To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

MotorSport - [RSMP] Klasa Historyczna

ictus - Śro 17 Lis, 2010

Cytat:
ziom poczytaj sobie cały załącznik a nie zepsuc lub uciekać :D farmazonów :wall:
no i poczytalem...
zal J dopuszcza stosowanie dystansow
w grN homologacja okresla rozstawy kol i nic nie stoi na przeszkodzie zeby osiagnac max dozwolony przez dystanse
w A kola nie moga wystawac poza obrys nadwozia
i ot cala filozofia

kubas - Śro 17 Lis, 2010

Jaco napisał/a:
ARTYKUŁ 1: UWAGI OGÓLNE
1.1. MODYFIKACJE
Zabroniona jest każda modyfikacja, jeżeli nie zezwala na nią wyraźnie regulamin
danej grupy, w której samochód zgłoszony jest do zawodów lub przepisy ogólne
podane poniżej, chyba że nakazana jest rozdziałem „Wyposażenie bezpieczeństwa”.

Jaco - Śro 17 Lis, 2010

ictus napisał/a:
no i poczytalem...
zal J dopuszcza stosowanie dystansow
w grN homologacja okresla rozstawy kol i nic nie stoi na przeszkodzie zeby osiagnac max dozwolony przez dystanse
w A kola nie moga wystawac poza obrys nadwozia
i ot cala filozofia



Może i poczytałeś, ale jak widzę bez zrozumienia...


jeszcze raz:

ZAŁĄCZNIK J - Art. 251
KLASYFIKACJE I DEFINICJE

2.4.1) Koło:
Tarcza i obręcz. Pod pojęciem kompletnego koła rozumie się tarczę, obręcz i oponę.



ZAŁĄCZNIK J - Art. 252
PRZEPISY OGÓLNE DLA
SAMOCHODÓW PRODUKCYJNYCH (GRUPA N),
SAMOCHODÓW TURYSTYCZNYCH (GRUPA A),
SAMOCHODÓW WIELKIEJ TURYSTYKI (GRUPA B)

ARTYKUŁ 6: KOŁA
Koła wykonane częściowo lub całkowicie z materiałów kompozytowych są zabronione.
Mierzenie szerokości koła: przeprowadza się, gdy koło jest zamontowane
w samochodzie stojącym na nawierzchni, gotowym do startu z kierowcą
w samochodzie. Pomiaru dokonuje się w dowolnym miejscu na obwodzie z wyjątkiem
tej części, która styka się z nawierzchnią. Jeżeli podwójne opony zostały zamontowane
jako część koła kompletnego, musi ono zachować maksymalne wymiary przewidziane
dla grupy, w której te opony są używane (patrz Artykuły 255-5.4 i 256-5).



ZAŁĄCZNIK J - Art. 255
PRZEPISY SZCZEGÓŁOWE DLA SAMOCHODÓW TURYSTYCZNYCH
(GRUPA A)

5.4 KOŁA I OPONY
Koła kompletne są dowolne pod warunkiem, że mieszczą się w oryginalnym
nadwoziu, tzn. że górna część koła kompletnego położona powyżej osi piasty koła
musi być zakryta przez nadwozie przy pomiarze pionowym.
Mocowanie koła przy pomocy śrub może być zmienione na mocowanie przy pomocy
szpilek i nakrętek.
Wyłącznie w rajdach, obręcz musi być zamocowana przy pomocy minimum 4 śrub
lub szpilek.
Zabronione jest użycie opon przeznaczonych do motocykli.
Szerokość zespołu obręcz-opona w żadnym wypadku nie może przekroczyć
szerokości maksymalnej, zależnie od pojemności skokowej samochodu:
w rajdach:
[...]
W samochodach World Rally Car i Kit-Car, średnica obręczy jest dowolna, ale nie
może przekraczać 18”.
W innych samochodach, średnica obręczy może być zwiększona lub zmniejszona
w stosunku do oryginalnego wymiaru o maksimum 2”. Niemniej, średnica nie może
przekraczać 18”.
Ponadto, we wszystkich samochodach i zawodach rozgrywanych wyłącznie na
szutrze, wymiary kół są ograniczone w następujący sposób:
–– jeżeli szerokość koła jest mniejsza lub równa 6”, jego maksymalna średnica
ograniczona jest do 16”,
–– jeżeli szerokość koła jest większa niż 6”, jego maksymalna średnica ograniczona
jest do 15”
W rajdach maksymalna średnica kompletnego koła wynosi 650 mm, nie wliczając
kolców, w przypadku opon kolcowanych.
Koła nie muszą mieć tej samej średnicy.
Tylko w rajdach:
Kuty magnez jest zabroniony w kołach o średnicy mniejszej niż 18”.
W kołach o wymiarach 8x18” zabronione są kuty magnez i masa mniejsza niż 7,8 kg.
Prócz rajdów, jeżeli koło jest mocowane za pomocą centralnej nakrętki, to zawleczka
zabezpieczająca musi znajdować się na nakrętce przez cały czas trwania zawodów
i musi być wymieniona na nową przy każdej zmianie koła.
Zawleczka musi być pomalowana na czerwono („Dayglo”). Przez cały czas muszą być
dostępne zawleczki zapasowe.


