To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Projekt Clio Sport 200+

GeKo - Pią 19 Wrz, 2008

TOXIC napisał/a:
(uwzgledniajac nawet tasme termoizolacyjna na kolektorze)


Chłopaki z MG Motorsport mówili, żeby broń boże nie owijać tego kolektora. One mają problemy z temperaturą normalnie i lubią sobie pękać a po owinięciu pękają.

Anonymous - Pią 19 Wrz, 2008

GeKo napisał/a:
TOXIC napisał/a:
(uwzgledniajac nawet tasme termoizolacyjna na kolektorze)


Chłopaki z MG Motorsport mówili, żeby broń boże nie owijać tego kolektora. One mają problemy z temperaturą normalnie i lubią sobie pękać a po owinięciu pękają.


A juz mialem wszystko obcykane ;) hehe

wasq - Pią 19 Wrz, 2008

TOXIC napisał/a:
GeKo napisał/a:
TOXIC napisał/a:
(uwzgledniajac nawet tasme termoizolacyjna na kolektorze)


Chłopaki z MG Motorsport mówili, żeby broń boże nie owijać tego kolektora. One mają problemy z temperaturą normalnie i lubią sobie pękać a po owinięciu pękają.


A juz mialem wszystko obcykane ;) hehe


27.09.2008 robimy malego dynodaya w nagazie na hamowni Maha wiec jak cos numer znasz :P daj znac 2-3 dni wczesniej to Cie do listy dopisze :D


ps. oki juz Cie dopisalem :)

Anonymous - Pią 19 Wrz, 2008

No wiec panowie :) Znacie juz termin :) 27.09 wszystko stanie sie jasne :)
A tym czasem testuje kolejne wersje :)

GeKo - Pią 19 Wrz, 2008

TOXIC napisał/a:
No wiec panowie :) Znacie juz termin :) 27.09 wszystko stanie sie jasne :)
A tym czasem testuje kolejne wersje :)


Będzie już z kolektorem 4-2-1...?

Anonymous - Sob 20 Wrz, 2008

Nie :) Jeszcze standart, ale pokombinuje jeszcze z dolotem, bo wlasnie przepatrujac logi z RS Tunera odkrylem ze kolektorze przy pelnym otwarciu przepustnicy w przedziale 2000rpm-7000rpm jest spadek cisnienia o jakies 30mBar.
Co oznacza ze mozna by odzyskac jeszcze jakies 2-3 calkiem sympatyczne kucyki :)

Kolektor jeszcze nie dotarl, ale i tak na chwile obecna nie mam juz kasy na zabawe.
Mam dostep do gietarki i sam bym pogial ta rure pod wzor, ale podobno kwasowka lubia sie zapadac podczas giecia. Cos slyszalem ze piaskiem wypelniaja zeby temu zapobiec ale nie wiem na ile ta metoda jest skuteczna :) Cos mozecie mi podpowiedziec w tym temacie ?

GeKo - Sob 20 Wrz, 2008

TOXIC napisał/a:

Cos slyszalem ze piaskiem wypelniaja zeby temu zapobiec ale nie wiem na ile ta metoda jest skuteczna :) Cos mozecie mi podpowiedziec w tym temacie ?


Tak wypełniasz rurę piachem zaspawujesz z dwóch stron i na giętarkę, ale to nie jest zwykły piach z tego co wiem.
Mój dolot nie był gięty tylko spawany z 3 elelementów Tigiem. Na koniec wypolerowany. Jedyne gięcia to na kołnierzach na prasie hydraulicznej zostały wykonane.

wasq - Sob 20 Wrz, 2008

jak jest dobry spawacz to tak tigiem posapwa ze sladu nie bedzie :P a przy okazji bedzie wytrzymale

ps. jaki wydech robisz ?? od kolektora do konca 2,5 cala i koncowy przelot czy komorowy ??

saxorulez - Sob 20 Wrz, 2008

wasq napisał/a:
końcowy przelot czy komorowy


proszę o wyjaśnienie czym różni się jeden od drugiego i jaki mają wpływ typy tłumików na osiągi a rzczej na przebieg mocy i momentu? bo mnie to zawsze zastanawia.

