Bo bez rozpórki, jak się wpadało w dziurę to pękały szyby Anonymous - Sob 19 Lut, 2011 W megane I też jest fabryczna rozpórka, czyli w z gówna zrobionym renault ,obowiązkowo.
Janusz - Sob 19 Lut, 2011 w matizie tez jest seryjnie tzn w matizie van na pewno, w zwykłym to nie wiem Barejka - Sob 19 Lut, 2011 moze ktos skoczyc do auta i zmierzyc suwmiarka srednice rury od rozpory? CHRZANEK - Sob 19 Lut, 2011
Barejka napisał/a:
Moglby ktos zmierzyc srednice rurki do rozporkie w saxo/106.
Nie mam rozpórki ale strzelam że zewnętrzna średnica rury to jakieś 30-40mm, grubość ścianki doświadczalnie nie sprawdzałem ale strzelam że ze 2-2,5mm
Barejka jak dla mnie to możesz nawet zrobić rozpórkę z litego żeliwa - przynajmniej będzie mocna Barejka - Sob 19 Lut, 2011 CHRZANEK, Janusz mnie zainspirowal juz dawo myslalem o takim czyms, co prawda pokazowka to nie bedzie, ale ma dzialac, jak tylko zniknie snieg zabieram sie za dolna CHRZANEK - Sob 19 Lut, 2011 Barej - jeżeli chodzi o dolną rozpórkę w 106 to dobrze by było ją tak skonstruować żeby przebiegała praktycznie pod samą rurą wydechową.
Ja miałem oryginalną OMP i niestety "zabiłem" ją w trakcie cywilnej jazdy (swoją drogą okazała się bardzo miękka). W niektórych samochodach dolną rozpórkę da się zrobić z kątownika, trzeba tylko wypiłować miejsce na wydech i zazwyczaj to tanie rozwiązanie bardzo dobrze się sprawdza.Barejka - Sob 19 Lut, 2011 CHRZANEK, gore planuje wlasnie z rurki, w 1.4 nie bylo problemu z miejscem w 16v ta rurka bede musial troche zgniesc, dol tez planowalem z katownika, ewentualnie jakis grubasny pret, ktory nie tylko zepnie dol, ale i obnizy srodek ciezkosci CHRZANEK - Sob 19 Lut, 2011
Barejka napisał/a:
ewentualnie jakis grubasny pret, ktory nie tylko zepnie dol, ale i obnizy srodek ciezkosci
Jak chcesz obnizyć środek ciężkości to wywalaj to co jest na górze (ewentualnie przenoś niżej) ale nie dokładaj kolejnych kg
ROzpórka ma działać - jeżeli planujesz że ma być wyłacznie balastem (nie balasem )to nie montuj wcale.
Barejka napisał/a:
w 1.4 nie bylo problemu z miejscem w 16v ta rurka bede musial troche zgniesc
To fakt oryginalna szparko też jest nieco pogięta przy koprusie wtrysku.Barejka - Sob 19 Lut, 2011 zapewne chodzi Ci o taka
odpada zdecydowanie, mimo ze cos tam spina to napewo pracuje
ja modze cos takiego, zeby bylo spiete jak najbardziej sztywno i bez sruby, ma byc pelen perorfmans
dolna bede robil w stulu sparco
omp jest troche inaczej zrobiona
u mnie bedzie tak samo nisko wiec napoewno szybko rozporka zamieni sie w cos takiego Cassis - Sob 19 Lut, 2011 Barejka, rozpórka dla 106: Stal Fe 37 średnica 28 mm.Qukie - Sob 19 Lut, 2011 Rozpórki przednie dolne są bardzo ładne i praktyczne dopóki są nowe i leżą sobie w pokoju/garażu. Po montażu zazwyczaj trafia się w jakąś wystającą przeszkodę i po rozpórce w gorszym wypadku można też skrzywić kawałek budyBarejka - Sob 19 Lut, 2011 no jak rozporka dolna bedzie naprawde solidna to moze narobic sporego zamieszania pod spodem, dlatego nie ma sie co spuszczac nad spawamy, ma byc sztywna, a w razie udezenia, spaw puszcza i buda nie dostaje Cassis, dzieki, Janusz wreczy Ci pomuka ode mnie CHRZANEK - Sob 19 Lut, 2011 Barejka - to może zapodaj sobie jakąś "lajtową" płytę pod silnik
1) spina mocowania zaiweszenia - podobnie jak rozpórka
2) jest bardziej odporna od rozpórki i dodatkowo chroni michę olejową
3) w sposób wydatny obnizy Ci środek ciężkośći
PS: Ja miałem rozpórkę OMP, ta sparco wydaje się być lepiej pomyślana.Barejka - Sob 19 Lut, 2011 Januszu zglos sie po pomog bo mnie zainspiowales koszt rowporkie wyniosl mnie 10zl wazy nie duzp jest solidnie wykonana teraz tylko pomalowac i zakladac na auto, co prawda piekna to ona nie jest, ale zrobilem ja od podstaw CHRZANEK, bo dolach nie jezdze, wiec sama rozporka napewno wystarczy, nie bede obnizal srodka ciezkosci bo nie widze najmniejszego sensu w cywilnym aucie