To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Projekt Clio Sport 200+

saxorulez - Nie 28 Wrz, 2008

nie koniecznie, możesz ustawić wałki pod moc max (zbyt cofnięte) - i będzie jej dużo gdzieś tam pod koniec obrotów jak u Ciebie, lub trochę się pobawić i ustawić tak że moc max będzie niższa ale za to w większym zakresie obrotów (przyśpieszone).

No bo sam przyznasz że zakładanie wałków po to aby bylo lepiej w tak małym zakresie jak u Ciebie mija się z celem. Włożenie wałków do 16v bez ustawienia ich może po prosutu nie dać żadnych efektów

Oczywiście takie zabawy tylko na hamowni

Anonymous - Nie 28 Wrz, 2008

No trzeba bedzie pokombinowac, ale skoro czesc mechaniczna mam juz wzglednie zamknieta to najpierw ogarne pozostale slabe ogniwa :) zanim zaczniemy sie zastanawiac co jeszcze trzeba poprawic.
Narazie sie nie poddaje ;)

Anonymous - Nie 28 Wrz, 2008

saxorulez napisał/a:
nie koniecznie, możesz ustawić wałki pod moc max (zbyt cofnięte) - i będzie jej dużo gdzieś tam pod koniec obrotów jak u Ciebie, lub trochę się pobawić i ustawić tak że moc max będzie niższa ale za to w większym zakresie obrotów (przyśpieszone).

No bo sam przyznasz że zakładanie wałków po to aby bylo lepiej w tak małym zakresie jak u Ciebie mija się z celem. Włożenie wałków do 16v bez ustawienia ich może po prosutu nie dać żadnych efektów

Oczywiście takie zabawy tylko na hamowni


zwroc uwage jak moment podskoczyl i przesunal sie nizej, zaciekawila mnie ta zmiana.
Dodam tylko ze tak naprawde ciezko bylo przewidziec efekt tych walkow :) Wszyscy straszyli ze dol siadzie niemilosiernie, a gora tak jak przewidywali skoczyla dopiero poza standartowa wartoscia rpm.
Saxo przy instalacji przekazalem dodatkowe instrukcje ktore mi podales, wiecej sam nie wiedzialem a i mechanik ktory mi to zakladal nigdy nie mial doczynienia z takimi experymentami :)
Dzialamy dalej :) tu na hamowni zalapalem dobry kontakt wiec moze strojenie przejdzie w inna faze i nie bedzie juz "zdalne" :)

GeKo - Nie 28 Wrz, 2008

TOXIC napisał/a:
saxorulez napisał/a:
nie koniecznie, możesz ustawić wałki pod moc max (zbyt cofnięte) - i będzie jej dużo gdzieś tam pod koniec obrotów jak u Ciebie, lub trochę się pobawić i ustawić tak że moc max będzie niższa ale za to w większym zakresie obrotów (przyśpieszone).

No bo sam przyznasz że zakładanie wałków po to aby bylo lepiej w tak małym zakresie jak u Ciebie mija się z celem. Włożenie wałków do 16v bez ustawienia ich może po prosutu nie dać żadnych efektów

Oczywiście takie zabawy tylko na hamowni


zwroc uwage jak moment podskoczyl i przesunal sie nizej, zaciekawila mnie ta zmiana


Podskoczył względem twojej serii, ale w stosunku do 182 rewelacji nie ma u mnie jest tyle samo przy 5000 a przy 5400 jest 207Nm. Z tym ze u mnie jest już dolot i decat. Myśle ze jak założysz kolektor i dolot to powinno być znacznie lepiej z dołem.

[img] [/img]

saxorulez - Pon 29 Wrz, 2008

TOXIC napisał/a:
zwroc uwage jak moment podskoczyl i przesunal sie nizej, zaciekawila mnie ta zmiana.


podskok w tym miejscu faktycznie jest dziwny, ale to trochę wrózenie z fusów.
NIestety w przypadku zabawy z wałkami bardzo wazne jest kompleksowe strojenie - zarówno wałki jak i ECU trzeba ruszać.

Ponizej wykres pokazyjący co +/- powinno się zadziać na Twoich walkach.
To stary jak świat wykres z mojego Saxo - wałki, ECU, dolot - bez wydechu
Zarówno strojenie jak i ustawienie wałków pozostawiałosporo do życzenia.



Widac jasno i wyrażnie gdzie wałki działają, u ciebie raz jest wiecej raz mniej zarówno mocy jak i momentu.

