saxorulez - Pon 07 Kwi, 2008 podciśnienie się zmienia, bo sam to obserwowałem w moim samochodzie
czym dłuższe współotwarcie zaworów tym właśnie mocniej zasysa do środka powietrze
i tym tródniej o stabilne obroty bioegu jałowego, w turbo nie stosuje się współotwarcia bo ze sprężarką zrobił by się przeciag i przedmuchiwało by mieszankęM - Pon 07 Kwi, 2008 itb stosuje sie tez (a i glownie dlatego) ze przy wspolotwarciu cisnienie oprożniania potrafi strzelić w dolot i namieszać wskazania MAP.saxorulez - Pon 07 Kwi, 2008 ziom, czy to co Ty napisałeś to to samo co ja napisałem tylko innymi słowami??
bo nic nie zrozumiałemM - Pon 07 Kwi, 2008 ten sam proces tylko w druga strone, generalnie o to samo chodzi.dzik - Pon 07 Kwi, 2008 Cisnienie przy wspolotwarciu MOZE sie pojawic w kolektorze, ale sam efekt zmiany VE o ktory nam chodzi zmieniajac walki NIE MUSI byc widoczny na map sensorze.
Sytuacje o ktorych mowi eM to raczej przy hardcorowych walkach do ktorych wlasnie sie stosuje itb i poprostu olewa MAP.M - Pon 07 Kwi, 2008 dokladnie tak.saxorulez - Pon 07 Kwi, 2008
dzik napisał/a:
VE
co to jest?dzik - Pon 07 Kwi, 2008 http://en.wikipedia.org/wiki/Volumetric_efficiencyAnonymous - Pon 07 Kwi, 2008 Ciesze sie ze temat sie rozwija i mozna wyciągnąc cenne wiadomosci, dzik jak zawsze "przy tablicy" odpowiada wzorowo
Teraz mała informacja jaką dostałem od BBPerformance (kolejnych po Angel Works specow w dziedzinie Clio Sport'a w UK)
"We have seen around 210 bhp on the modifications you have listed. You can map the cams on the standard ECU, as you said the idle is slightly lumpy, but that is that same on any ECU as it is due to the camshafts. If you have any problems with Mapping let us know. Regards Andy. Remember an ECU is simply a computer its the programme that determines the running of the vehicle."
Moze sie okazac ze jednak wszystko w rekach firmy Godula dzik - Pon 07 Kwi, 2008 Powiem tak, z tymi naszymi tunerami jest podstawowy problem, nie chca sie przyznac do czego maja dostep w ECU.
Sciemniaja i mowia ze bedzie dobrze.
Nastepna sprawa do sprawdzenia to jaki RPM mozna na tych walkach ustawic, na seryjnych mozna krecic 7800. Co jak na hydraulike to dobry wynik, ale tutaj poniewaz sa inne krzywki moze byc inaczej.
Zakres 7200-7800 w clio BAAARDZO duzo wnosi.
Jak masz odcinke 7800 i skrocisz skrzynie to bardzo duzo zyskujesz na przyspieszeniu. Podstawowa wada clio to dlugie biegi, po przesunieciu odcinki robia sie juz idiotycznie dlugie.Anonymous - Pon 07 Kwi, 2008 1 i 2 mi w miare pasuje, 3 i 4 faktycznie znacznie sie wydluzy po przeniesieniu odcinki.
Wiekszosc ustawia na 7800 to fakt, ja tez myslalem zeby podniesc ale to dopiero jak sie zobaczy wykres z hamowni
Myslisz dziku ze moze sie robic niebezpiecznie na tych walkach przy takiej predkoscisaxorulez - Pon 07 Kwi, 2008
TOXIC napisał/a:
Myslisz dziku ze moze sie robic niebezpiecznie na tych walkach przy takiej predkosci
Jeżeli Cat Cams nie rekomenduje wymiany na inne dzwigienki to nie powinno być problemu. Musisz liczyć sie z głośniejszą pracą rozrządu niz w przypadku seryjnych wałków.Anonymous - Pon 07 Kwi, 2008 hehe bys slyszal jakie teraz ma odglosy ten silnik jedna rolka alternatora jest na wylocie i auto pracuje jak by mialo turbo Ale jak juz powiedzialem nie spodziewam sie ze po tym wszystkim bedzie pracowac jak dotychcczas co nie zmieni faktu ze auto bedzie nadal do uzytku na codzien
I znowu zmiana tematu, wspomnieliscie cos o V-Techu. Pozwolilem sobie do nich zadzwonic i zapytac o takie strojenie, ceny nie maja zbyt przyjaznej ale nikt nie powiedzial ze bedzie tanio. 2000pln za program indywidualny, moze to jakos przelkne.
Maja mi przygotowac wstepna oferte na jutro.
Co wy o nich sądzicie ? bo wywnioskowalem ze zdania sa podzielone Bad-i - Pon 07 Kwi, 2008 bylem z clio - godzina na rolkach i nie wycisneli nawet 1 KM saxorulez - Pon 07 Kwi, 2008 Darek i Grzech maja ich programy w swoich autach...
Godula używa ich programów, Chojnacki też używa ich programów.