ZAŁĄCZNIK J - Art. 254
PRZEPISY SZCZEGÓŁOWE DLA SAMOCHODÓW PRODUKCYJNYCH
(GRUPA N)

6.4.1) Koła:
Koła są dowolne przy zachowaniu maksymalnej homologowanej średnicy (Art. 801a)
i maksymalnej homologowanej szerokości (Art. 801b).
Dozwolone jest użycie kół o mniejszych wymiarach.
Zabronione są koła wykonane z kutego magnezu (łącznie z kołami oryginalnymi).
Muszą być zakryte błotnikami (ten sam system kontroli jak dla grupy A, art. 255.5.4)
i musi być zachowany maksymalny rozstaw kół podany w karcie homologacyjnej.
Mocowanie kół przy pomocy śrub może być zastąpione mocowaniem przy pomocy
szpilek i nakrętek pod warunkiem zachowania ilości punktów mocowania i średnic
części gwintowanych zgodnie z rysunkiem 254-1.
[rysunek]
Dozwolona jest zamiana nakrętek do kół pod warunkiem zachowania materiału
żelaznego.
Zabronione są dodatkowe wloty powietrza na kołach.



Tyle z załącznika i jakoś nie widzę tu żadnej wzmianki o możliwości stosowania dystansów..

więc

ARTYKUŁ 1: UWAGI OGÓLNE
1.1. MODYFIKACJE
Zabroniona jest każda modyfikacja, jeżeli nie zezwala na nią wyraźnie regulamin
danej grupy, w której samochód zgłoszony jest do zawodów lub przepisy ogólne
podane poniżej, chyba że nakazana jest rozdziałem „Wyposażenie bezpieczeństwa”.


Masz rację jedynie w tym, że maksymalny rozstaw kół podany jest w karcie homologacyjnej danego samochodu, ale jego zmiana dokonywana jest przez zmianę ET felgi ( można jak napisał Chrzanek dokleić dystans do felgi i uznać go za jej część, ale to jest lekko naciągane )

Bad-i - Wto 01 Lut, 2011

Troche odkopie temat, a mianowicie chodzi mi o tą czesc zał.10 z regulaminu RSMP:

