To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Klatka - jak ? co ? czemu tak ? ahaaa... rozumiem

Przem_106 - Nie 15 Sie, 2010

Przerabiałem temat klatki przy budowie swojego auta. Są jeszcze na forum dosc szczegołowe wątki. Jesli chodzi o N-kowe 106/saxo, to oczywiscie niska waga homologacji kusi, ale z drugiej strony w obecnych czasach pakowanie duzej kasy zeby miec Top N-kowe saxo mija sie z celem. Geko rok temu dał mi dobrą rade przy podobnym pytaniu, ktora od razu zastosowalem. Wiec albo chcemy sie scigac, albo budujemy najlzejsze auto :]
qbus - Wto 17 Sie, 2010

Cytat:
Zrobienie rozbudowanej CrMo w Ireco ok. 7000


rozbudowana CrMo wg zalacznika J bedzie wazyc tyle samo co zwykla... ot poprostu jej wytrzymalosc bedzie wieksza wiec w gre wchodzi jedynie kupowanie homologowanej klatki jak np. Sparco o ktorym piszesz.

Jaco - Wto 17 Sie, 2010

qbus napisał/a:

rozbudowana CrMo wg zalacznika J bedzie wazyc tyle samo co zwykla... ot poprostu jej wytrzymalosc bedzie wieksza wiec w gre wchodzi jedynie kupowanie homologowanej klatki jak np. Sparco o ktorym piszesz.



ale rozbudowana CrMo waży mniej niż rozbudowana ze zwykłej stali...

qbus - Wto 17 Sie, 2010

Siekierka twierdzi ze nie.
106 - Wto 17 Sie, 2010

wg mnie 2 tak samo rozbudowane klatki ze zwyklej stali i crmo beda wazyc podobnie.

zysk na wadze przy crmo wynika z tego ze poprzez wieksza wytrzymalosc materialu
mozna zastosowac rurki o mniejszej srednicy oraz ewentualnie klatka jest mniej rozbudowana. z tym ze zeby zminiejszyc srednice rurek wzgledem zalacznika J
klatka musi miec homologacje

heh ale materialoznawca nie jestem ;)

Meehow - Wto 17 Sie, 2010

Z tego co ja się orientuję stal z dodatkiem chromu i manganu ma większą wytrzymałość, dlatego można zastosować mniejszą grubość ścianki rury niż w klatce z Fe45 a co za tym idzie rury są lżejsze :)
106 - Wto 17 Sie, 2010

wg wlasnego uznania nie mozna bo grubosc rurek okresla zalacznik J chyba ze
producent klatki da ci na nia certyfikat / homologacje np. jak sparco, omp :)

Jaco - Wto 17 Sie, 2010

Z tego co mi się wydaje to 1 metr CrMo wazy mniej niż 1 metr zwykłej rury, ale nie jestem tego pewnie
martin.h - Wto 17 Sie, 2010

Jaco napisał/a:
Z tego co mi się wydaje to 1 metr CrMo wazy mniej niż 1 metr zwykłej rury, ale nie jestem tego pewnie

Dobrze Ci się wydaje.

Jaco - Wto 17 Sie, 2010

martin.h napisał/a:
Jaco napisał/a:
Z tego co mi się wydaje to 1 metr CrMo wazy mniej niż 1 metr zwykłej rury, ale nie jestem tego pewnie

Dobrze Ci się wydaje.


Czyli na klatce z rur CrMo można zaoszczędzić kilka kilogramów (jednak wysokim kosztem $) , albo można iść w zwykłą stal i zaoszczędzić kila - kilkanaście stóweczek ( kosztem kilku kilogramów) .


aa jeszcze dodam, jeśli chodzi o walkę z Kg to warto pokusić się o płytę pod silnik z tworzyw bo tam można urwać dużo kilogramów, trochę większym nakładem PLN w porównaniu do ALU.

Meehow - Wto 17 Sie, 2010

106 napisał/a:
wg wlasnego uznania nie mozna bo grubosc rurek okresla zalacznik J chyba ze
producent klatki da ci na nia certyfikat / homologacje np. jak sparco, omp :)


Zgadza się, w załączniku J podają minimalną grubość ścianki i wytrzymałość na rozciąganie :)

Jaco napisał/a:
aa jeszcze dodam, jeśli chodzi o walkę z Kg to warto pokusić się o płytę pod silnik z tworzyw bo tam można urwać dużo kilogramów, trochę większym nakładem PLN w porównaniu do ALU.


Z płytą jest o tyle lepiej, że jest nisko umieszczona :)

Meehow - Pią 20 Sie, 2010

Update:
Rozbudowaną Sparco CrMo można kupić do saxo już za 3500. Koszt wstawienia w BaranAutoSerwis to 1500-2000. Rozmawiałem z zawodnikiem który ma już piątą taką klatkę w rajdówce i zachwalał pod warunkiem że ktoś ogarnie jak to dopasować :) Zysk na masie ponoć ogromny ...

106 - Pią 20 Sie, 2010

jestem zawodnikiem...
mam taka klatke...
powiem tylko ze zysk na masie jest ogromny....

;D ;D

Jaco - Śro 25 Sie, 2010

Meehow napisał/a:
Update:
Rozbudowaną Sparco CrMo można kupić do saxo już za 3500. Koszt wstawienia w BaranAutoSerwis to 1500-2000. Rozmawiałem z zawodnikiem który ma już piątą taką klatkę w rajdówce i zachwalał pod warunkiem że ktoś ogarnie jak to dopasować :) Zysk na masie ponoć ogromny ...



Czyli na gotowo 5000 - 5500 PLN za samą klatkę, trochę dużo jak na auto typu saxo /106, a trzeba jeszcze obspawać budę

Kuner - Śro 25 Sie, 2010

Adam Kozak za mega rozbudowaną klatkę (na wzór peugeot sporta) chromo do puga 206 krzyczy w granicach 5 tyś. Kolega się w zeszłym tyg dowiadywał wiec temat w mairę świeży :) :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group