To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Dobór opony do felgi

M - Pon 09 Lis, 2009

p106rallye napisał/a:
Opony R888,R1R i RA1 nie mogą być użytkowane i składowane w temperaturach poniżej 0° - http://marktg.toyotires.com/file/TireStorage.pdf ;) Gratulacje dla jeżdzących w zimę na letnich :crazy:

Na tych oponach w ogole sie nie powinno jezdzic imho drogowo - doznania z jazdy to masakra.
Za to np t1r sa idealnym przykladem na zime

Marek23 - Pon 09 Lis, 2009

Loko napisał/a:
jedyne warunki w których zamierzam szybko leci przez całą zimę to jest śnieg.

agrii

Anonymous - Pon 09 Lis, 2009

Ja 2 lata temu całą zimę przejeździłem na letnich ale ostatnia mnie zmusiła do kupna zimówek...

Wybrałem się z Krakowa do Tarnowa 13 lutego i..... utknąłem na letnich na międzynarodowej "4".

Więc polecam każdemu chociaż zimówki na przedniej osi... Ja mam 2 nalewki markgum na zimę i dająradę na śniegu a i 200km/h na nich leciałem...

Jakarti - Pon 09 Lis, 2009

polecialby pewnie i 700km/h tylko to chyba nie o to chodzi w zimowkach :D
Anonymous - Pon 09 Lis, 2009

Jakarti napisał/a:
polecialby pewnie i 700km/h tylko to chyba nie o to chodzi w zimowkach :D


Wiem - ukazuje tylko, że nakewki nie rozlatują sie przy 120 :P

Jedno jest pewne - najgorsza nalewka zimowa jest o niebo lepsza na śniegu niż najlepsza wielosezonowa lub letnia :) Dlatego też takie kupiłem.

PiTT - Pon 09 Lis, 2009

agentczor napisał/a:
Jakarti napisał/a:
polecialby pewnie i 700km/h tylko to chyba nie o to chodzi w zimowkach :D


Wiem - ukazuje tylko, że nakewki nie rozlatują sie przy 120 :P

Jedno jest pewne - najgorsza nalewka zimowa jest o niebo lepsza na śniegu niż najlepsza wielosezonowa lub letnia :) Dlatego też takie kupiłem.

no nie wiem, jeździłem na nalewkach zimowych kiedyś
znajomy bardzo sobie chwalił, mówił że na śnieg jest idealna tyle że 1-2 sezony i gumy nie ma
znowu ja mam raczej negatywne wrażenia z jazdy na nalewkach, opona twarda jak kamień, na mokrym zero trzymania, na śniegu też do dupy
wszystko zależy od producenta, ale ja bym już w życiu nie kupił nalewanek

Jakarti - Pon 09 Lis, 2009

to jak uzywanie tego samego kondona dwa razy..
mozna ale po co? :D

nie o tym temat.
dobieramy tutaj opone do felgi!!

EOT.

PiTT - Pon 09 Lis, 2009

Jakarti napisał/a:
to jak uzywanie tego samego kondona dwa razy..
mozna ale po co? :D

nie o tym temat.
dobieramy tutaj opone do felgi!!

EOT.

a używane to niby co, też jak używanie kondona po kimś

mimo wszystko wybrałbym użyki

kamil - Pon 09 Lis, 2009

Nie wiem Panowie, ale uważam, ze jak poruszam się 100 Km/h czyms co ma stycznosc z ziemia na powierzchni kartki A4 to kupuje nowe i kupuje dostosowane do konkretnej pory roku czyli lato -letnie zima - zimówki. Jeżdze w mieście więc obstawiam opony, które dobrze sprawuja się na mokrym błocie posniegowym/mokre i kupujac zimówki ten parametr jest dla mnie najistorniejszy.
ade - Pon 09 Lis, 2009

kamil_wrc napisał/a:
Nie wiem Panowie, ale uważam, ze jak poruszam się 100 Km/h czyms co ma stycznosc z ziemia na powierzchni kartki A4 to kupuje nowe i kupuje dostosowane do konkretnej pory roku czyli lato -letnie zima - zimówki. Jeżdze w mieście więc obstawiam opony, które dobrze sprawuja się na mokrym błocie posniegowym/mokre i kupujac zimówki ten parametr jest dla mnie najistorniejszy.