1. Ustalenia ogólne
1.1 Niniejszy regulamin został stworzony w celu promowania w Polsce startów samochodami, które są oryginalnymi samochodami historycznymi lub zbudowane są w takiej samej specyfikacji jak oryginalne samochody historyczne.
1.2 Do rozgrywek w sezonie 2011 dopuszczone zostają następujące samochody historyczne :
1.2.1 Samochody historyczne tzw. „oryginały” przygotowane wg Załącznika „K” FIA (bez konieczności posiadania certyfikatu FIA, certyfikat jest wymagany, jeżeli zawodnik/kierowca chce zdobywać punkty w CEZ).
1.2.2 Samochody historyczne tzw. „repliki” opisane szczegółowo w punkcie 4 niniejszego regulaminu.
1.2.3 Samochody historyczne tzw. „hobby replika” przygotowane według przepisów technicznych opublikowanych w 2006 roku w regulaminie GSMP -mogą startować tylko w GSMP.
1.3 W sezonie 2010 dopuszczone zostaną samochody produkcji krajowej lub zagranicznej, których homologacja FIA wygasła ponad 4 lata temu oraz wszystkie samochody z utraconą homologacją PZM.
2. Podział na grupy i klasy
2.1 W sezonie 2011 samochody historyczne zostaną podzielone na grupę „HR” w RSMP i grupę „HS” w GSMP oraz na klasy wg pojemności skokowej silnika :
„HR 9” lub „HS 50” do 750 cm3
„HR 10” lub „HS 1300” powyżej 750 do 1300 cm3
„HR 11” lub „HS 1600” powyżej 1300 do 1600 cm3
„HR 12” lub „HS 2000” powyżej 1600 do 2000 cm3
„HR 13” lub „HS +2000” powyżej 2000 cm3
2.1.2. GSMP.
W GSMP mogą startować wszystkie grupy wiekowe wg Zał. K/MKS.
Samochody historyczne zostaną podzielone na grupy wiekowe oraz na klasy wg pojemności skokowej silnika w oparciu o pkt. 3 oraz zał. I do Zał. K/MKS.
O przynależności do danej grupy wiekowej decyduje data wydania karty homologacyjnej FIA dla danego modelu samochodu.
Podział na klasy dla grup wiekowych od „E” do „J” :
do
750 cm3
powyżej 750 cm3 do 1150 cm3
powyżej 1150 cm3 do 1300 cm3
powyżej 1300 cm3 do 1600 cm3
powyżej 1600 cm3 do 2500 cm3
powyżej 2500 cm3
Dla grupy wiekowej „Z” (young timer) ma zastosowanie podział na klasy wg pojemności skokowej silnika wg aktualnego Zał J/MKS.
REGULAMIN TECHNICZNY
SAMOCHODÓW HISTORYCZNYCH RSMP I GSMP
Regulamin Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski - 2011
Główna Komisja Sportu Samochodowego 37
RSMP
Zał. 10
Regulamin techniczny sam. historycznych
3. Przepisy bezpieczeństwa
3.1 Klatki bezpieczeństwa muszą być wykonane z rur stalowych zgodne z wymaganiami Załącznika „K” lub Załącznika „J” obowiązującego w okresie późniejszym od daty wygaśnięcia homologacji sportowej samochodu.
Obicia ochronne (otuliny) są obowiązkowe (wg pkt 8.3.5 aktualnego Zał. „J” FIA).
3.2 Pasy bezpieczeństwa muszą być stosowane wg aktualnie obowiązujących przepisów (Zał. „J” FIA art. 253, art. 6 oraz lista techniczna FIA nr 24)
3.2.1 Dla samochodów HS o pojemności skokowej do 1300 cm3 dopuszcza się stosowanie pasów bezpieczeństwa, homologowanych przez FIA i odpowiadającym normom 8853/98 lub 8854/98, przez dodatkowy okres maksymalnie 2 lat, od wygaśnięcia terminu homologacji.
3.3  W samochodach grupy HS -2000 dopuszcza się stosowanie foteli z homologacją FIA 8855-1999 (lista techn. FIA Nr 12), które mogą być użytkowane maksymalnie przez okres 7 lat od daty produkcji, bez dodatkowych przeglądów fabrycznych.
3.3.1 W samochodach HR i HS+2000 obowiązkowe jest stosowanie foteli wg aktualnie obowiązujących przepisów (Zał. „J“ FIA art. 253, art. 16).
3.4 Kierowcy i/lub piloci muszą używać odzieży ochronnej i kasków wg aktualnie obowiązujących przepisów i wymagań Zał. „L” FIA
3.5 Gaśnice i/lub systemy gaśnicze muszą być stosowane wg pkt 7 art. 253 aktualnego Załącznika „J” FIA.
3.6 W pozostałym zakresie warunków bezpieczeństwa obowiązują wymagania określone
w art. 253 aktualnego Zał. J.
4. Szczegółowe postanowienia – samochody „Repliki”
4.1 Do grupy samochodów historycznych tzw. „replik” zaliczane będą samochody, które utraciły możliwość startu w zawodach RSMP lub GSMP z powodu upływu ważności kart homologacyjnych N/A oraz zakończenia się dodatkowego okresu 4 lat, określonego w MKS.
4.2 Samochody posiadające silniki z doładowaniem, muszą posiadać zamontowany na sprężarce ogranicznik (zwężkę). Wymiary ogranicznika oraz sposób jego plombowania, muszą być zgodne z przepisami określonymi w Załączniku „J”, jaki obowiązywał w okresie daty ważności karty homologacyjnej samochodu.
4.3 Maksymalny dozwolony zakres przeróbek i zmian musi być zgodny z przepisami zawartymi w Załączniku K lub Załączniku J, wydanym w roku produkcji samochodu.
4.4 Dla samochodów nie posiadających certyfikatu FIA wymagane jest minimum 75% zgodności nadwozia, w porównaniu do samochodu oryginalnego.
4.5 Szyba przednia musi być wykonana ze szkła warstwowego „klejonego”. Pozostałe szyby muszą być wykonane ze szkła bezpiecznego (o czym świadczy ich oznakowanie).
4.6 Uszy holownicze są obowiązkowe.
4.7 Zewnętrzny wyłącznik prądu jest obowiązkowy w GSMP natomiast w RSMP jest zalecany (pkt 5.1-3, Zał. K).
Regulamin Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski - 2011
38 Główna Komisja Sportu Samochodowego RSMP
5. Badania kontrolne - BK
5.1  W czasie BK1 zawodnik i/lub kierowca musi przedstawić kartę homologacyjną zgłoszonego samochodu na drukach FIA (oryginał) oraz Książeczkę Samochodu Sportowego (pod rygorem niedopuszczenia do zawodów). Wskazane jest posiadanie również innych dokumentów umożliwiających identyfikację samochodu lub części oraz opisujących jego historię.
5.2 Każdy samochód musi być przygotowany wg posiadanej homologacji.
5.3 Podczas BK1 będzie się odbywać plombowanie sprężarek lub innych wytypowanych części / zespołów.
5.4 Dopuszcza się stosowanie rozwiązań wariantów jakie były dopuszczone w czasie trwania homologacji.
5.5 Zabronione jest jakiekolwiek przystosowanie wersji samochodu, która nie była homologowana na wersję homologowaną.
5.6 Samochody, które zostaną uznane jako konstrukcje niebezpieczne nie zostaną dopuszczone do udziału w zawodach.
6. Postanowienia końcowe
6.1 Wszystkie samochody grupy HR muszą być wyposażone w tłumik układu wydechowego a poziom hałasu nie może przekraczać 98 dB(A).
6.2 Samochody mogą startować na oponach zwykłych lub sportowych, których rozmiary będą zbliżone do opon oryginalnych z tolerancją ±10%.
Ponadto indeks nośności oraz indeks prędkości opon musi być odpowiedni do masy samochodu i osiąganych prędkości.
Ponadto w samochodach HR opony muszą odpowiadać przepisom regulaminu ogumienia RSMP.
6.2.1  W GSMP zabrania się grzania opon.
6.3 Masa samochodów grupy HS i HR powinna odpowiadać przepisom technicznym FIA, z okresu pochodzenia samochodu lub podanej w karcie homologacyjnej.
6.4 Zaleca się stosowanie kolorystyki samochodów jaka była stosowana w samochodach przygotowanych w danym okresie, do udziału w imprezach sportowych (np. na podstawie posiadanych fotografii, filmów).
6.5 Wszystko co nie jest w niniejszym regulaminie dozwolone, jest zabronione.
6.6 W sezonie 2011 wszyscy zawodnicy zobowiązani są do wypełnienia i złożenia u Delegata Technicznego, Karty Zgodności Historycznej i Technicznej, zwanej dalej KZHiT (dotyczy to również klas HR). Karty te należy pobrać ze strony PZM.
6.7 W przypadku zebrania się w danej klasie pojemnościowej minimum 5 samochodów z jednej kategorii wiekowej lub jednej marki, istnieje możliwość utworzenia oddzielnej klasy wiekowej lub markowej. W takim przypadku punktacja prowadzona będzie osobno dla tej klasy i w klasyfikacji generalnej.
Decyzję podejmie GKSS po złożeniu pisemnego wniosku przez zainteresowanych.
Zatwierdzono na posiedzeniu GKSS 28 grudnia 2010 r.