Ogólnei moje pisanie wygląda jak biadolenie a nie jest nim - chodzi mi o to aby wyszło jak najwięcej bo każdy sukces na wałkach Cat Camsa jest dla mnie ważny. Tylko niestety możesz być rozczarowany wynikami dopuki nie wpakujesz sporej ilości kasy w strojenie wałków i ECU

Anonymous - Pon 29 Wrz, 2008

no tak jak mowie, zanim wroce do rozbierania silnika chce najpierw wykluczyc pozostale slabe elementy tej ukladanki. Tak zeby nie mozna bylo powiedziec ze to czy tamto jest przez wydech. Nie zapominajmy ze u mnie zrobiony jest tylko decat i to w bardzo nieladnym stylu, bo chyba z 6 kawalkow grubosciennej pospawanych razem.
Jak wejdzie kolektor 4-2-1 to ten odcinek ktory przechodzi nad sankami silnika automatycznie odejdzie i dalej wydeszek sie zrobi prosto i przelotowo :)
No i na dlugie jesienne wieczory juz sobie zaplanowalem pelne pasowanie otworow w kolektorze dolotowym :)
A najbardziej wkur.... jest to ze juz nie chodzi o te same walki, kolektor RS tez powinien cos dac (roznica byla widoczna odrazu po zainstalowaniu) juz nie wspominam chiptuningu ;) Byl bym spokojnie zadowolony z wyniku 185KM wiedzac ze pare rzeczy jest jeszcze do zrobienia. A teraz to sprawia wrazenie ze dopiero sie zabieramy do strojenia a nie juz wystroilismy :)

Bad-i - Śro 01 Paź, 2008

na poprzedniej stronie bylo na temat wykresow z UK i musze sie zgodzic z wypowiedzią Krzyska.

Pamietam jak na samym starcie zaczynalem prace i przerobki clio to otrzymywalem od Angoli rozne wykresy. Kolega ktory zbudowal clio williamsa na walkach (takich jakie ja mam i na tych samych tlokach) uzyskal ponizszy wynik:



nie bylo by w tym nic dziwnego poza tym ze w UK na tym samym setupie (a nawet troche gorszym) uzyskiwali inne wyniki (lepsze).

Jezeli chodzi o AngelWorks, to z kim sie kontaktujesz?? BenR to jest jedyna osoba ktora wie o co chodzi.

M - Śro 01 Paź, 2008

Bad-i napisał/a:
na poprzedniej stronie bylo na temat wykresow z UK i musze sie zgodzic z wypowiedzią Krzyska.

Pamietam jak na samym starcie zaczynalem prace i przerobki clio to otrzymywalem od Angoli rozne wykresy. Kolega ktory zbudowal clio williamsa na walkach (takich jakie ja mam i na tych samych tlokach) uzyskal ponizszy wynik:

[url=http://img265.images...pb0.jpg]Obrazek[/URL]

nie bylo by w tym nic dziwnego poza tym ze w UK na tym samym setupie (a nawet troche gorszym) uzyskiwali inne wyniki (lepsze).

Jezeli chodzi o AngelWorks, to z kim sie kontaktujesz?? BenR to jest jedyna osoba ktora wie o co chodzi.


Ale tu widac jak na dloni ze setup jest nie wystrojony.
1. Moment obrotowy, po polowie masakrycznie sie zaniza
2. Odciecie, jest w momencie gdzie moc jeszcze rosnie, gdzie tu sens?

Ten wykres ma potencjal na 200koni, lekko.

Bad-i - Śro 01 Paź, 2008

to prawda ale koledzy z UK mieli 218 KM ;D
FreeMan - Śro 01 Paź, 2008

eM napisał/a:


ma potencjal


ostanio czesto slysze ten zwrot..... szkoda ze zadne francuskie mi znane N/A u nas nie wykorzystalo tego potencjalu...

M - Śro 01 Paź, 2008

FreeMan napisał/a:
eM napisał/a:


ma potencjal


ostanio czesto slysze ten zwrot..... szkoda ze zadne francuskie mi znane N/A u nas nie wykorzystalo tego potencjalu...

ECU ECU ECU ECU

Bad-i - Śro 01 Paź, 2008

FreeMan napisał/a:
eM napisał/a:


ma potencjal


ostanio czesto slysze ten zwrot..... szkoda ze zadne francuskie mi znane N/A u nas nie wykorzystalo tego potencjalu...


tutaj się nie zgodzę, wszystko zależy od tego co nazywamy potencjałem. Znam kilka williamsów w Polsce z silnikami powyżej 190 KM (moim zdaniem to już jest bardzo dobry wyniki patrząc z ilu startujemy). Gorzej jest wlasnie ze sportami

saxorulez - Śro 01 Paź, 2008

zgadzam się z Maćkiem, ja mój wykres pokazałem w UK pytajac w czym jest problem to usłyszałem że w ECU, strojenie seryj nego pod ostrzjsze wałki mija się w celem, szczególnie w autach z Francji.
Rudello - Śro 01 Paź, 2008

czyli SA by rozwiązalo sprawę i udało by wykorzystać POTENCJAŁ ;-) ??
Bad-i - Śro 01 Paź, 2008

Panowie że tak powiem ale pier.... głupoty albo wróciliście do tematu clio Toxica. Jezeli chodzi o powyzszy wykres williego to jest to auto nie wystrojone fakt. Ale angole swoje pisza a tak na prawde maja kilku specy od aut ktorzy zawsze zwalaja na ECU.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group