu rajdowego od podstaw to rok czasem dłużej.

Wg mnie 1,6T 4x4 (dlaczego to się nazywa S2000 ??? Nie widze związku) można było wprowadzić bezpośrednio po WRC.
Na zasadzie dobra panowie - 2 litry to za dużo, robimy 1,6 i już.

Obawiam się że w ten sposób producenci zainteresowani udziałem w S2000 N/A zrezygnują wogóle i taki będzie finał.

Moim zdaniem FIA wprowadziła nowa kategorię pod PSA które ma w ofercie doładowany silnik 1,6.

GeKo - Nie 13 Gru, 2009

Volksvagen też ma taki silnik, Mitsubishi ma 1,5 więc powiedzmy że to to samo. Renault ma 1.2-1.4T kwestia czasu kiedy się pojawi 1.6T. Tak więc mamy już 5 producentów na start, a skoda nie musi się wycofywać bo skorzysta z VW. Czy będzie taniej wątpie, pewnie na początku tak, a potem sie zacznie wyścig zbrojeń, tego się nie da uniknąć w żadenj dyscyplinie.
saxorulez - Nie 13 Gru, 2009

GeKo,

myślisz że wszyscy sie rzucą na tą kategorię?? Po tylu zmianach ze strony FIA to wydaje mi sie ze ich po prostu zleją. Nie będą angażować się kapitałowo w tak niepewny business.

Bart - Nie 13 Gru, 2009

nie zapominajmy o fiatowsko-abartowsko-alfowskim 1.4t :]
martin.h - Nie 13 Gru, 2009

Panowie, weźcie pod uwagę, że klasa WRC jest bardzo liberalna jeśli chodzi o regulamin w sprawie silników, chyba tylko blok musi pochodzić z auta produkcyjnego, a i to niekoniecznie z homologowanego modelu. Więc zrobienie nawet z 1.2 turbo silnik o pojemności 1.6 jest dziecinnie proste dla inżynierów.

Regulamin na pewno nie jest zrobiony pod PSA, bo Citroen ma już projekt DS3 S2000 (bardzo zaawansowany) z wolnossącą dwulitrówką.

GeKo, jeśli przyszłe WRC będą budowane według regulaminu S2000, tylko z innym pakietem aerodynamicznym i silnikiem 1.6 T, to nie powinno być wyścigu zbrojeń, a najważniejsze aby FIA do tego nie dopuściła, tak jak z obecnymi WRC.

GeKo - Nie 13 Gru, 2009

saxorulez, W to nie wierzę zbyt często są zmiany tak jak mówisz. Myślę że zamysłem FIA było właśnie przyciągnięcie nowych producentów, między innymi VW, BMW i kilku innych. S2000 dalej będą mogły jeździć w RSMŚ i nie będzie można tylko homologować już nowych modeli wolnossących. Jak się głębiej nad tym zastanowić to jest to OK.
a) Daje możliwość dalszego rozwoju obecnych wersji (oczywiście będzie to krótki okres 1-2 lata, ale da czas producentom na zbudowanie 1.6T) i nie muszą się wycofywać z RSMŚ a właściwie od razu w nich są. Fiat, Peugeot, Proton. Toyota, Skoda, VW.
b) Otwiera możliwości wielu producentom którzy już mają w swojej ofercie silniki 1.6
martin.h, Wyścig będzie zawsze. Patrz puchar picanto :D nie wolno nic a i tak próbują.

Anonymous - Wto 15 Gru, 2009

nie wiem czy było ale wygląda ciekawie http://www.rajdy.hoga.pl/...ia.asp?gid=1821
Anonymous - Wto 15 Gru, 2009

ogladam własnie IRC na EuroSporcie i na Rajdzie Barum zapalił się na postoju silnik po awarii Nicola Vouilloz .... gasili ręcznymi gaśnicami i wiadrami z wodą .... gdzie system gaśniczy?!
GeKo - Śro 16 Gru, 2009

System sie odpala w chwili zagrozenia zycia, bo laduje środek zarowno do środka jak i pod maskę.
Jaco - Pią 18 Gru, 2009

Cytat:


Rallyonline.pl

Zima atakuje nie tylko w Polsce. Jedną z jej ofiar jest Francois Duval. Belg, który dopiero co testował Protona i liczył na program w IRC, po nieszczęśliwym upadku spędzi minimum dwa miesiące poza samochodem.
Belg poślizgnął się na lodzie i wylądował tak nieszczęśliwie, że doszło do uszkodzenia kręgosłupa. Duval trafił do szpitala i lekarze orzekli, że leczenie potrwa przynajmniej osiem tygodni.

Były obawy o obrażenia neurologiczne, ale udało się je zażegnać. Duval może mieć jednak teraz problemy z zapewnieniem sobie stałych występów w przyszłym sezonie.



jak pech to pech.. o_O

Jaco - Sob 19 Gru, 2009

Cytat:


rallyonline.pl

Rallye-magazine.de ujawnia kolejne szczegóły dotyczące silników w przyszłych WRC. FIA ostatecznie potwierdziła, że od 2011 wiodącą rolę w rajdach odgrywać będą samochody S2000 z motorami 1.6 turbo.

Federacja naciska na ujednolicenie jednostek napędowych używanych w sportach motorowych. Motor 1.6 turbo ma być stosowany w podobnej specyfikacji w RMŚ oraz WTCC.

- Moc silnika będzie wynosić 280-290 KM, a emisja CO2 spadnie o 30 % - mówi szef techniczny FIA, Jacques Berger - Ponieważ kwestie ekologii są coraz istotniejsze i producenci wypuszczają coraz mniejsze i emitujące mniej zanieczyszczeń silniki, nasza jednostka musi podążać za tym trendem.

Zarówno w WRC jak i WTCC siniki będą miały 33-milimetrową zwężkę w układzie dolotowym, zaś maksymalne ciśnienie doładowania ograniczone zostanie do 2.5 bara. Limit będzie kontrolowany przez moduł dostarczany przez FIA. Ze względu na inną charakterystykę silnika wymaganą podczas rajdów i wyścigów, motory będą miały zróżnicowane wałki rozrządu.

martin.h - Sob 19 Gru, 2009

Jeśli będzie max. 2.5 bara to według mnie będzie dużo więcej niż 280-290 KM pomimo 33 milimetrowej zwężki. Ale pożyjemy, zobaczymy.
martin.h - Czw 24 Gru, 2009

Nowy gracz wśród turbodoładowanych osiek:

Cytat:
Kris Meeke odbył kolejne testy Citroena DS3 R3T. Mistrz IRC wsiadł w nową ośkę przy okazji przygotować do Rajdu Monte Carlo.



Kris pozostaje testerem Citroena i prócz swojego 207 S2000 sprawdza także inne auta. Nowa ośka z Wersalu ma motor 1.6 turbo z Peugeota 207 RC Rallye.

Magazyn Echamppement pokazał tymczasem wizualizacje Citroena DS3 WRC. Prace nad autem mogły ruszyć z kopyta po potwierdzeniu przez FIA przyszłości silników w RMŚ. Auto nie wyjedzie jednak raczej na oesy w przyszłym roku.


i krótki filmik z testów -> http://www.dailymotion.pl...3t-chris-m_auto

GeKo - Czw 24 Gru, 2009

Tak trochę lancerowato gada :/


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group