To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - wlot powietrza na dach

rasta - Pią 11 Paź, 2013

Problem inny, jak ma być przelot, to z tyłu musi być szpara, na fotach auta Kubusa jej nie ma. Jak się ją zrobi daszek zaczyna w huy pracować i górna część tłucze o dach. Oczywiście na środku można coś podłożyć i skręcić srubą. Mam nadzieję, że jasno się wyraziłem.

Więcej ekspjertów brak, he?

was79 - Pią 11 Paź, 2013

Kupuj na bogato!
http://www.tomson.com.pl/...za-na-dach.html
http://shop.rajdy-najda.c...product,17,150/ (wylot powietrza do góry,a nie z tyłu!11!!!!!!!111111111111)

rasta - Pią 11 Paź, 2013

was79, ekspercka wypowiedź :wall:

Mam ten wlot z pierwsgo linku więc wychodzi, że jest na bogato, tylko nic z tego nie wynika, bo nikt nie wie jak to prawidłowo zamontować...

was79 - Pią 11 Paź, 2013

No to bardziej, z punktu widzenia projektowania: konstrukcja jest zyebana.
Wskutek różnicy ciśnień i zbyt małej sztywności górnej części wpada ona w drgania. Wyjściem jest zaprojektowanie z karbami wzmacniajacymi (a), albo przesunięcie przedniej ścianki do środka (b - z tym że na stałe) lub też zastosowanie kształtu owalnego (c).
Stosowanie hiper dobrych materiałów nie zwalnia z myślenia.

(a)



(b)



(c)


Anonymous - Pią 11 Paź, 2013

rasta napisał/a:
was79, ekspercka wypowiedź


I widzisz co sprowokowałeś? Prawdziwą ekspercką wypowiedź :D

Jaco - Pią 11 Paź, 2013

rasta napisał/a:
Problem inny, jak ma być przelot, to z tyłu musi być szpara, na fotach auta Kubusa jej nie ma. Jak się ją zrobi daszek zaczyna w huy pracować i górna część tłucze o dach. Oczywiście na środku można coś podłożyć i skręcić srubą. Mam nadzieję, że jasno się wyraziłem.

Więcej ekspjertów brak, he?



Mam pewną sugestię, ale fajnie jak byś na zdjęciu rozrysował co się tłucze, co jest wiotkie itp, bo nie jestem przekonany czy dobrze rozumiem o co chodzi w Twoim opisie.

Masz może fotkę, jak to ustrojstwo wygląda od przodu ?

qbus - Pią 11 Paź, 2013

Kurde... a mnie rajdowce yebane nie zglaszali zadnych uwag, np. tutaj to siedzi:
http://www.youtube.com/watch?v=Kn8WYgFoh5o

Sam jestem ciekaw do jakich wnioskow dojdziecie.

GeKo - Pią 11 Paź, 2013

was79 napisał/a:
No to bardziej, z punktu widzenia projektowania: konstrukcja jest zyebana.
Wskutek różnicy ciśnień i zbyt małej sztywności górnej części wpada ona w drgania. Wyjściem jest zaprojektowanie z karbami wzmacniajacymi (a), albo przesunięcie przedniej ścianki do środka (b - z tym że na stałe) lub też zastosowanie kształtu owalnego (c).
Stosowanie hiper dobrych materiałów nie zwalnia z myślenia.

(a)

Obrazek


Czyj to produkt? bo profi robota.

was79 - Pią 11 Paź, 2013

qbus napisał/a:
Kurde... a mnie rajdowce yebane nie zglaszali zadnych uwag, np. tutaj to siedzi:
http://www.youtube.com/watch?v=Kn8WYgFoh5o

Sam jestem ciekaw do jakich wnioskow dojdziecie.


Wątpię, żeby tam w środku było cokolwiek słychać ;D

GeKo napisał/a:


Czyj to produkt? bo profi robota.


Stąd zabrałem: http://www.yarisworld.com...ead.php?t=14165

W istocie rzeczy, jak poprzeglądałem konstrukcję nawiewów to jestem w szoku stopnia przemyślenia niektórych konstrukcji. Na przykład wersji z imprezy:

rasta - Pią 11 Paź, 2013

To, że konstrukcja zyebana to teraz już wiem, no lale Eksperci z HH pisali abym brałto więc wziąłem. Teraz mam wzmocnioną górną część więc powinno być lepiej, a tak to wygląda:

dół, z tym nie ma problemu:



góra na pokładzie ale bez przelotu powietrza:



wariant, który wydaje mi się prawidłowy, no ale wtedy tył pracuje i jest masakra:



To jak montować?

was79 - Pią 11 Paź, 2013

Jedyne wyjście to wzmocnienie środka, najlepiej na krzyż. Nawiew jest zbyt szeroki i przez to niezbyt sztywny. Trzeba tę sztywność zwiększyć.
Sytuacja aero podobna, jak ma miejsce w przypadku zrywania dachów. Różnica ciśnień.

Kenet - Pią 11 Paź, 2013

Dwa pionowe wsporniki pod tył tego daszka wklejone na cokolwiek powinny dać radę?
was79 - Pią 11 Paź, 2013

Nie, chyba, że ruch pionowy dalszej cześci będzie mniejszy od prześwitu
Kenet - Pią 11 Paź, 2013

Przepraszam :^o

To ja też edytuję:

Jestem jednak zdania, że wystarczy. Przecież to nie jest bawełna tylko carbonit. Amplituda drgań końca tego daszka podzielonego na 3 części po szerokości nie będzie duża.

Swoja ekspercką opinię opieram na tym, iż wielokrotnie (2 razy) leciałem samolotem i widziałem jak zachowują się skrzydła, z zamiłowania zrobiłem kiedyś maskę z carbonu do seata, a także często obsewuję drgania w życiu codziennym.

A poza tym zdjęcia noszą znamiona retuszu komputerowego i moim zdaniem są sfałszowane.

arssss - Pią 11 Paź, 2013

A może zrobić dziure od góry i podkleić siatką żeby nić nie wpadło?
Jak w tym co was wrzucił http://shop.rajdy-najda.c...product,17,150/



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group