140KM by vtech, 13/59, b16 gwint, 960kg.... jedzie wyraznie slabiej niz moj...
B16 gwint? Jak to wyglada?
http://www.bilstein-amort..._sprzedazy.html
tu jest opisane.. nie przygladalem sie na rajdowce. jest gwint ale co wiecej
to nie wiem. pawel brzykcy chyba tez mial taki zawias w swojej Nce....
jesli chodzi o tyl to z wygladu jest jak zwykly b6 nawet chyba nie ten
gruby motorsport. zawias pracuje bardzo ladnie. to duzy plus tego
samochodu.Przem_106 - Wto 11 Sie, 2009 Ok. Zdziwilo mnie tylko, ze zaden katalog Bilsteina nie przewiduje B16 do 106/saxo stad moje zaciekawienie.106 - Wto 11 Sie, 2009 na pewno B nascie... moze 16 heh nie upieram sie ze to dokladnie to Loko - Wto 11 Sie, 2009 Katalogi nie przewidują wielu rzeczy Do clio wg katalogu też nie ma b16, a w przyrodzie jednak występuje
Do saxo zerkopol robi gwinty billa, dobierają do tego amortyzator z regulacją tłumienia i już można to spokojnie nazwać b16.Bad-i - Wto 11 Sie, 2009 to jest pewnie zerkopolowe b14Anonymous - Wto 11 Sie, 2009
Bad-i napisał/a:
to jest pewnie zerkopolowe b14
Raczej tak właśnie. Bilsteina mam obcykanego, to co się wypowiem.
B14 to jest oryginalny gwint Bilsteina bez regulacji twardosci.
B16 ( zwany także PSS-9/10) to najwyższy cywilny model Bilsteina z regulacją twardości pokrętłem, 9cio lub 10cio stopniową. Mam takie zawieszenie do VWa, ćwiczyłem to to. Jest fajnie, ale na ulicy. Do rajdów się nie nadaje, bo to jednak cywil i ma zbyt mały skok. Przynajmniej w moim aucie się nie sprawdza (ok. 1100kg).
Zerkolpol bierze wkłady od B6 na warsztat, wkłada do odpwiednio nagwintowanej obudowy pod sprężynę o śr. 60mm i tak powstaje najtańszy sensowny zawias do rajdów w Polsce.
A co do B16/Pss-9 - Zerko tego nie dotknie. Wiem, bo kazałem im 'popsuć' takie zawieszenie i wstawić zwykłe wkłady B6 kiedyś..Przem_106 - Wto 11 Sie, 2009
kubek13 napisał/a:
Bad-i napisał/a:
to jest pewnie zerkopolowe b14
Raczej tak właśnie.
Zerkolpol bierze wkłady od B6 na warsztat, wkłada do odpwiednio nagwintowanej obudowy pod sprężynę o śr. 60mm i tak powstaje najtańszy sensowny zawias do rajdów w Polsce.
Tez właśnie taki zawias posiadam stąd moje zainteresowaniem tematem B16 by SAXO Anonymous - Wto 11 Sie, 2009
Loko napisał/a:
Katalogi nie przewidują wielu rzeczy Do clio wg katalogu też nie ma b16, a w przyrodzie jednak występuje
Ale qurwa, B6 albo B8 do Clio to nie maGeKo - Wto 11 Sie, 2009
rabarbar napisał/a:
Loko napisał/a:
Katalogi nie przewidują wielu rzeczy Do clio wg katalogu też nie ma b16, a w przyrodzie jednak występuje
Ale qurwa, B6 albo B8 do Clio to nie ma
B16 dopiero będzie występować Yozzasport właśnie pracuje nad nim.
B14 jest dostępne tzw PSS9ade - Śro 12 Sie, 2009
kubek13 napisał/a:
Bad-i napisał/a:
to jest pewnie zerkopolowe b14
Raczej tak właśnie. Bilsteina mam obcykanego, to co się wypowiem.
B14 to jest oryginalny gwint Bilsteina bez regulacji twardosci.
