Wybaczcie mi nieznajomośc tematu: z jakiego samochodu pochodzą silniki b18 ???
Honda Civic 6gen w sedanie i kombiaku byly B18 a w ek3 czyli w 3 drzwiach bylo B16A2.
Civic 3d hatchback z b16a2 to jest ek4 Loko - Śro 20 Cze, 2007 A co do swapowania to podzielam zdanie pcsa, zawsze taniej wyjdzie kupienei gotowego vti.
Do obliczeń zapomnieliscie jeszcze doliczyć zawiasu, bo to co widzialem w lbn bylo deko przerazajace, taki zawias nie ma prawa bytu z tak mocnym silnikiem.
Jedyne dwie opcje w których widze sens swapa, to jesli ktoś lubi sobie podłubać i to sprawia mu przyjemność, ewentualnie druga opcja to chęc posiaania niebitego vti, bo o takie to naprawde trudno.
Ale to niezmienia faktu ze to chyba i tak nigdy nie bedzie to samo, z tego co słyszałem w VI genie np. mocowania wachaczy są w innych miejscach.Loko - Śro 20 Cze, 2007 Znalazłęm takie coś, więc jakby sie dobrze skupic to pewnie jeszcze wiecej róznic się znajdzie.
Tu z listy dochodzą jeszcze stabilizatory które trzeba kupić od vti.
- grubszy stabilizator przedni
- stabilizator tylny
- inne wachacze przednie
- hamulce tarczowe z tyłu
- wieksze tarcze z przodu
- uklad wydechowyKonradMK - Śro 20 Cze, 2007 uuu nagonka na hondziarzy! będzie bitwa heheCHRZANEK - Śro 20 Cze, 2007
Loko napisał/a:
- grubszy stabilizator przedni
- stabilizator tylny
- inne wachacze przednie
- hamulce tarczowe z tyłu
- wieksze tarcze z przodu
- uklad wydechowy
Wiele z tych rzeczy w blizej lub dalszej przyszlości pewnie byloby i tak zastapione sportowymi odpowiednikami (stabilizatory eibach, hamulce brembo itp) więc uważam że to nie przesądzaMichał - Śro 20 Cze, 2007 mi sie podoba wasza rozmowa bo ciekawych rzeczy sie dowiaduje.
Macio generalnie ma racje z tym swapem , ale boje sie ze dla niego to wszystko jest poprstu proste i oczywiscie i nie powiedział mi o takich rzeczach co napisał Loko
ale dla macia i tak :564: :564: :564: :564: :564: :564:pcs - Śro 20 Cze, 2007
KonradMK napisał/a:
uuu nagonka na hondziarzy! będzie bitwa hehe
Konrad gdzie widzisz nagonke na hondziarzy?
Ja jestem fanem vti, to pierwszy hothatch z jakim mialem blizsza stycznosc i sie zakochalem, zadne auto na mnie takiego wrazenia juz chyba nie zrobi. Kupilem clio bo wtedy vti bylo nie do dostania, clio w sumie tez ale akurat sie trafilo (no i moze po cichu chcialem kupic auto, ktorym sklepie kumpla od vti . Mimo ze obiektywnie clio jest szybsze to jak ktos przesiada sie do vti to nie moze uwierzyc. Fun w vti w streecie jest lepszy.
Temat jest o Michale, i ja popieram w jego przypadku kupno tego auta, ale jesli jego celem jest wsadzenie motoru od vti to calym sercem namawiam go zeby kupil gotowe vti i zaczal od funu a nie od grzebania. Utrzymanie vti w dobrym stanie jest moim zdaniem tansze od francuza, czesci sa tansze i trwalsze, jak sie nie zapina vteca to spali tez tyle co 1.4. Jesli do wyboru jest 1.4 za 11-13 tys + cala zabawa lub vti za 17-19 to radze mu pozyczyc te 6 tys i kupic vti, wyjdzie lepiej i taniej.
Swoja droga to czerwone vti wydaje sie byc w bardzo dobrym stanie i za 18 sie uda kupic. Do tego zarejstrowanie wiec nie ma oplat poza PCC pcs - Śro 20 Cze, 2007 Swoja droga Michal, moze rzucisz okiem na to:
nie jest to vti, tylko konkurencja, cena dobra, stoi w w-wie wiec nei musisz jezdzic po swiecie, wydaje sie zadbane, silnik bardzo porzadny, japonczyk zdaje sie nawet ze z japonii ...M - Śro 20 Cze, 2007 Hmm OKI MIchałku.Anonymous - Śro 20 Cze, 2007
CHRZANEK napisał/a:
czyli:
b16 to jest 1,6 160km
b18 z civa to 169km
b18 z integry to 190km
To te ostatnie silniczki to chyba trudno dostać?
a jak sie domyślam silnki z CTRa to bedą b20 ???
