To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Hamulce

martin.h - Pią 24 Lip, 2009

Dokładnie tak jak pisze Loko. Ja u siebie mam pompę z 4 wyjściami bez ABS'u. Pierwsze wrażenie jak wsiadłem do auta i próbowałem hamować lewą było: "O ku.rwa jakie to proste". Nie wiem czy ten typ tak ma czy po prostu serwo nie jest takie mocne jak w innych autach, ale lewa noga w moim pugu to poezja. W innych autach pierwsze hamowanie lewą kończyło się mocnym wytraceniem prędkości, tutaj jest inaczej, trzeba mocno wcisnąć pedał, coś jakby serwo było odłączone. Bardzo mi się podoba takie coś.
Anonymous - Pią 24 Lip, 2009

mam tak samo :) i tez to lubie :) z tym ze ja zaczynam odchodzic od uzywania lewej "zawsze i wszedzie"
martin.h - Pią 24 Lip, 2009

Loko napisał/a:
Większa tarcza poprawi Ci odporność na ciepło, na poprawe typu "ooo auto teraz to staje dęba" nie ma co liczyć


Loko, tutaj nie masz racji, jak przyjąłem się do pracy w 4turbo to pamiętam moją pierwszą przejażdżkę Evo9 na dużym hamulcu AP Racing. Pompa jest ta sama, jest tylko inny zacisk i tarcza. Pierwsze hamowanie i omal nie rozpie.rdoliłem się o kierownicę :rotfl:

106 - Pią 24 Lip, 2009

e tam loko ma zawsze racje...

tez spotkalem sie ze w rajdowkach wypina sie calkowicie serwo. pedal hamulca
chodzi betonowo, ale przez to czucie jest idealne... tak np hamowala belgijska
Agr astra Janusza Kuliga.

Loko - Pią 24 Lip, 2009

martin.h napisał/a:
Loko napisał/a:
Większa tarcza poprawi Ci odporność na ciepło, na poprawe typu "ooo auto teraz to staje dęba" nie ma co liczyć


Loko, tutaj nie masz racji, jak przyjąłem się do pracy w 4turbo to pamiętam moją pierwszą przejażdżkę Evo9 na dużym hamulcu AP Racing. Pompa jest ta sama, jest tylko inny zacisk i tarcza. Pierwsze hamowanie i omal nie rozpie.rdoliłem się o kierownicę :rotfl:


Polecam materiały techniczne o hamulcach na stronie stoptecha, oni twierdzą inaczej i ja im ufam :D

martin.h - Pią 24 Lip, 2009

Ja tam wolę praktykę. Bierzesz większą tarczę. Taki hamulec z 206 GTI (266mm) masz razem z zaciskiem. Zacisk jest większy co powoduje, że zmieści się tam większy klocek. Powierzchnia klocka jest większa niż w serii, a to powoduje, że aby zahamować z podobną energią używasz mniejszej siły. Takie jest moje rozumowanie ;D
Loko - Pią 24 Lip, 2009

Tak jasne ale to o czym piszesz przekłada się tylko na to że hamulec wcześniej i mocniej łapie, ale droga hamowania w metrach zależy tylko od przyczepnosci opony i siły która na nią naciska.
Droga hamowania przy dużym hamulcu ulegnie poprawie jak do gry włączy się ciepło i po to daje się większe hamulce. Inną sprawą jest większa ilość tłoczków, lepszy zacisk, tutaj możesz lepiej utrzymywać sie na granicy zerwania przyczepnosci i hamujesz na krótszym odcinku.
A z praktyki to jak założyłem wiekszy hamulec do siebie to auto wogóel przestało hamować, droga hamowania była jakaś śmiesznie długa dopiero po wyregulowaniu korektora wróxiło do normy, ale zeby było cokolwiek lepiej nie zauważyłem.

Marek23 - Sob 25 Lip, 2009

Ja też to widzę,tak, że tylko opona hamuje. A większy zacisk,tarcza,itd pozwalają łatwiej wyczuc granicę i są bardziej odporne na ciepło.

Zastanawiam się czemu w rajdówkach odpina się serwo. Kurcze, ja lubię hamulec ze wspomaganiem, dobrze mi się hamuje,itd. Z odłączonym serwo nie wyobrażam sobie np międzygazu przy hamowaniu...

Anonymous - Sob 25 Lip, 2009

Zacisk 247mm ATE ma tłoczek 48mm,266mm Lucas 54mm a 283mm Lucas 57mm.Miałem doczynienia z wszystkimi z w/w zaciskami i po upgrade z 247 - 283 mm odczułem potężną różnice w sile hamowania.Pompy nie zmieniałem.Teraz po downgrade na 266mm nie zauważam zbytniej różnicy.
106 - Sob 25 Lip, 2009

Marek23 napisał/a:
Z odłączonym serwo nie wyobrażam sobie np międzygazu przy hamowaniu...

dodaj do tego klowa skrzynie i juz wszystko staje sie o wiele prostsze :)

GeKo - Sob 25 Lip, 2009

Nie chce mi się cytować bo każdy tu coś prawdziwego powiedział, ale oto moje 0,03PLN

Większa tarcza i zacisk to:

- Lepsze czucie hamulca
- Większa odporność na zmęczenie cieplne
- szybsza reakcja całego układu.

To wszystko przekłada się że nawet na tej samej oponie, auto zahamuje wcześniej.

A jak dodamy do tego klejącą gumkę ;D to krew odpływa na hamowaniach.

GeKo - Sob 25 Lip, 2009

Marek23 napisał/a:
Zastanawiam się czemu w rajdówkach odpina się serwo. Kurcze, ja lubię hamulec ze wspomaganiem, dobrze mi się hamuje,itd. Z odłączonym serwo nie wyobrażam sobie np międzygazu przy hamowaniu...


Marku jeździsz na DS3000? Na tym klocku jak się rozgrzeje to na mokrym naprawdę ciężko ogarnąć. Bez serwa łatwiej. Druga sprawa brak serwa przydaje się też gdy zwyczajnie spanikujemyi pójdziemy po blokach, łatwiej odzyskać wtedy przyczepność, bez znacznej utraty siły hamowania, sczególnie na śliskim. Na śniegu się super jeździ bez serwa.

Marek23 - Sob 25 Lip, 2009

I pewno wy macie rację... Ale tyle lat jeżdżę z serwem, że chyba już tak zostanie. No chyba, że prawdziwe oesy to kiedyś zrewidują.
M - Nie 26 Lip, 2009

bizon napisał/a:
eM napisał/a:
ma juz calkiem porzadny zestaw do hamowania

masz 262 czy 282? czy moze cos jeszcze inszego?

262, mam wszystko co w vti, + utlmax,redstuff

bizon - Nie 26 Lip, 2009

masz jakies doswiadczenie, zeby porownac red stuffy z ds2500?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group