To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Sonda lambda -> wysokie spalanie?

dzik - Wto 16 Cze, 2009

pP napisał/a:

jutro jadę właśnie do jednego gościa, coby podpowiedział co zrobić bo już sam nie wiem, niby pierwsza wg skanera jest ok, ale spalanie i nierówne obroty są ;/


Temp wody sprawdzona?

pP - Śro 17 Cze, 2009

dzik napisał/a:
Temp wody sprawdzona?

nie ;/

dzik - Śro 17 Cze, 2009

Podjedz do jakiegos ogarnietego elektryka. Zczytac bledy potrafi kazdy z komputerem w reku, interpretacja wskazan jest wazna. Jesli czujnik wskaze -20C to ECU uzna ze jest tak zimno, ale kumatego elektryka powinno to zastanowic.

Jesli silnik ma nierowne obroty to moze oznaczac kilka spraw, miedzy innymi uwalony czujnik temperatury wody, gdy czujnik lub polaczenie do niego sie uwali to czesto rosnie rezystancja ukladu ktora wskazuje na odczyt bardzo niskiej temperatury (np -40C), wtedy ECU wzbogaca mieszanke.
Efekt, przelany silnik, kiepskie obroty jalowe i duze spalanie.
Mozna sprawdzic rezystancje samego czujnika, powinna byc ok 2000ohm dla zimnego silnika i ok 200ohm dla cieplego. To tak z grubsza, najlepiej odczytac wartosc ktora widzi ECU, to da nam pewnosc ze calosc jest sprawna.

Vlodarsky - Śro 17 Cze, 2009

zostaw samochód u Mariusza na ulicy Brukowej w Łomiankach. On ma czas na takie zabawy. 507 199 856
GeKo - Śro 17 Cze, 2009

dzik napisał/a:
gdy czujnik lub polaczenie do niego sie uwali to czesto rosnie rezystancja ukladu ktora wskazuje na odczyt bardzo niskiej temperatury (np -40C),

Dziku zakładam że sie nie mylisz, ale wytłumacz mi proszę jaki czujnik zczytuje tak niską temperaturę? I gdzie się ten odczyt w ECU ma pojawić w ukł. dolotowym? czy na czujniku cieczy chłodzącej? Jakby czujnik cieczy chłodzącej widział taką temperaturę to wskazówka nie powinna ruszyć albo niewiele.

PePe w tym skanerze masz odczyt z ECU temperatury cieczy chłodzącej tylko w Ferenheitach, więc musisz sobie przekonwertować na nasze Celsujsze :)

Anonymous - Śro 17 Cze, 2009

GeKo napisał/a:
Jakby czujnik cieczy chłodzącej widział taką temperaturę to wskazówka nie powinna ruszyć albo niewiele

A czujnik temp. który przekazuje sygnał do ecu jest tym samym który przkazuje sygnał na wskaźnik?

106 - Śro 17 Cze, 2009

w 106 sa dwa osobne
dzik - Czw 18 Cze, 2009

GeKo napisał/a:
dzik napisał/a:
gdy czujnik lub polaczenie do niego sie uwali to czesto rosnie rezystancja ukladu ktora wskazuje na odczyt bardzo niskiej temperatury (np -40C),

Dziku zakładam że sie nie mylisz, ale wytłumacz mi proszę jaki czujnik zczytuje tak niską temperaturę? I gdzie się ten odczyt w ECU ma pojawić w ukł. dolotowym? czy na czujniku cieczy chłodzącej? Jakby czujnik cieczy chłodzącej widział taką temperaturę to wskazówka nie powinna ruszyć albo niewiele.


Cieczy.
Jesli ECU steruje zegarami to najczesciej jest jeden czujnik i wtedy widac tez blad na desce, ale wiele samochodow posiada jeszcze ten czujnik zdublowany.

M - Czw 18 Cze, 2009

Pp a moze ty masz dziure w baku? W fordach sie to zdarza
Szczepanek - Czw 18 Cze, 2009

Dopadł mnie dzisiaj podobny szok, spalanie 3-4 litry wyższe i 30% większe podczas postoju na światłach na rozgrzanym...
Kontrolka wskazuje na usterkę dot. katalizatora/ukł. wydechowego. Sonda.. :(



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group