Techniczne - Klatka - jak ? co ? czemu tak ? ahaaa... rozumiem
Przem_106 - Nie 15 Sie, 2010 Przerabiałem temat klatki przy budowie swojego auta. Są jeszcze na forum dosc szczegołowe wątki. Jesli chodzi o N-kowe 106/saxo, to oczywiscie niska waga homologacji kusi, ale z drugiej strony w obecnych czasach pakowanie duzej kasy zeby miec Top N-kowe saxo mija sie z celem. Geko rok temu dał mi dobrą rade przy podobnym pytaniu, ktora od razu zastosowalem. Wiec albo chcemy sie scigac, albo budujemy najlzejsze auto qbus - Wto 17 Sie, 2010
Cytat:
Zrobienie rozbudowanej CrMo w Ireco ok. 7000
rozbudowana CrMo wg zalacznika J bedzie wazyc tyle samo co zwykla... ot poprostu jej wytrzymalosc bedzie wieksza wiec w gre wchodzi jedynie kupowanie homologowanej klatki jak np. Sparco o ktorym piszesz.Jaco - Wto 17 Sie, 2010
qbus napisał/a:
rozbudowana CrMo wg zalacznika J bedzie wazyc tyle samo co zwykla... ot poprostu jej wytrzymalosc bedzie wieksza wiec w gre wchodzi jedynie kupowanie homologowanej klatki jak np. Sparco o ktorym piszesz.
ale rozbudowana CrMo waży mniej niż rozbudowana ze zwykłej stali...qbus - Wto 17 Sie, 2010 Siekierka twierdzi ze nie.106 - Wto 17 Sie, 2010 wg mnie 2 tak samo rozbudowane klatki ze zwyklej stali i crmo beda wazyc podobnie.
zysk na wadze przy crmo wynika z tego ze poprzez wieksza wytrzymalosc materialu
mozna zastosowac rurki o mniejszej srednicy oraz ewentualnie klatka jest mniej rozbudowana. z tym ze zeby zminiejszyc srednice rurek wzgledem zalacznika J
klatka musi miec homologacje
heh ale materialoznawca nie jestem Meehow - Wto 17 Sie, 2010 Z tego co ja się orientuję stal z dodatkiem chromu i manganu ma większą wytrzymałość, dlatego można zastosować mniejszą grubość ścianki rury niż w klatce z Fe45 a co za tym idzie rury są lżejsze 106 - Wto 17 Sie, 2010 wg wlasnego uznania nie mozna bo grubosc rurek okresla zalacznik J chyba ze
producent klatki da ci na nia certyfikat / homologacje np. jak sparco, omp Jaco - Wto 17 Sie, 2010 Z tego co mi się wydaje to 1 metr CrMo wazy mniej niż 1 metr zwykłej rury, ale nie jestem tego pewniemartin.h - Wto 17 Sie, 2010
Jaco napisał/a:
Z tego co mi się wydaje to 1 metr CrMo wazy mniej niż 1 metr zwykłej rury, ale nie jestem tego pewnie
Dobrze Ci się wydaje.Jaco - Wto 17 Sie, 2010
martin.h napisał/a:
Jaco napisał/a:
Z tego co mi się wydaje to 1 metr CrMo wazy mniej niż 1 metr zwykłej rury, ale nie jestem tego pewnie
Dobrze Ci się wydaje.
Czyli na klatce z rur CrMo można zaoszczędzić kilka kilogramów (jednak wysokim kosztem , albo można iść w zwykłą stal i zaoszczędzić kila - kilkanaście stóweczek ( kosztem kilku kilogramów) .
aa jeszcze dodam, jeśli chodzi o walkę z Kg to warto pokusić się o płytę pod silnik z tworzyw bo tam można urwać dużo kilogramów, trochę większym nakładem PLN w porównaniu do ALU.Meehow - Wto 17 Sie, 2010
106 napisał/a:
wg wlasnego uznania nie mozna bo grubosc rurek okresla zalacznik J chyba ze
producent klatki da ci na nia certyfikat / homologacje np. jak sparco, omp
Zgadza się, w załączniku J podają minimalną grubość ścianki i wytrzymałość na rozciąganie
Jaco napisał/a:
aa jeszcze dodam, jeśli chodzi o walkę z Kg to warto pokusić się o płytę pod silnik z tworzyw bo tam można urwać dużo kilogramów, trochę większym nakładem PLN w porównaniu do ALU.
Z płytą jest o tyle lepiej, że jest nisko umieszczona Meehow - Pią 20 Sie, 2010 Update:
Rozbudowaną Sparco CrMo można kupić do saxo już za 3500. Koszt wstawienia w BaranAutoSerwis to 1500-2000. Rozmawiałem z zawodnikiem który ma już piątą taką klatkę w rajdówce i zachwalał pod warunkiem że ktoś ogarnie jak to dopasować Zysk na masie ponoć ogromny ...106 - Pią 20 Sie, 2010 jestem zawodnikiem...
mam taka klatke...
powiem tylko ze zysk na masie jest ogromny....
Jaco - Śro 25 Sie, 2010
Meehow napisał/a:
Update:
Rozbudowaną Sparco CrMo można kupić do saxo już za 3500. Koszt wstawienia w BaranAutoSerwis to 1500-2000. Rozmawiałem z zawodnikiem który ma już piątą taką klatkę w rajdówce i zachwalał pod warunkiem że ktoś ogarnie jak to dopasować Zysk na masie ponoć ogromny ...
Czyli na gotowo 5000 - 5500 PLN za samą klatkę, trochę dużo jak na auto typu saxo /106, a trzeba jeszcze obspawać budęKuner - Śro 25 Sie, 2010 Adam Kozak za mega rozbudowaną klatkę (na wzór peugeot sporta) chromo do puga 206 krzyczy w granicach 5 tyś. Kolega się w zeszłym tyg dowiadywał wiec temat w mairę świeży