To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

MotorSport - [Przepisy techniczne, załącznik J, homologacje ]

CHRZANEK - Sob 15 Maj, 2010

matt napisał/a:
homologowana oryginal sparco


Jak tak to nadaje sie i do N i do A :)

Przem_106 - Wto 12 Paź, 2010

Panowie, wazna sprawa. Na BK1 Dolnosląskiego otrzymałem wpis do ksiązeczki sportowej następującej trsci:
"Na następną rundę zamocowac fotele zgodnie z zał. "J" 2010"

I teraz o co poszło. Sędziowie zakwestionowali fotel pilota, ze jest zamocowany niezgodnie z zał. J poniewaz na ich oko mocowanie (stelaz) jest zbyt wątłej konstrukcji, a przy tym płaskownik przykręcony do progu niby przegięty. Dodam, ze fotel pilota, to rurkowy Lico przykręcany od spodu do stelaza wykonanego z kątownika stalowego 3mm grubego ze scianką 30x30 przykręconego w oryginalne miejsce szyn fotela orginalnego.
Drugi fotel zamocowany jest na stelazu od chrzanka czyli z blachy stalowej 5mm grubej i płaskownika 60mm. i tego się nie czepiali wcale. Do tego standartowo zamocowany fotel Bimarco Expert na bocznych aluminiowych mocowaniach.

I teraz pytanie:
Czy jesli załoze pod fotel pilota identyczny stelaz jak pod fotel kierowcy, to będzie zgodne z zał. J 2010 i będzie ok?
oto link do zał
http://www.pzm.pl/userfil...zal_J/J_253.pdf
oraz zdjęcie stelaza spod fotela pilota, ktory zakwestionowali

oraz zdjęcie stelaza spod fotela kierowcy do ktorego się nie czepiali i taki drugi stelaz posiadam


Najgorsze jest w tym to, ze nie było mnie na BK1 :F

CHRZANEK - Śro 13 Paź, 2010

Przemku - odpowiem tak:

1) Jezeli do wspornika pod lewym fotelem nie mieli uwag, a masz ten drugi taki sam to wg mnie nie powinno być problemu
2) Dziwi mnie ze markowy produkt został zakwestionowany
3) Ja te wsporniki które ode mnie masz robiłem na ulice i jak sam wiesz nie kierowałem się wagą (wiem sa ciężkie jak jasna cholera) tylko tym zeby się siedziało jak najniżej i żeby było solidne.
4) Jak je robiłem to był rok 2008 i nie było jeszcze aktualizacji w załączniku "J" która obowiązuje od 2010r dotycząca mocowań foteli aczkolwiek jest to konstrukcja wykorzystujaca fabryczne punkty mocowania a ścianka wszedzie ma 5mm a wg załacznika chyba wystarczy 3mm (w przypadku stali).

Trudno - odzałuj te pare kilo i wsadzaj te drugie mocowanie :(

Przem_106 - Śro 13 Paź, 2010

Dzwoniłem wczoraj do Nowaka i auto przejdzie BK na tych grubych mocowaniach :jupi:
Aczkolwiek kto wie, czy nie przeszło by jeszcze na tych starych, bo Nowak przyznał się do błędu w ocenie fabrycznych punktów mocowania.
Teraz problem tylko w tym, że ja mam rurowy fotel Lico, który nie spasuje z tym grubym mocowaniem, bo płaskowniki są za szeroko, poza tym fotel by leżał prawie na ziemi.
Wyjścia są 2
- przerabiać te mocowanie, tj rozciąć i przespawać jeszcze raz
- lub pożyczyć na jeden rajd bimarco Eksperta z mocowaniami bocznymi, które u ciebie pasowały na 100%
Być może Mick mi wyciągnie od siebie fotel i pożyczy.

Jaco - Śro 13 Paź, 2010

Przem_106 napisał/a:

I teraz pytanie:
Czy jesli załoze pod fotel pilota identyczny stelaz jak pod fotel kierowcy, to będzie zgodne z zał. J 2010 i będzie ok?


Moim zdaniem nie... bo mocowania które są na zdjęciach nie pasują do żadnego podpunktu z Artykułu 16 załącznika J i nie pochodzą od producenta który ma homologację FIA..



EDIT:

ale ten załącznik jest pojebany to wspornikiem fotela jest

to


Uploaded with ImageShack.us

czy to




a zakotwiczenia to inaczej miejsca w które się przykręca te wsporniki?

Anonymous - Śro 13 Paź, 2010

W art. 255, pkt. 6,1 (silnik) stoi:

Zapłon: marka i typ świec zapłonowych, ogranicznik prędkości obrotowej
i przewody wysokiego napięcia są dowolne.
Elektroniczny moduł sterujący i elementy zapłonu w elektronicznym module
sterującym są dowolne, niemniej system musi być całkowicie mechanicznie
wymienny z oryginalnym elektronicznym modułem sterującym.
: Oryginalna wiązka elektryczna musi być zachowana i nie moŜe być
modyfikowana.

Czujniki i elementy wykonawcze muszą pozostać seryjne, podobnie jak ich
funkcje.