Wynika z niego ze mozna wystartowac w RSMP samochodem bedacym jezeli chodzi o bude w 75% oryginalu. Ta klasa jest nazwana jako Historyczna Replika, natomiast nie ma o niej nigdzie mowy jezeli chodzi o klasy w HR .

CHRZANEK - Śro 02 Lut, 2011

Bad-i napisał/a:
natomiast nie ma o niej nigdzie mowy jezeli chodzi o klasy w HR .


Nie rozumiem ???

2.1 W sezonie 2011 samochody historyczne zostaną podzielone na grupę „HR” w RSMP i grupę „HS” w GSMP oraz na klasy wg pojemności skokowej silnika :
„HR 9” lub „HS 50” do 750 cm3
„HR 10” lub „HS 1300” powyżej 750 do 1300 cm3
„HR 11” lub „HS 1600” powyżej 1300 do 1600 cm3
„HR 12” lub „HS 2000” powyżej 1600 do 2000 cm3
„HR 13” lub „HS +2000” powyżej 2000 cm3

Wszystko to co ma utracona homologacje ponad 4 lata temu z automatu przechodzi do historycznej.
Jeżeli rozważasz starty CLIO to trafia ono do klasy HR 12 - oczywiście pozostaje jeszcze fakt zgodności z homologacja.

