Bad-i - Śro 12 Sie, 2009 dokładnie, wtedy oddajesz b8 do zerkopolu i wyjezdzasz na b14 qbus - Śro 12 Sie, 2009 a w temacie na rajdowypuchar.pl pojawila sie bardzo fajna relacja z rajdu karkonoskiego, nawet sie zalapalismy w 3 ujeciach... zapraszam do ogladania www.rajdowypuchar.pl
bad-i czemu nie jedziecie tyskiego? na liscie kormorana dalej was nie widze Anonymous - Śro 12 Sie, 2009
Przem_106 napisał/a:
ade napisał/a:
a tak z ciekawosci skad mozna dostac sprezyny do gwintu i jak dobrac ich twardosc??D::P
Eibach, H&R, KW maja bardzo szeroka oferte sprezyn na Fi 60mm. Oprocz tego pewnie Ohlinsy, Proflexy maja swoje itp.
Anglicy maja Dr Foulkner, ale na srednice calowa!
Twardosc dobiera sie za pomoca prob i bledow lub z pomoca np Pana Bienczyka a Zerko.
Ogolnie do popularnych modeli typu Sej, 106/saxo, Clio, Astra itp Zerkopol na podstawie doswiadczen proponuje H&R-a o odpowiedniej sztywnosci i dlugosci wzgledem amora. Sa to tzw bazowe nastawy
Tak właśnie mniej więcej. Trzeba popytać doświadczonych kolegów/mechaników z RPP najlepiej i na tej podstawie dopasować sprężynę pod konkretne auto. Następnie zamawiasz takie sprężyny w Eibachu bądź H&R - ponoć w tej mierze z Zerkopolem współpracuje Pan Biernacki i to on dobiera sprężynę H&R pod wagę samochodu. Im wiecej danych i parametrów podasz, tym większa szansa że zostaną prawidłowo dobrane.. Na Polskę, z moich doświadczeń wynika, że najlepiej w rajdach będą sprawowały się sprężyny które na Zachodzie były przewidziane na szutry, a u Nas w połączeniu z asfaltowym amorkiem działają poprawnie. Eibach z lini ERS jest oznaczony w prosty sposób: długość w mm-średnica zwoju-twardość. Z przodu w VW mam np 250-60-60, ale mógłbym śmiało mieć rate na pozioimie 50 lub 45, przy dlugości 250.. To ważne, i tak na przykład spręzyna o długosci 200 i takim samym rate np. 50 będzie twardsza od sprężyny 250-60-50.Loko - Śro 12 Sie, 2009
kubek13 napisał/a:
Z przodu w VW mam np 250-60-60, ale mógłbym śmiało mieć rate na pozioimie 50 lub 45, przy dlugości 250.. To ważne, i tak na przykład spręzyna o długosci 200 i takim samym rate np. 50 będzie twardsza od sprężyny 250-60-50.
Tutaj coś pokręciłeś, rate, czyli po prostu spring rate (twardość sprężyny) to jest parametr który mówi w tym wypadku ile niutonów siły trzeba przyłożyć na sprężynę, żeby ugięła się o 1 mm. Można to przeliczyć na kg/cm wtedy to bardziej przemawia do wyobraźni i tak sprężyna która ma twardość 50 N/mm ugnie się o 1 centymetr jeśli położymy na niej 49 kilogramów i jest to zupełnie niezależne od jej długości.Bad-i - Czw 13 Sie, 2009
qbus napisał/a:
bad-i czemu nie jedziecie tyskiego? na liscie kormorana dalej was nie widze
ze wzgledu na koszty szutru niestety nie pojedziemy
w planach jest Dolnoslaski (jezeli bedzie 2x7 pkt), pozniej Zamkowy i na koniec Cieszynka
rozumiem ze Tyski to Pokale?? (czyli erg i tor?)106 - Czw 13 Sie, 2009 piekne plany. trzymam kciuki choc pewnie nie wiadomo czy cieszynka sie
odbedzie. jeszcze chyba nikt nie zadeklarowal w 100% Bad-i - Czw 13 Sie, 2009 w sumie najlepszym rozwiazaniem bylo by pojechanie Kormorana tylko po to zeby ukonczyc. W sumie to zawsze 10 pkt a nie 7. No ale nie zawsze wszystko mozna Koto - Pią 14 Sie, 2009
106 napisał/a:
pewnie nie wiadomo czy cieszynka sie
odbedzie
Znajomy pytał niedawno w AK Cieszyńskim i powiedzieli, że pojedzie martin.h - Pon 17 Sie, 2009 Są już jakieś informacje nt. Rajdu Zamkowego -> http://www.autoklub.pl/25865,news.htmlBad-i - Wto 18 Sie, 2009 no i super, aby jeszcze potwierdzili Cieszynke i jest git.martin.h - Wto 18 Sie, 2009
Bad-i napisał/a:
no i super, aby jeszcze potwierdzili Cieszynke i jest git.
Cieszynka jedzie na 100%. Pewne info.Bad-i - Wto 18 Sie, 2009
martin.h napisał/a:
Bad-i napisał/a:
no i super, aby jeszcze potwierdzili Cieszynke i jest git.
Cieszynka jedzie na 100%. Pewne info.
my cieszynke jedziemy takze na 100% - Zamkowy to juz zalezy od Dolnoslaskiego (czy bedziemy mogli zrobic tam 14 czy tylko 7 pkt)OSKAR - Wto 18 Sie, 2009 Bad-i a co z kludzikami do serwisu ????Bad-i - Wto 18 Sie, 2009
OSKAR napisał/a:
Bad-i a co z kludzikami do serwisu ????
jak to co, przeciez jedziesz yebańcu martin.h - Wto 18 Sie, 2009 Oskar jest kludzikiem