B16 ( zwany także PSS-9/10) to najwyższy cywilny model Bilsteina z regulacją twardości pokrętłem, 9cio lub 10cio stopniową. Mam takie zawieszenie do VWa, ćwiczyłem to to. Jest fajnie, ale na ulicy. Do rajdów się nie nadaje, bo to jednak cywil i ma zbyt mały skok. Przynajmniej w moim aucie się nie sprawdza (ok. 1100kg).
Zerkolpol bierze wkłady od B6 na warsztat, wkłada do odpwiednio nagwintowanej obudowy pod sprężynę o śr. 60mm i tak powstaje najtańszy sensowny zawias do rajdów w Polsce.
A co do B16/Pss-9 - Zerko tego nie dotknie. Wiem, bo kazałem im 'popsuć' takie zawieszenie i wstawić zwykłe wkłady B6 kiedyś..
a tak z ciekawosci skad mozna dostac sprezyny do gwintu i jak dobrac ich twardosc??D::PAnonymous - Śro 12 Sie, 2009 Marek, WTF?:
Mówią po Rzeszowskim
WOJCIECH CHUCHAŁA: - Rajd był fajny. Skrzynia z Transita zrobiła robotę jak należy, nie przypuszczałem jednak, że ma tylko trzy biegi. Przynajmniej nie trzeba było tyle wachlować! Na przedostatnim odcinku cztery załogi pomyliły trasę, a my próbowaliśmy im pomóc i straciliśmy trochę czasu - lecz podobno takie są rajdy. Pozdrawiam cały Silverpants Team!
Przem_106 - Śro 12 Sie, 2009
ade napisał/a:
a tak z ciekawosci skad mozna dostac sprezyny do gwintu i jak dobrac ich twardosc??D::P
Eibach, H&R, KW maja bardzo szeroka oferte sprezyn na Fi 60mm. Oprocz tego pewnie Ohlinsy, Proflexy maja swoje itp.
Anglicy maja Dr Foulkner, ale na srednice calowa!
Twardosc dobiera sie za pomoca prob i bledow lub z pomoca np Pana Bienczyka a Zerko.
Ogolnie do popularnych modeli typu Sej, 106/saxo, Clio, Astra itp Zerkopol na podstawie doswiadczen proponuje H&R-a o odpowiedniej sztywnosci i dlugosci wzgledem amora. Sa to tzw bazowe nastawyMarek23 - Śro 12 Sie, 2009
AndreXSi napisał/a:
WOJCIECH CHUCHAŁA: - Rajd był fajny. Skrzynia z Transita zrobiła robotę jak należy, nie przypuszczałem jednak, że ma tylko trzy biegi. Przynajmniej nie trzeba było tyle wachlować! Na przedostatnim odcinku cztery załogi pomyliły trasę, a my próbowaliśmy im pomóc i straciliśmy trochę czasu - lecz podobno takie są rajdy. Pozdrawiam cały Silverpants Team!
Hehe, mój ziom...
kubek13 napisał/a:
Zerkolpol bierze wkłady od B6 na warsztat, wkłada do odpwiednio nagwintowanej obudowy pod sprężynę o śr. 60mm i tak powstaje najtańszy sensowny zawias do rajdów w Polsce.
Ja takie coś mam. Z przodu grube amorki, z tyłu normalne.Loko - Śro 12 Sie, 2009
GeKo napisał/a:
rabarbar napisał/a:
Loko napisał/a:
Katalogi nie przewidują wielu rzeczy Do clio wg katalogu też nie ma b16, a w przyrodzie jednak występuje
Ale qurwa, B6 albo B8 do Clio to nie ma
B16 dopiero będzie występować Yozzasport właśnie pracuje nad nim.
B14 jest dostępne tzw PSS9
Wrong
Mylisz się, pss9 to jest właśnie b16, teraz będzie po prostu nowe b16 pss10.
B14 to jest zupełnie inny zawias, tam nie ma żadnej regulacji tłumienia, dodatkowo w b16 jest regulacja kata pochylenia.Loko - Śro 12 Sie, 2009
rabarbar napisał/a:
Loko napisał/a:
Katalogi nie przewidują wielu rzeczy Do clio wg katalogu też nie ma b16, a w przyrodzie jednak występuje
Ale qurwa, B6 albo B8 do Clio to nie ma
Jest b8 do clio, do kazdej wersji, tylko nie do sporta