ja myslalem raczej o jednym tlumiku koncowym-przelotowym...
w takim razie może znajdziesz miejsce na katalizator
jarek-malopolsk napisał/a:
jakie to dokladnie maja byc modyfikacje
Saxo sprzedaje, wiec On sam powinien wiedzieć saxorulez - Śro 20 Maj, 2009 Jarek,
wałki już sprzedane, ale nic nie stoi na przeszkodzie zeby dobrać coś innego. Tamten model jest przeznaczony pod mocno zmodowany silnik na jednej przepustnicy lub też na 4 przepustnicach. Aby w pełni go wyorzystać potrzebne są kute tłoki i właśnie przygotowana głowica. Jako że ja sam głowic nie przygotowuję polecam pogadać z userem STUXem co polecał by do wałków o określonych parametrach bo z tego co wiem inaczje robimy głowicę pod wałki seryjne które mają słabsze możliwości zasysania aniżeli wałki sportowe.
Standardem w głowicy jest:
obróbka kanałów (co firma to robią to inaczej - kształt, średnica, polerowanie)
obróbka zaworów (zmiana kształtu, gniazda zaworowe w 3 kąty, chociaż spotkałem się z opinią że nic to nie daje od jednego z tunerów)
skórcenie prowadnic
planowanie w miarę możliwość (tutaj wałki określą na ile można planować)jarek-malopolska - Śro 20 Maj, 2009 co prawda nie myslalem o zakupie tych walkow na dniach, ale docelowo jestem w 100% przekonany ze chce miec inne niz seryjne natomiast pytalem juz teraz bo silnik mam w "czesciach" i myslalem nad zrobieniem glowicy juz pod walki...tylko czy mozna zrobic glowice pod dany walek(nie sportowy, a usportowiony) wkladajac poki co walki seryjne(w moim przypadku walki od saxo VTS) ?? czy to ma isc w parze-obrobka glowicy-od razu walek...??
Dżon napisał/a:
jarek-malopolsk napisał/a:
ja myslalem raczej o jednym tlumiku koncowym-przelotowym...
w takim razie może znajdziesz miejsce na katalizator
hmm..kurcze czytajac wczesniejsze tematy o wydechach na forum wywnioskowalem ze, jesli kat ma zostac seryjny to lepiej sie go pozbyc, w ktoryms nawet bylo stwierdzenie a'la:
jesli ci zalezy na mocy i silniku to zostaw kata, jesli tylko na mocy to kat OUT... no wiec jak to w koncu jest...?? bo znajduje co jeden temat to sprzecznosci...
czyli w koncu co jest najlepszym wyjsciem z sytuacji, co da najlepsze efekty/przyrosty..??
poki co jestem pewiem w calym ukladzie tych rzeczy: Dolot RACELAND + stozek GREEN - - ->a za silnikiem 4-2-1 +..... wlasnie, plus co ???? procz rury 2"...saxorulez - Śro 20 Maj, 2009
jarek-malopolsk napisał/a:
+ stozek GREEN
brał bym ITG
jarek-malopolsk napisał/a:
natomiast pytalem juz teraz bo silnik mam w "czesciach" i myslalem nad zrobieniem glowicy juz pod walki...tylko czy mozna zrobic glowice pod dany walek(nie sportowy, a usportowiony) wkladajac poki co walki seryjne(w moim przypadku walki od saxo VTS) ?? czy to ma isc w parze-obrobka glowicy-od razu walek...??
myśle że można.. ale nie jestem tutaj wyroczniąjarek-malopolska - Czw 21 Maj, 2009 panowie mam pytanko...kto robil wydech do saxo lub 106 w MG ?? bo dzwoniac tam dzis i rozmawiajac z ludkiem mam pewne watpliwosci i chialbym podpytac nieco osob ktore mialy tam robione wydechy...Michał - Pią 22 Maj, 2009
jarek-malopolsk napisał/a:
panowie mam pytanko...kto robil wydech do saxo lub 106 w MG ?? bo dzwoniac tam dzis i rozmawiajac z ludkiem mam pewne watpliwosci i chialbym podpytac nieco osob ktore mialy tam robione wydechy...
wydechy robi ten tramwajarz z miodowych lat, ten grubasM - Pią 22 Maj, 2009 Stepniak mial na nazwisko, imienia nie pamietam
jarek-malopolska - Pią 22 Maj, 2009 DZIEKI GeKo - Pią 22 Maj, 2009
jarek-malopolsk napisał/a:
kto robil wydech do saxo lub 106 w MG ?