Każdy pisze przelot, srelot, strumiennica itd.. i mam wrażenie że w sumie nikt nie wie czym się różnią takie tłumiki - bo ja szczerze nie bardzo wiem (potrafię sobie tylko co nieco wyobrazić)

wasq - Sob 20 Wrz, 2008

saxorulez napisał/a:
wasq napisał/a:
końcowy przelot czy komorowy


proszę o wyjaśnienie czym różni się jeden od drugiego i jaki mają wpływ typy tłumików na osiągi a rzczej na przebieg mocy i momentu? bo mnie to zawsze zastanawia.

Każdy pisze przelot, srelot, strumiennica itd.. i mam wrażenie że w sumie nikt nie wie czym się różnią takie tłumiki - bo ja szczerze nie bardzo wiem (potrafię sobie tylko co nieco wyobrazić)

ten pierwszy to przelotowka ten drugi to komorowka

jaki ma wplywa na osiagi auta to jzu zaleszy od konstrukcji ukladu wydechowego komorowka jest zdecydowanie bardziej przyjazna dla ucha (czytaj cichsza) niz przelotowka w tym samym modelu auta oczywisice da sie tez zrobic komorkw ktora jest bardziej drozna niz seryjny odpowiednik ale zachowuje przy tym seryjna glosnosc ukladu wydechowego




Anonymous - Sob 20 Wrz, 2008

Slicznie powiedziane wasq :)

Co do mojego wydechu to jeszcze nie wiem, tylniego raczej nie bede zmienial bo jeszcze daje rade. Rure mam niestety 2'' :/ troche malo no ale dostalem za darmo :D wiec i tak jestem happy :D Plany sa na jeden kawalek, bez spawania, od kolektora 4-2-1 az po tlumik koncowy. Jak bedzie lepiej to gitara, jak nie to bedziemy myslec dalej.

saxorulez - Nie 21 Wrz, 2008

Cytat:
jaki ma wplywa na osiagi auta to jzu zaleszy od konstrukcji ukladu wydechowego komorowka jest zdecydowanie bardziej przyjazna dla ucha (czytaj cichsza) niz przelotowka w tym samym modelu auta oczywisice da sie tez zrobic komorkw ktora jest bardziej drozna niz seryjny odpowiednik ale zachowuje przy tym seryjna glosnosc ukladu wydechowego


czyli zasadniczo chodzi tylko dźwięk?
można uzyskać to samo na przelotowych i komorowych?

wasq - Nie 21 Wrz, 2008

saxorulez napisał/a:
Cytat:
jaki ma wplywa na osiagi auta to jzu zaleszy od konstrukcji ukladu wydechowego komorowka jest zdecydowanie bardziej przyjazna dla ucha (czytaj cichsza) niz przelotowka w tym samym modelu auta oczywisice da sie tez zrobic komorkw ktora jest bardziej drozna niz seryjny odpowiednik ale zachowuje przy tym seryjna glosnosc ukladu wydechowego


czyli zasadniczo chodzi tylko dźwięk?
można uzyskać to samo na przelotowych i komorowych?


oprocz dzwieku dochodzi jeszce kwestia przeplywu strumienia spalin

wiadomo ze jak w wolnossaku zapodamy od kolektora do konca prosta rure to auto na tym ucierpi

niektore silniki potrzebuja wyhamowania spalin po drodze i wtedy dodaje sie jakis tlumik

o tym kiedy stosowac pelen przelot a kiedy komorkwe to juz musze sie kumpla ktory robi wydechy z nierdzewy podpytac

pcs - Nie 21 Wrz, 2008

chyba nikt nie uzyskal z wydechu wiecej niz ja, wiec mysle ze moj bedzie optymalny (zreszta Dzik mial podobny i tez bylo git). 2.5 do konca, tlumiki przelot (ja mam (mialem :) ) 2 najwieksze jakie sie dalo, i da sie jezdzic (po miescie super, na trasie troche przeszkadza). Przy jednym w tym silniku bedzie mega glosno. A dzwiekowo to chyba na jwiecej daje stozek zamias puszki w dolocie.

Mi Wojtek z elteka tlumaczyl ze do 16zaworowych zawsze przelot da lepszy efekt.

MoRToN - Nie 21 Wrz, 2008

A ile doszło u ciebie po wydechu ?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group