To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - akumulator w bagażniku w fwd

GeKo - Pią 21 Sie, 2009

StfOk, środek ciężkości zostawmy. Clio maxi to kiepski przykład bo to auto prawie sprzed 20 lat. A obecne regulaminy klasy S1600 nie zezwalają na takie kombinacje, bo z założenia miało być tanio. :lol2:

Co do dociążania przodu auta, lewą nogą to warto pamiętać że ma to na celu nie tyle przytrzymać przód co odciązyć tylną oś aby zaczęła nam zacieśniać zakręt.

Stf - Pią 21 Sie, 2009

żeby lekka dupcia nie myszkowała podczas hamowania lepiej chyba ustawić rozbiezność tylnej osi niż dociążać ją czymkolwiek ? czy się mylę ?
GeKo - Pią 21 Sie, 2009

Jak ustawisz tył rozbieżny to będzie Ci nadrzucać tył w zakręcie
Loko - Pią 21 Sie, 2009

Uprzedzam że nie miałem czasu przeczytać całego tematu więc tylko tak dorzucę od siebie 3 grosze.
Aku przenosi się na tył, po to żeby uzyskać lepszy rozkład masy. Teroetycznym ideałem do którego się dąży w fwd jest rozkłąd 60/40, a w praktyce to zależy też od konkretnego samochodu. Dlaczego 60/40, a nie 50/50, dlatego ze to jest fwd i chcemy mieć trochę więcej masy na przodzie, żeby auto też jako tako odjeżdżało z zakrętów. Chyba żadne seryjne fwd nie ma takiego rozkładu, zwykle jest to 62-66 na przodzie i żeby zbliżyć się do 60/40 można na przykład przenieść aku do tyłu.

Jacek - Pią 21 Sie, 2009

no i Loko przeniósł i czas na wyrazówce pyknął, hehe :&
Janusz - Pią 21 Sie, 2009

jacek czajka napisał/a:
no i Loko przeniósł i czas na wyrazówce pyknął, hehe :&



a pozatym jest szpan pzred laskami:

"sory mała, nie włożysz torebki do bagażnika bo ja tam mam aku przeniesiony dla lepszego rozkładu masy, wiesz performance...."

Jacek - Pią 21 Sie, 2009

a dupcia na to:
-to ja wysiadam prawymi drzwiami

Stf - Pią 21 Sie, 2009

a dupcia na to:

"to ściagam stanik, obniżymy środek ciężkości..."

TOXIC - Pią 21 Sie, 2009

No czyli jesli ma byc 60:40 to jednak cos zrobiłem dobrze :jupi:
Janusz - Pią 21 Sie, 2009

Stf napisał/a:

"to ściagam stanik, obniżymy środek ciężkości..."


"chyba głowa miedzy nogi....." ;D

Jacek - Pią 21 Sie, 2009

Janusz napisał/a:
Stf napisał/a:

"to ściagam stanik, obniżymy środek ciężkości..."


"chyba głowa miedzy nogi....." ;D

ale jej czy Lokasa?

Janusz - Pią 21 Sie, 2009

Cytat:
ale jej czy Lokasa?


a kogo chcesz wyrwać na aku w bagarku??

Jacek - Pią 21 Sie, 2009

sam już nie wiem... :>
k-mart - Pią 21 Sie, 2009

dla mnie przezutka aku ma sens, jesli wybebeszamy auto. z reguly jak widzimy nawet po nas, wiekszosc wyjmuje gabaryty z tylu typu kanapa, boczki i takie inne (bo bez boczkow z przodu jest huyowo :D ). Wtedy te +/- 12 napewno poprawiaja.
Wyjmujac jeszcze zapas, znowu zbyt duzo jest z przodu.

Ciekawe, podjade na wage zwazyc r5 by sprawdzic ile ma przod a ile tyl.

k-mart - Pią 21 Sie, 2009

no i jak wiadomo lekki tyl to straszna nadsterewnosc.
mi moze tak lubi swoim 205, ja preferuje lekka nadsterownosc



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group