A da sie silnik z ctra wstawić do starego civa ???
z CTR to K20, z preludy H22 słynne 200 kuca. proste, że się da skoro nawet H 22 wsadzają do ek4 (białe z piaseczna) wszsytko jest kewestią piniędzy a cieżko zlaneść K20 poniżej 10koła.Anonymous - Śro 20 Cze, 2007
CHRZANEK napisał/a:
czyli:
b16 to jest 1,6 160km
b18 z civa to 169km
b18 z integry to 190km
To te ostatnie silniczki to chyba trudno dostać?
a jak sie domyślam silnki z CTRa to bedą b20 ???
A da sie silnik z ctra wstawić do starego civa ???
na szybko
warto dopisywac ostatnie literki/specyfikacje
b16 jest sporo a, a1, a2, b - mozna powiedziec od 160 w gore
b18
jak wyzej istotne literki cyferki
z civica to b18c4 169ps wystepowaly w civicu tzw uk
b18c6 z integry typeR 190ps bo byly tez zwykle integry 1.8
ctr to k20 lub f
czy da sie wstawic - wszystko sie da Anonymous - Śro 20 Cze, 2007
Spoon napisał/a:
b16 jest sporo a, a1, a2, b - mozna powiedziec od 160 w gore
od 150 bo b16a1 ma 150km :fuckyou2:
b16a - 168km - del sol vti
b16a1 - 150 i-VT czyli ee9(civic) i ee8(crx)
b16a2 - 160 - ek4 eg6(5g vti htb) eg9(5g sedan vti)
b16b - 185 - ek9(civic type-r 6g. - only JDM)
k20a - ctr 7g ale JDM 220km
k20a2 - ctr 7g eu 200km
f20 f22 to tam siakies stare accordy ale takze w s2000
k24 nowy accord 2.4 190km
h22a(JDM) i h22a2(bez szery skrzynie tu byly i inny komp i cos tam pewnie jeszcze ) prelude 200km
b18c4 czyli anglik 6g.(liftback i kombi) 169km
b18c6 integra 190koni
ale w sumie jest duzo odmian tych ww. silnikow ... np b18c5, b18c1, b18cr
zrob ktos cifa 5g(eg) z silnkiem z s2000 i napedem na tyl :fuckyou2:
bardziej sie oplaca kupic seryjne vti a robiąc:
Wałki i sprężynki Integra Type R, Kolektor wydechowy Mugen, wydech 60mm
Elektronika Hondata S100 wychodzi:
A i wlasnie powstalo chyba pierwsze jajko civic5g z k20a2 :558: i ma 220koni i 226nm. Ktoś coś wie wiecej?Prezesiak - Śro 20 Cze, 2007
pcs napisał/a:
smiem twierdzic ze kupno budy z 1.4 za 13tys + b18 silnik z wiazka za 6tys + wsadzenie niech bedzie 500zl + skrzynia 1tys + hamulce z montazem 1tys + wydech z kolektorem 2 tys + inne motyla noga (chlodzenie, zegary) 500zl + kola 1000zl + dolot 500 = 25500zl i mamy 180-190km civica z plastikowym wnetrzem i fotelami stolkami, byc moze bez klimy i stracone pol roku zycia na siedzenie w warsztatach i jezdzenie autobusem. Wartosc przy sprzedazy skladaka tez nie jest wysoka. Za te same 25500 mozemy za 19tys nabyc vti i za 6500tys zrobic NA jakies 180-190km, lub wsadzic sof turbo i miec 220km albo po prostu wsadzic 3tys w remoncik i cieszyc sie jazda fajnym autkiem w 2 tygodnie po zakupie.
Jak pokazuje przyklad Michala zanalezc zadbane 1.4 nie jest wcale prostrze od znalezienia vti.
