To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - TU5J4, a TU5JP4

Bonczek - Pią 17 Wrz, 2010

jarek-malopolska napisał/a:
saxorulez napisał/a:
aftermarket
?? :>


Łiiiii słownictwo tjunerów i hondziarzy :rotfl:

Michał - Pią 17 Wrz, 2010

Najlepsza jest PHII z końca roku 99
1. nowa buda
2. komp na I kość
3. ja takiego miałem

tak mówił saxorulez ... :D
aaa. i chyba nie ma obrzyganych tapicerek

jarek-malopolska - Sob 18 Wrz, 2010

martin.h napisał/a:
jarek-malopolska napisał/a:
saxorulez napisał/a:
aftermarket
??


Supersprint, Peugeot Sport, Janspeed...


:ok:

jarek-malopolska - Nie 19 Wrz, 2010

saxorulez napisał/a:
z kolektorem to chyba dobrze iść w aftermarket bo ten z 206XS ma wbudowany katalizator lub pozostać na tym z VTSa.

Kurde dalej nie ogarniam jak to się robi, ze kolektor wydechowy z VTS pasuje do JP4/JP4S.. ;/ ? Chyba, ze tu mowa o kolektorze ssącym, ale on chyba nie ma wbudowanego kata.. ;D

saxorulez - Nie 19 Wrz, 2010

no to widocznie ten z VTSa nie pasuje (ssący) bo nie sprawdzałem, ale wydaje mi sie że powinine pasować. Mówimy o głowicy bo nie bedzie pasował do bloku bo w innym miejscu jest filtr oleju oraz inaczje montowany alternator
jarek-malopolska - Pon 20 Wrz, 2010

:wall: :wall: :wall: F.U.C.K :wall: :wall: :wall: nie ogarniam kompletnie dalej tej prostej sprawy o_O
Weźmy to jeszcze raz krok po kroku, bo inaczej nie ogarnę:
Sytuacja wygląda następująco:
1.Mamy silnik w saxo/106 (TU5J4) i chcemy zmienić w nim głowice na taką z 206/C2VTS (TU5JP4/TU5JP4S).
2. Jeśli zmieniamy TYLKO głowice to mocowanie filtra oleju+alternatora nie zmienia się (!?)
3. Jeśli dobrze ogarniam to tu mamy taką sytuację:

Dla 100% pewności głowica jest powyżej zółtej kreski !? Poniżej (w tym przypadku kolor czarny) jest dół silnika !?
Jeśli powyższe zdjęcia przedstawia omawiane zagadnienie (głowica z JP4+dół z J4) to dlaczego kolektor wydechowy nie może pozostać z Saxo?
Jeśli szpilki mocujące/kanały wydechowe są w tym samym rozstawie/miejscu co w głowicy J4 (saxo/106) to chyba kolektor wydechowy powinno dać się przykręcić i powinien pasowac bo mocowanie alternatora+filtra oleju nie zmieniło swojego miejsca względem serii ?!

kubas - Pon 20 Wrz, 2010

tak może zostać wszystko tak jak piszesz. Problem jest tylko w przypadku kolektora dolotowego z tego co wiem.
Barejka - Pon 20 Wrz, 2010

jarek-malopolska, po prostu nie pasuje :) potrzebny inny kolektor jesli masz zamiar zmienic glowice
k-mart - Pon 20 Wrz, 2010

jarek-malopolska napisał/a:
1.Mamy silnik w saxo/106 (TU5J4) i chcemy zmienić w nim głowice na taką z 206/C2VTS (TU5JP4/TU5JP4S).
2. Jeśli zmieniamy TYLKO głowice to mocowanie filtra oleju+alternatora nie zmienia się (!?)
3. Jeśli dobrze ogarniam to tu mamy taką sytuację:


1. tak
2. tak
3. nie

saxorulez - Pon 20 Wrz, 2010

jarek-malopolska,

strasznie utrudniasz sprawę, jeśli masz już tak złożony silnik to w czyzm tkwi problem w przymierzeniu kolektora? Moim zdaniem wydech z VTSa powinien pasować. Akurat jak ja zmieniałem na górę z JP4 to miałem już inny kolektor.

jarek-malopolska - Wto 21 Wrz, 2010

saxorulez napisał/a:
strasznie utrudniasz sprawę

Hehe ok może troszkę ;D
A teraz tak podsumowując...wnioskuję, że:
Jeśli w saxo/106 zmieniamy tylko głowice na JP4 to kolektor wydechowy pasi.
Jeśli zmieniamy słupek (całość) na JP4 to problemem aby oryginalny kolektor wydechowy pasił jest umiejscowienie filtra oleju i mocowanie alternatora.
:) Tak to rozumuje ;)
saxorulez napisał/a:
eśli masz już tak złożony silnik to w czyzm tkwi problem w przymierzeniu kolektora?

Moje rozważanie było czysto teoretyczne, po prostu zaciekawiło mnie czemu nie pasuje/może nie pasować ;) W moim przypadku przy całym słupku JP4 i kolekotrze wydechowym pucharowym z 206 myśle, że nie było by problemem teraz podmienienie samego dołu na J4, ale to też czysto teoretycznie ;)
k-mart napisał/a:
jarek-malopolska napisał/a:
1.Mamy silnik w saxo/106 (TU5J4) i chcemy zmienić w nim głowice na taką z 206/C2VTS (TU5JP4/TU5JP4S).
2. Jeśli zmieniamy TYLKO głowice to mocowanie filtra oleju+alternatora nie zmienia się (!?)
3. Jeśli dobrze ogarniam to tu mamy taką sytuację:


1. tak
2. tak
3. nie


A jest ktoś w stanie rozpoznać z tej fotki jaki tu mamy dół (na 99,9% głowica jest tu z 206/307XS ale co z dołem? 206 ma na pewno inaczej mocowany filtr oleju..) ??
Tujeszcze takie fotki z samym dołem silnika i kolektorem wydechowym (moze jakiś Raceland, Supersprint.. o_O )


Ktoś kiedyś wrzucał temat, ten silnik jest z jakieś białego 106 z UK, na białym Speedline i charakterystczynych czarnych lampach z przodu ale za cholere nie moge znaleźćw ktorym temacie był link do tego projektu, byłoby widome co to za głowica,dól i z czego pochodzi kolektor wydechowy ;)

saxorulez - Wto 21 Wrz, 2010

to jest dół z J4 na obu zdjęciach

206 nie ma tych dwóch rurek od wymiennika ciepła i dodatków ma inny typ filtra oleju (wymienia się sam wkład) mocowany pionowo, do tego alternator jest innego typu i inaczej montowany

jarek-malopolska - Wto 21 Wrz, 2010

saxorulez napisał/a:
to jest dół z J4 na obu zdjęciach

:ok:
Czyli jeśli dół z J4 to kolektor wydechowy pewnie tez jakiś dedykowany do saxo/106 i widać pasuje do głowicy JP4

saxorulez - Wto 21 Wrz, 2010

tak - i to właśnie napisalem stronę wcześniej :)
jarek-malopolska - Wto 21 Wrz, 2010

saxorulez napisał/a:
tak - i to właśnie napisalem stronę wcześniej

^_^
Nie kojarzy ktoś w ktorym temacie na forum był link do tego projektu o którym dyskutujemy..?
(to auto..)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group