106 robił i jest zadowolnyAnonymous - Pon 25 Maj, 2009
saxorulez napisał/a:
Jako że ja sam głowic nie przygotowuję polecam pogadać z userem STUXem co polecał by do wałków o określonych parametrach ...
Na poczatku odrazu zaznaczam, ze nie jestem ekspertem i za takiego sie nie uwazam a juz na pewno nie takim zeby radzic jak przerobic glowice pod konkretny walek.
Istnieja uniwersalne zasady obrobki glowic i nie zaleza bardzo od doboru walka. Jedna glowica może na takie przerobki bardzo dobrze zareagowac inna niekoniecznie. Nie bede pisal, ze dana obrobka daje np. 10KM bo to rzucanie slow na wiatr. Na ten temat jest wiele ksiazek czy info w necie wiec najlepiej przed obrobka przestudiowac wszystkie materialy.
Zgadzam się z opinia, ze nie zawsze obrobka zaworow i gniazd na 3 katy jest w stanie poprawic przeplyw np. w glowicach które już seryjnie są w ten sposob obrabiane a samo wypolerowanie czy powiekszenie kanalow glowicy jest mniej istotne (zreszta nie zawsze nalezy bezmyslnie powiekszac bo wtedy szybkosc przeplywu gazow spada).
Co do kutych tlokow to nie do konca się zgodze ...kute czy odlewane nie ma zadnego znaczenia Czasami nawet seryjne są lepsze ze względu na to, ze mozna zrobic większe podciecia pod zawory!
W przerabianiu pod ostre walki istotniejszym od ksztaltu, wielkosci czy powierzchni kanalow jest odpowiednie zmodyfikowanie elektroniki, paliwa i dolotu (i to na pewno nie przez zalozenie popularnego stozka).
Jezeli bedziesz sie decydowal na zmiane walkow to proponuje przede wszystkim zorientowac sie ile osob juz wczesniej cos takiego robilo i jaka moc po takich zmianach udalo im sie osiagnac bo kazdy silnik czy elektronika sa inne. W silnikach wolnossacych sa to czesto przyrosty rzedu kilku koni a koszt kilku tysiecy wiec trzeba sie dobrze zastanowic i opierac na wiarygodnych danych a nie eksperymentowac. (bo ze sprzedawaca twierdzi ze jego walek da 15KM to nie jest powiedziane ze w ogole po zalozeniu cos da). Juz pomijam fakt, ze czesto przy ostrzejszych walkach niezbedna jest zmiana innych czesci glowicy jak sprezyn, popychaczy czy nawet zaworow.
Jako ciekawostke moge powiedziec ze modyfikujac dobrze mi znana jednostke angole zakladaja mocniejsze walki kupuja specjalnie pod nie zaprojektowane chipy wydaja kilka tysiecy funtow a zyskuja 165KM (z seryjnych 160 w nowym samochodzie), daja glowice do obrobki i okazuje sie ze zyskali kolejne 2KM. Czasami ktos nie wymienia walkow a jedynie stosuje inny dolot troche zmienia elektronike (sterowanie) do tego wydech i ma juz 185KM
Wiec same walki nie musza byc zazwyczaj taka rewelacja - mowie o silnikach, ktore w serii maja juz dosc ostre krzywki!
Moim zdaniem jezeli ktos chce sie bawic w walki na poczatku powinien zmianic dolot i elektronike. Poeksperymentowac troche z wydechem i sprawdzic jak to bedzie gralo. Dopiero potem szedlbym w walki jezeli faktycznie auto bedzie za slabo zamiatac. Na samym koncu zajal bym sie glowica ale nie z mysla, ze zyskam 10KM.
