To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - jak dziala vtec

Janusz - Wto 20 Lis, 2007

Marek23 napisał/a:
Mi w clio się vtec nie chce włączyć...


Jestem, pewny ze to przez to iż za słabo "pedał" naciskasz... :D :D

Jakarti - Wto 20 Lis, 2007

Michał napisał/a:
Kubuś, especialy for u .


dopiero teraz to zobaczylem.. kurwa jakie to proste :D :D :D

a Ci o spalaniu... kiedys wam wytlumacze jak dziala wariator - zmieniacz faz rozrzadu.. ale musicie ochlonac najpierw :) ) zeby przyjac taka dawke wiedzy :) )

dzik - Śro 21 Lis, 2007

Przyszlosc rozrzadu:
http://www.autospeed.com/...le.html?&A=0910

M - Śro 21 Lis, 2007

dzik napisał/a:
Przyszlosc rozrzadu:
http://www.autospeed.com/...le.html?&A=0910

No własnie czytalem o tym ze reno cos tam szpaci... ale to bylo z 10 lat temu, ciekawe czy ta technologia ma szanse. Jak ma to będzie straszno :)

mi - Śro 21 Lis, 2007

widziałem ten koncept kiedyś - moim zdaniem rewelacja, ma gigantyczne możliwości
dzik - Śro 21 Lis, 2007

Pierwszy mial byc mesio e-klasy w 2008roku, tylko ze to news z roku 2005. Nic nowszego na szybko nie znalazlem.

Mysle ze z tym systemem bedzie jak z dieslami, tak jak CR'a robi bosh itd podobnie bedzie z tym rozrzadem.

Ale mozliwosci beda pewnie ciekawe, slowo "program" nabierze nowego znaczenia :)

M - Śro 21 Lis, 2007

No tak ale tutaj juz nie bedzie kwesti wałków tylko kto wyżej zakręci, znikną wszystkie kwestie związane z rozrządem. Moment obrotowy płaski od początku do końca.
dzik - Śro 21 Lis, 2007

Tak, ale z tego co ostatnio widac i slychac opadlo im z tym rozwiazaniem.
Olewaja korzysci jakie z tego ida a wola silniki doladowane.
W sumie tez slusznie, silnik doladowany ma wieksza sprawnosc.
I teraz sie na tym skupiaja.

Krecic nie beda na potege bo i tak by trzeba bylo przekonstruowac silniki na te o malym skoku, a z tego co kiedys mowili o tym rozrzadzie to glowne problemy to wlasnie szybkosc dzialania.

Dla producentow to raczej za duzo zachodu a za malo korzysci.

M - Śro 21 Lis, 2007

Może im przejdzie :D
saxorulez - Śro 21 Lis, 2007

Panowie.. Mesio pracuej nad nowym silnikiem

DiesOtto sie nazywa - konstrukcyjnei bazuje na dieslu a jest benzynowy :)
Do pewnego momentu zapłon następuje poprzez wysokie sprężanie paliwa (nawet benzyzna wtedy wybucha od własnego ciepłą) ale jst też zakres obrotów kiedy zmniejsza sie stopeiń sprężania i odpalaja sie zwykłe świece.

http://www.v10.pl/Mercede...owych,2642.html

Anonymous - Śro 21 Lis, 2007

Czytałem że pierwszy seryjny Mesio z tym silnikiem będzie w sprzedaży za 4 lata.
S-klasa oczywiście, w niej jak zwykle wszystko jest pierwsze.

Ale słuchajcie- ta kobyła ma spalać 5,3 litra :546:
Silnik 1,8 da 236 KM i aż 400 Nm :559:
0-100 7,5 sek - i mimo to spalanie tak niskie.

Do tego emisja CO2 bardzo niska 129 g/km, wiec zieloni też się wreszcie zamkną :D

Anonymous - Śro 21 Lis, 2007

pisalem juz o tym silniku mesia z 2 miechy temu :)
dzik - Śro 21 Lis, 2007

To dzieki bezposredniemu wtryskowi paliwa, mozna go podac kiedy potrzeba jak w dieslu.
To bedzie kontrolowane spalanie stukowe.

Moze mniej palic od diesla gdyz benzyna ma wieksza kalorycznosc od ropy.

mi - Śro 21 Lis, 2007

mAbZ napisał/a:
S-klasa oczywiście, w niej jak zwykle wszystko jest pierwsze.

Ale słuchajcie- ta kobyła ma spalać 5,3 litra :546:
Silnik 1,8 da 236 KM i aż 400 Nm :559:
0-100 7,5 sek - i mimo to spalanie tak niskie.


nie widzę tego... Osiągi - oki, może takie mieć, zużycie paliwa - oki, może być ekonomiczny, ale z 5.3 pewnie w testach się z 7 minimum zrobi :/

Anonymous - Śro 21 Lis, 2007

mi napisał/a:
nie widzę tego... Osiągi - oki, może takie mieć, zużycie paliwa - oki, może być ekonomiczny, ale z 5.3 pewnie w testach się z 7 minimum zrobi :/


Na tym polega nowość tego silnika. Jest na benzynę, ale przy niskim obciążeniu
działa jak diesel (samozapłon paliwa, bez użycia świec!) - co bardzo zwiększa
efektywność.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group