z zimowkami w miescie jest ten problem, ze zanim doczekamy sie sniegu to je chuj strzeli przez jazde po suchym:D:P i juz beda slabiuchne na sniegu:P

kamil - Pon 09 Lis, 2009

ade napisał/a:
kamil_wrc napisał/a:
Nie wiem Panowie, ale uważam, ze jak poruszam się 100 Km/h czyms co ma stycznosc z ziemia na powierzchni kartki A4 to kupuje nowe i kupuje dostosowane do konkretnej pory roku czyli lato -letnie zima - zimówki. Jeżdze w mieście więc obstawiam opony, które dobrze sprawuja się na mokrym błocie posniegowym/mokre i kupujac zimówki ten parametr jest dla mnie najistorniejszy.


z zimowkami w miescie jest ten problem, ze zanim doczekamy sie sniegu to je zły czlowiek strzeli przez jazde po suchym:D:P i juz beda slabiuchne na sniegu:P


No i dzięki takiej wiedzy firmy oponiarskie powinny wydawac więcej kasy na kampanie uświadamiające - edukacyjne....

bieżnik to nie wszystko...najistotniejsza sprawa w oponie na zimę jest mieszanka z jakiej jest zrobiona. Dostosowana przede wszystkim do znacznie niższej temperatury niż jej letni odpowiednik. Więc jak będziesz jechał na swojej nówex letniej oponie w zime po suchuteńkiej nawierzchni to i tak zatrzymasz się kilka metrów dalej niż gdybyś miał odpowiednik swojej opony tylko że na zimę.

martin.h - Pon 09 Lis, 2009

kamil_wrc napisał/a:
Więc jak będziesz jechał na swojej nówex letniej oponie w zime po suchuteńkiej nawierzchni to i tak zatrzymasz się kilka metrów dalej niż gdybyś miał odpowiednik swojej opony tylko że na zimę.


Tutaj się mylisz, na suchym duże znaczenie ma powierzchnia styku opony z nawierzchnią, a w przypadku opony letniej (ze względu na budowę bieżnika) jest ona większa.

GeKo - Pon 09 Lis, 2009

martin.h, gówno Ci da powierzchnia styku jak poniżej zera letnia guma jest twarda i zwyczajnie przestaje kleić do drogi, im zimniej tym gorzej.
martin.h - Pon 09 Lis, 2009

GeKo napisał/a:
martin.h, gówno Ci da powierzchnia styku jak poniżej zera letnia guma jest twarda i zwyczajnie przestaje kleić do drogi, im zimniej tym gorzej.


Akurat miałem na myśli temperatury w okolicach zera (większość zimy to właśnie takie temperatury). W takich warunkach letnia ma krótszą drogę hamowania od zimówki.
Czy poniżej zera zimówka będzie rzeczywiście lepsza? Tego bym nie powiedział, ale nie widziałem takiego porównania to nie powiem.

strick - Pon 09 Lis, 2009

martin.h napisał/a:
Akurat miałem na myśli temperatury w okolicach zera (większość zimy to właśnie takie temperatury)


To gdzie Ty zyjesz? Moze patrzysz na termometr w mieszkaniu na ktorym tam pietrze zyjesz... W samochodze zimą czesto temperatury przekraczaja -5 st.

martin.h napisał/a:
Akurat miałem na myśli temperatury w okolicach zera (większość zimy to właśnie takie temperatury). W takich warunkach letnia ma krótszą drogę hamowania od zimówki.
Czy poniżej zera zimówka będzie rzeczywiście lepsza? Tego bym nie powiedział, ale nie widziałem takiego porównania to nie powiem.


Wez lepiej potestuj, poczytaj, bo jak stwardniała letnia guma bedize lepiej hamowała od opony zimowej?
Jak lubisz, to jezdzij sobie na letnich, ale nie przekonuj do tych bzdur innych...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group