To dotyczy wiązki silnika, czy ogólnie instalacji elektrycznej samochodu? W punkcie 6,8 (instalacja elektryczna) nie ma nic na ten temat. Konkretnie chciałbym wiedzieć, czy mogę usunąć takie niepotrzebne kabelki i wtyczki, jak np. wiązka od radia, od klimatyzacji, tylnej wycieraczki, etc.?

Mick - Śro 13 Paź, 2010

Przem_106 napisał/a:

Być może Mick mi wyciągnie od siebie fotel i pożyczy.

tak Mick wyciągnie i pożyczy wiec sie o nic nie bój, tylko samochód muszę gdzieś wtedy porzucić, może badi mi na weekend białego subaraka wtedy pożyczy :]

CHRZANEK - Śro 13 Paź, 2010

nds: punkt 255 to jest N czy A grupa ???

254 to Agrupa zatem 255 to N.
W ence nie mozna usuwac żadnych kabli z oryginalnej instalacji, a w każdym razie nie powinno sie tego robić.
Kilogramów tym nie urwiesz a tylko problemy na BK moga być...

Przem_106 napisał/a:
Nowak przyznał się do błędu w ocenie fabrycznych punktów mocowania.


Nagrywałeś tą rozmowę ??? :) :) :)

Jaco napisał/a:
Moim zdaniem nie... bo mocowania które są na zdjęciach nie pasują do żadnego podpunktu z Artykułu 16 załącznika J i nie pochodzą od producenta który ma homologację FIA..


A czytał dobrze ???

Jeżeli oryginalne mocowania lub wsporniki foteli będą zmodyfikowane, to
zastosowane części muszą pochodzić albo od producenta zatwierdzonego przez FIA
albo odpowiadać specyfikacji podanej poniżej:
1) Zakotwiczenie dla mocowań wsporników foteli:
Wsporniki foteli muszą być zamocowane:
- na zakotwiczeniach do mocowania foteli używanych w oryginalnym samochodzie
albo
- na zakotwiczeniach do mocowania homologowanych foteli przez producenta
w wariancie opcji (w tym przypadku oryginalne zakotwiczenia mogą być usunięte)
albo
- na zakotwiczeniach do mocowania foteli zgodnych z rysunkiem 253-65B.
Wsporniki muszą być zamocowane do nadwozia/podwozia w co najmniej
4 punktach / fotel, przy użyciu śrub o średnicy minimum 8 mm.


???
Czytał czy nie czytał uważanie ??

Jaco - Śro 13 Paź, 2010

CHRZANEK napisał/a:

Czytał czy nie czytał uważanie ??



Czytał czytał, ale źle interpretował.. Wspornik to bardzo ogólne pojęcie i to nie tylko to do czego przykręcamy fotel...

Czyli OK.

ale

CHRZANEK napisał/a:

254 to Agrupa zatem 255 to N.


255 to A , 254 N ;)

Anonymous - Śro 13 Paź, 2010

CHRZANEK, chodzi o grupę A; zabieg byłby podyktowany nie tyle względami wagowymi, co porządkowym - mam teraz niezłe spaghetti pod deską
CHRZANEK - Czw 14 Paź, 2010

Jaco napisał/a:
CHRZANEK napisał/a:

254 to Agrupa zatem 255 to N.

255 to A , 254 N


Mój błąd.

nds napisał/a:
mam teraz niezłe spaghetti pod deską


Stary nie interesuje mnie gdzie trzymasz jedzenie :) :) :)

GeKo - Czw 14 Paź, 2010

Przem_106, w obecnej chwili lubią jak takie coś wygląda w ten sposób i jest zamontowane pomiędzy tunelem a progiem. wygląda to jak profil zamknięty a z dwóch stron przyspawana płaska płytka stalowa która jest przykręcona pomiędzy tunelem a progiem i dopiero do tego daje się mocowania fotela. Jacek Czajka ma tak u siebie zrobione.
Jaco - Czw 14 Paź, 2010

GeKo napisał/a:
Przem_106, w obecnej chwili lubią jak takie coś wygląda w ten sposób i jest zamontowane pomiędzy tunelem a progiem. wygląda to jak profil zamknięty a z dwóch stron przyspawana płaska płytka stalowa która jest przykręcona pomiędzy tunelem a progiem i dopiero do tego daje się mocowania fotela. Jacek Czajka ma tak u siebie zrobione.


Czyli rysunek 253-65B z załącznika J. Ja tez takie mam i moim zdaniem to bardzo dobre mocowanie bo pełni rolę dodatkowego wzmocnienia przy bocznym dzwonie :)

Przem_106 - Pon 20 Gru, 2010

Pytanie:
Czy moją N-ką mogę bez najmniejszych modyfikacji zgłosic się do A6?
Powod:
- uzycie cienszych stabilizatorow
- felgi o innym ET niz fabryka
- wyzsza pozycja startowa

106 - Wto 21 Gru, 2010

zakladajac ze nie jest za lekka to chyba nie bylo by z tym problemu.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group