Rasputin - Pon 11 Lut, 2013 Dobra panowie zbliża się wiosna zaczynam poszukiwania skutera. Jako biedny warszawiak mam dosyć stania w korku,przepłacania na stacji benzynowej oraz za każdym razem szukania miejsca w centrum(i srogiego płacenia za nie)!!
Nie mam prawka na motor i nie chce wiec raczej pozostaje tylko 50ccm.
Które łatwiej podkręcić, 2T czy 4T? Bo seryjna 50ccm to szału nie robi.
Budżet typowo warszawski czyli skromne max 2,5tys zł. Czy lepiej ładować się w nowego chińczyka czy szukac czegoś używanego znanych marek (Honda,Aprilla,Peugeot...itp).
Co grozi za jazdę 150ccm bez uprawnień ?Janusz - Pon 11 Lut, 2013
Cytat:
Co grozi za jazdę 150ccm bez uprawnień ?
to samo co za jazde 500cm i 1000cm bez uprawnień DO 500 zł mandatu, ale dokładka kwota zależny od policjanta. Natomiast problem robi sie w momencie ewentualnej stłuczki, (już nawet nie mówię o wypadku), bo wiadomo, ubezpieczyciel nie wypłaci kasy i bulisz z kieszony itp itd..
ps. Wypowiedź ekspercka, może delikatnie odbiegać od rzeczywistości
ps2. co do kwoty mandatu, to jeszcze maja prawko kategorii B można się upierać ze to nie tyle jest brak uprawnień co brak kategorii i wtedy jest mandat do 200 zł, ale nie jestem pewien to może być jakiś urban legend.
ps3. Irytuje mnie bezsen przepisów ruchu drogowego w Polsce. Żeby móc prowadzić samochód trzeba przejść szkolenie z zakresu prowadzenia takowego pojazdu oraz znajomości przepisów ruchu drogowego. Natomiast żeby jeździć motorowerem wystarczy ze skończymy 18 lat, nikogo nie interesuje czy potrafimy prowadzić taki pojazd ani czy znamy jakiekolwiek podstawy przepisów ruchu drogowego
W takim układzie mając skończone 18 lat i posiadając prawo jazdy kategorii B, powinniśmy móc jeździć na większych motocyklach, bo przecież przepisy już znamy a na jednośladzie jeździć potrafimy
moim zdaniem do prowadzeni skutera powinno być wymagane posiadanie jakiegokolwiek prawo jazdy albo karty motorowerowej, a nie żadne 18 lat Rasputin - Pon 11 Lut, 2013
Janusz napisał/a:
to samo co za jazde 500cm i 1000cm bez uprawnień
A za 700ccm ?KarQ - Pon 11 Lut, 2013 Posiadasz kat. B, więc 300zł, ale nie warto z powodów, które wymienił Janek.
Chinole z automatu pomiń, spoglądaj na tajwańskie produkcje np. Kymco Super 9 (całkiem żwawo jeździ, można dłubać PiTT może co nieco powiedzieć)
Wszystko co wyszło spod ręki japońca, a ma być w miarę świeże będzie odpowiednio droższe.
Albo włoszczyzna.Janusz - Pon 11 Lut, 2013 zedytowałem posta odnośnie bezsensowności polskich przepisów przypominam o tym, ponieważ uważam że to ważny problem.Bart - Pon 11 Lut, 2013 1. Z 50 4t nic nie wykrzeszesz oprócz zdjęcia blokad, z 2t można wyczarować cuda.
2. Z jeżdżeniem bez prawka jest tak, że przez dobrych parę lat na skuterach (także powyżej 50ccm) nigdy nikt mnie o uprawnienia nie pytał.
3. Lepiej kupić coś używanego niż chiniola za 2500 z marketu. Rynek jednośladów jest równie ch.ujowy jak samochodów - malutka część to krajowe, dość pewne sztuki, reszta to pozwożone wywrotkami śmietniki, z których magicy składają coś przypominającego konkretne modele (oczywiście są od tego wyjątki )
PS. Na wiosnę będę pewnie sprzedawał moje Derbi GP1, ale to szybka 125tka i sporo poza budżet wykracza.Rasputin - Pon 11 Lut, 2013 Ale przeszukując allegro mozna trafić 125cmm zarejestrowaną jako 50ccm.
Czy samemu kupując 125 jest szansa na takie coś czy to juz zakrawa na duży wałek?
P.S. Karwa strasznie mnie kręca stare "zabytkowe" skutery. Tylko one sa zbyt kaprysne by sobie pozwolic na ich codzienne użytkowanie
Gdzie stawia swój skuter Raściak? Bart - Pon 11 Lut, 2013 Przerejestrowywanie samemu 125 na 50 to gruby wałek, jeżdżenie na takim sprzęcie to mniejszy wał, ale raczej nie polecam.Michał - Pon 11 Lut, 2013 Karwa ale jaja
JA dzisiaj pół dnia przesiedziałem na allegro i sobie juz powoli coś szukałem
Generalnie jest tak jak napisał Bartolomeo i Janusz opona nie skleiła.
Problemu nie ma, natomiast jak yebniesz salto to robi się problem. Dlatego też polecam zacząć mimo wszystko na początek 50cm.
Ja bede wchodził w yamahe t-max albo w elemela 125/150
łałałiła
Będę sprzedawał swojego cienia, ale nie za 2.5.
Co do "kapryśności" - moj ma 12 lat i nigdy mnie nie zawiódł - a smigałem przeca opór non stop.Rasputin - Pon 11 Lut, 2013 Rozumiem,że prawko na motor masz ?
Karwa ale bym taką kochał
http://moto.allegro.pl/ja...2983870057.html
I się skończy jak zwykle. Zamiast kupic coś nowego,bezawaryjnego i sprawnego to znowu będę miał kolejny zabytek do remontu PiTT - Wto 12 Lut, 2013 skutery to gówno
można zamknąćPiTT - Wto 12 Lut, 2013 dobra a tak na poważnie, skuter jest spoko, ale jak dla mnie wyłącznie na wakacje do lajtowego podróżowania wzdłuż wybrzeża, od knajpy do knajpy
jazda w zbroi w ciągu lata, gdzie przez pół dnia walisz spalinami jest po prostu słaba
do tego jak ktoś lapsa musi wozić to już totalnie poracha
może i szybciej sie jedzie, ale przepychanie się między autami jest czasami sporym ryzykiem (mowa o tych co za wszelką cenę nie chcą dać się wyprzedzić)
jak 2 kółka to motor i można zostawiać lamusów w autach daleko w tyle
skuter jest dobry jak masz 16 latSibu - Wto 12 Lut, 2013 Na wiosnę będę szukał jakiegoś SM (silnik od 125cc wzwyż) za mniej więcej 5000 zł. Dostanę coś w miarę sprawnego za taką kwotę ?Ryba - Wto 12 Lut, 2013 Dla mnie to jest odkryciem sezonu:
http://otomoto.pl/bmw-g-6...o-M3442321.html
Supermoto ze stajni BMW, które zostało zaprojektowane od podstaw właśnie jako SUPERMOTO.
kilkuletni zamiast 40k z salonu, kosztuje 13k.
Ceny tak niskie, bo wydaje mi się, że klienteria na BMW raczej szuka nowych sztuk.
Musze kupić supersporta, ale ten xmoto mi strasznie namieszał w głowie
ps: zróbcie temat o skuterach, bo podjarałem się że ktoś pisze o moto, a tu Raspu jaki skuter wybrać do 2.5k Bart - Wto 12 Lut, 2013 BMW X-moto jest bardzo zacne (wizualnie, nigdy nie jeździłem)