106 - Śro 02 Lut, 2011

bad-i zamowil replike homologacji wiec o zgodnosc nie ma sie co martwic :]
CHRZANEK - Śro 02 Lut, 2011

106 napisał/a:
bad-i zamowil replike homologacji


A no to w porzadku.
Faktycznie replika homologacji jest tańsza od samej homologacji.
A skoro nie ma różnicy to po co przepłacać.

Bad-i - Śro 02 Lut, 2011

Panowie nie zartujcie sobie, rozmawialem z Wojtkiem Nowakiem i podobno brana jest pod uwage nowa klasa HR OPEN (nie zaliczana do generalki).

Ale jezeli moj samochod jest w miare zgodny z homo to moge liczyc na HR12. I teraz jest problem bo podobno budy maxi byly tylko Mattera z numetami ale Kosciuszko juz takiej nie mial.

Jezeli chodzi o homologacje, rozmawialem z Wojtkiem Perkiem - pilotem Daniela Kamienskiego odnosnie ich homo. Oni zglaszali swojego williamsa z N5433 - ja takiej homologacji nie moge znalesc.

Prosba o wyszukanie numeru homologacji zeby mogl dobra zamowic.

p.s. Swoja droga replika homologacji to dobra sprawa :hhe:

p.s.2 Chrzaniu zobacz ze w zaloczniku 10 jest mowa o HR Replika i HR Replika Hobby (nikt na ich temat nic nie wie). Nowak powiedzial ze nie ma znaczenia czy jest Replika czy HR i tak wtedy trafiasz do HR12 .

qbus - Śro 02 Lut, 2011

Cytat:
Swoja droga replika homologacji to dobra sprawa


Już był jeden Pan który sobie zrobił własne homo, od tego czasu trzeba wozic ze soba orginal :)

Bad-i - Śro 02 Lut, 2011

qbus napisał/a:
Cytat:
Swoja droga replika homologacji to dobra sprawa


Już był jeden Pan który sobie zrobił własne homo, od tego czasu trzeba wozic ze soba orginal :)


he he nie widziales mojego Dowodu Osobistego - home made :]

pomozcie z tym numerem homo ;)

106 - Śro 02 Lut, 2011

A/N 5433 to homologacja od CLIO 16S TYPE C575 1764 cc

homo do williamsa:
C2 27 Renault - F CLIO WILLIAMS
C2 38 Renault - F CLIO WILLIAMS
C2 43 Renault - F CLIO WILLIAMS
F3 314 Renault - F CLIO WILLIAMS 1998 cc

pierwsze 3 w 3 roznych evolucjach
ostatnia to byc moze jakas krajowa

innych nigdzie nie widze

Bad-i - Śro 02 Lut, 2011

106 napisał/a:
A/N 5433 to homologacja od CLIO 16S TYPE C575 1764 cc


no wlasnie i nie rozumiem dlaczego Kamienski zglaszal sie z taka homo :(

CHRZANEK - Śro 02 Lut, 2011

Bad-i napisał/a:
nie rozumiem dlaczego Kamienski zglaszal sie z taka homo


Nie mam teraz chwili zeby przegladac fia.com ale jeżeli williams 2,0 jeździł w rajdach to musiał mieć albo oddzielną homologacje, albo homologacja 16S 1,8 posiada rozszerzenie dotyczace wersji silnikowej 2,0 - ale wydaje mi się to mało prawdopodobne ?

Adamant będzie wiedział.

Bad-i - Śro 02 Lut, 2011

CHRZANEK napisał/a:
albo homologacja 16S 1,8 posiada rozszerzenie dotyczace wersji silnikowej 2,0 - ale wydaje mi się to mało prawdopodobne ?


Rozmawiałem własnie jeszcze raz z Nowakiem na ten temat - i powiedział ze wlasnie tak jest. A ja poprostu nie sądziłem ze jest takie rozszerzenie.

Co dziwne, ja mam homo do 1.8 16S i tam nie mam nic o 2.0 :D

Jaco - Śro 02 Lut, 2011

Bad-i napisał/a:

Co dziwne, ja mam homo do 1.8 16S i tam nie mam nic o 2.0 :D



Repliki już tak mają :D



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group