B18C4 kosztuje tyle samo co B16A2. Moim zdaniem nastawiajac sie na kupno EJ9 czyli 1.4 6 generacji warto pojsc w B18. Koszt ten sam, a jednak silnik z wieksza moca w calym zakresie i satysfakcja, ze nie posiada sie prawie VTi tylko cos troszke bardziej oryginalnego i mocniejszego. za 6,5 tys.(z tego zrodla z ktorego ja kupowalem) mozna kupic silnik+skrzynie+kolektory+caly osprzet silnika. Wydech przydalby sie faktycznie conajmniej 2 calowy. Jezeli chodzi o zawias to w EK4 sa twardsze sprezyny, amorki z tego co wiem sa takie same. Stabilizator mozna pominac bo nie jest to niezbedna rzecz. Jezeli EJ9 ma klime to nie bedzie pasowala do B16/B18.
Fotele w EJ9 faktycznie sa kiepskie. W EK4 tez nie ma rewelacji, ale wygladaja bardziej sportowo. Tak naprawde wszystko zalezy od tego jakie ma sie plany. Czy to ma byc total seria czy beda zmiany. Bo fotele mozna po jakims czasie wymienic na duzo fajniejsze niz sa fabrycznie w VTi, tak samo z zawiasem i hamulcami. To co wypadaloby zrobic jako pierwsze po swapie to hamulce bo te 240mm z przodu to troche malo... mozna przelozyc z EJ9 po 98 roku albo z EK4.
Jezeli michal nastepnego dnia po swapie nie bedzie chcial jezdzic po torze to nie musi od razu wymieniac pol samochodu tylko stopniowo. A efekt bedzie bardziej satysfakcjonujacy niz seryjne VTi, ktore pewnie miesiac po zakupie byloby juz niewystarczajace i i tak wydalby pare tysiecy na inny zawias, fotele itp.
Aha...wbrew pozorom taki silnik 1.4 tez da sie sprzedac. Chlopak, ktory kupil moje 1.6 sprzedal swoje 1.4 za 1500 zl.Prezesiak - Śro 20 Cze, 2007
TMs napisał/a:
bardziej sie oplaca kupic seryjne vti a robiąc:
Wałki i sprężynki Integra Type R, Kolektor wydechowy Mugen, wydech 60mm
Elektronika Hondata S100 wychodzi:
Obrazek
A i wlasnie powstalo chyba pierwsze jajko civic5g z k20a2 :558: i ma 220koni i 226nm. Ktoś coś wie wiecej?
a moze lepiej pojsc w b18c4, walki i kolektor ssacy skunk2?:
Anonymous - Śro 20 Cze, 2007 No wiadomo b18c4 bedzie elastyczniejsze, wiecej nm i niczym sie nie zastapi pojemnosci ale...
ten samochod z wykresu ma:
SILNIK: swap z b16a2 na b18c4,b18c4 in progress(wałki skunk2 stage2,sprężynki,talerzyki skunk2,regulator paliwa B&M,wtryski RC 330cc,camgears AEM,tłoki od ITR)
UKLAD DOLOTOWY:przepustnica skunk2 68mm,kolektor ssący skunk2,dolot CAI AEM)
UKLAD WYDECHOWY:kolektor DC Sport 4-1 JDM 2,5cala reszta wydechu zakończona końcowym megan racing
ELEKTRONIKA:Ecu z b16a2,chip superchips,rev limiter 9000tyś.,po założeniu gratów jedzie na hondatę s100
UKLAD NAPĘDOWY:skrzynia b16a2,koło zamachowe od itr dodatkowo stoczone,shortshifter,sprzeglo EXEDY kpl.
wiec...
teraz jest wlasnie moda wsadzania wszedzie b18c4 bo latwo jest z dostepnoscia...
i tak jak ktos wczesniej poruszyl... zeby sie bawic w mody itp. trzeba miec 2 samochod albo dobry dojazd ztm/metro swap akurat to kwestia kilku dni/max 3tyg. patrz SSG
trzeba jedynie skompletowac bebechy. Ale coś wiecej? Czasem to juz podchodzi pod rzeźbe. Jedyne co mi sie podoba w b18c4 to ze latwo zrobic z niego b18c6 o obniznonej kompresji Tak samo mozna wlozyc h22 bo chodza po 6-7k PLN ale to ciekie jest i moze nie skrecac Wszyscy co jechali b16a2,b18c4 przejada sie h22a to stwierdza ze poprzednie nie jezdza Ale schodząć na ziemie ciagle upierałbym sie przy seryjnym vti, chyba, ze naprawde chcialbym rzeźbic w samochodzie i zrobic z niego auto typowo stricte sportowo-streetowo-zapierda.... To wtedy mozna sie bawic bo i tak wsjo, bądź wiekszosc seryjnych gratów idzie do wymiany. A chyba jeszcze samochod ma byc daily driverem.