To sie rozpisalem kubas - Pon 25 Maj, 2009
stux napisał/a:
Jako ciekawostke moge powiedziec ze modyfikujac dobrze mi znana jednostke angole zakladaja mocniejsze walki kupuja specjalnie pod nie zaprojektowane chipy wydaja kilka tysiecy funtow a zyskuja 165KM (z seryjnych 160 w nowym samochodzie), daja glowice do obrobki i okazuje sie ze zyskali kolejne 2KM.
no dobra dobra a co sie dzieje jak potem zakladaja 4 przepustnice ? Moze tak male przyrosty sa spowodowane wlasnie brakiem odpowiedniego dolotu ? Anonymous - Pon 25 Maj, 2009 kubas dokladnie ... dlatego proponuje nie zaczynac tego od dupy strony o czym pisze w przedostatnim akapice.kubas - Pon 25 Maj, 2009 Jako dolot nie mialem oczywiscie na mysli stozka tylko 4 przepustnice albo dedykowane jenvey albo z motoru np gsxr750 saxorulez - Wto 26 Maj, 2009 stux,
ja rozumiem to trochę inaczej - mówie o kwestii przygotowania głowicy, mam wrażenie że inaczej przygotowuje się głowicę pod wałek o wzniosie max 8 mm i czasie 230 stopni a troche ianzcje pod wałek o wzniosie 13 mm i czasie 290 stopni.
Jak sam napisałeś zbyt szerokie lub zmodyfikowane kanały mogą pogorszyć sprawę ale uważam że w momencie gdy mamy krótki czas i mały wznios podrzebujemy sednicę kanałów o wartości X aby poradziła sobie z ilością powietrza jaką jest w stanie zassać wałek dolotowy, a w przypadku ostrego wałka dolotowego potrzebujemy większej sednicy bo mamy większy FLOW
Czy robi sie to zawsze tak samo nie ważne jaki wałek?
Co do zrobienia reszty w pełni sie zgadzam, nie ma sie co pchać w wałki dopuki nie wykorzystamy potencjału serii. Oczywiście są na rynku silniki rozklepane na tyle że nie trzeba męczyć się z silnikiem, stux i kubas chyba piszą o Mi16 że jest taki oporny na modyfikacje
A w nowych silnikach najważniejsza jest elektronika, w moim przypadku jestem przekonany ze zyskałem conajmniej 10KM na przesiadce na ECU typu stand alone.Anonymous - Wto 26 Maj, 2009 saxorulez
To ze tak zachwalasz walki i zyski jakie z ich zastosowania plyna wcale mnie nie dziwi z oczywistych wzgledow - a ja jestem znacznie bardziej ostrozny - oczekiwania sa znacznie wieksze niz to co zwykle ludzie obserwuja po wymianie walkow.
saxorulez napisał/a:
Co do zrobienia reszty w pełni sie zgadzam, nie ma sie co pchać w wałki dopuki nie wykorzystamy potencjału serii. Oczywiście są na rynku silniki rozklepane na tyle że nie trzeba męczyć się z silnikiem, stux i kubas chyba piszą o Mi16 że jest taki oporny na modyfikacje
Mysle ze jest w podobnym stopniu odporny na modyfikacje jak silnik z saxo 16v.
"Dopóki nie wykorzystamy potencjału serii" nie wiem jak to rozumiec. Dla mnie wykorzystanie potencjalu serii to byloby wlasnie zalozenie walkow bez innych zmian ale na poczatku wypadaloby zobaczyc jakies wykresy z dosc bezstronnego zrodla (nie ze strony producenta) gdzie widac czego tak naprawde mozna sie spodziewac.
saxorulez napisał/a:
A w nowych silnikach najważniejsza jest elektronika, w moim przypadku jestem przekonany ze zyskałem conajmniej 10KM na przesiadce na ECU typu stand alone.
Silnik z saxo to nie taki nowy silnik, dla mnie takie przekonanie nie jest dosc obiektywnym zrodlem wiedzy. Znacznie chetniej dowiedzialbym sie co po kolei robiles i jakie byly przyrosty. Wykresy beda bardzo mile widziane. Samo stwierdzenie wagi elektroniki w poszczegolnych silnikach - dosc dyskusyjne.
Podsumowujac - zeby wykorzystac potencjal jaki ma w sobie wymiana walkow z ulicznych na sportowe trzeba przede wszystkim zmienic dolot a jak dolot to i elektronike, obrobka glowicy to kolejny etap, a zalozenie walkow to sam koniec calych przerobek.
Mozna oczywiscie obrobic tylko glowice bez wymiany jej podzespolow na przeznaczone pod ostrzejsze walki i zalozyc ostrzejsze walki ale nie sadze zeby przyrost mocy byl wiekszy niz kilka KM.[/b]