Jestem, pewny ze to przez to iż za słabo "pedał" naciskasz... :DJakarti - Wto 20 Lis, 2007
Michał napisał/a:
Kubuś, especialy for u .
dopiero teraz to zobaczylem.. kurwa jakie to proste
a Ci o spalaniu... kiedys wam wytlumacze jak dziala wariator - zmieniacz faz rozrzadu.. ale musicie ochlonac najpierw ) zeby przyjac taka dawke wiedzy )dzik - Śro 21 Lis, 2007 Przyszlosc rozrzadu:
http://www.autospeed.com/...le.html?&A=0910M - Śro 21 Lis, 2007
No własnie czytalem o tym ze reno cos tam szpaci... ale to bylo z 10 lat temu, ciekawe czy ta technologia ma szanse. Jak ma to będzie straszno mi - Śro 21 Lis, 2007 widziałem ten koncept kiedyś - moim zdaniem rewelacja, ma gigantyczne możliwościdzik - Śro 21 Lis, 2007 Pierwszy mial byc mesio e-klasy w 2008roku, tylko ze to news z roku 2005. Nic nowszego na szybko nie znalazlem.
Mysle ze z tym systemem bedzie jak z dieslami, tak jak CR'a robi bosh itd podobnie bedzie z tym rozrzadem.
Ale mozliwosci beda pewnie ciekawe, slowo "program" nabierze nowego znaczenia M - Śro 21 Lis, 2007 No tak ale tutaj juz nie bedzie kwesti wałków tylko kto wyżej zakręci, znikną wszystkie kwestie związane z rozrządem. Moment obrotowy płaski od początku do końca.dzik - Śro 21 Lis, 2007 Tak, ale z tego co ostatnio widac i slychac opadlo im z tym rozwiazaniem.
Olewaja korzysci jakie z tego ida a wola silniki doladowane.
W sumie tez slusznie, silnik doladowany ma wieksza sprawnosc.
I teraz sie na tym skupiaja.
Krecic nie beda na potege bo i tak by trzeba bylo przekonstruowac silniki na te o malym skoku, a z tego co kiedys mowili o tym rozrzadzie to glowne problemy to wlasnie szybkosc dzialania.
Dla producentow to raczej za duzo zachodu a za malo korzysci.M - Śro 21 Lis, 2007 Może im przejdzie saxorulez - Śro 21 Lis, 2007 Panowie.. Mesio pracuej nad nowym silnikiem
DiesOtto sie nazywa - konstrukcyjnei bazuje na dieslu a jest benzynowy
Do pewnego momentu zapłon następuje poprzez wysokie sprężanie paliwa (nawet benzyzna wtedy wybucha od własnego ciepłą) ale jst też zakres obrotów kiedy zmniejsza sie stopeiń sprężania i odpalaja sie zwykłe świece.
http://www.v10.pl/Mercede...owych,2642.htmlAnonymous - Śro 21 Lis, 2007 Czytałem że pierwszy seryjny Mesio z tym silnikiem będzie w sprzedaży za 4 lata.
S-klasa oczywiście, w niej jak zwykle wszystko jest pierwsze.
Ale słuchajcie- ta kobyła ma spalać 5,3 litra :546:
Silnik 1,8 da 236 KM i aż 400 Nm :559:
0-100 7,5 sek - i mimo to spalanie tak niskie.
Do tego emisja CO2 bardzo niska 129 g/km, wiec zieloni też się wreszcie zamkną Anonymous - Śro 21 Lis, 2007 pisalem juz o tym silniku mesia z 2 miechy temu dzik - Śro 21 Lis, 2007 To dzieki bezposredniemu wtryskowi paliwa, mozna go podac kiedy potrzeba jak w dieslu.
To bedzie kontrolowane spalanie stukowe.
Moze mniej palic od diesla gdyz benzyna ma wieksza kalorycznosc od ropy.mi - Śro 21 Lis, 2007
mAbZ napisał/a:
S-klasa oczywiście, w niej jak zwykle wszystko jest pierwsze.
Ale słuchajcie- ta kobyła ma spalać 5,3 litra :546:
Silnik 1,8 da 236 KM i aż 400 Nm :559:
0-100 7,5 sek - i mimo to spalanie tak niskie.
nie widzę tego... Osiągi - oki, może takie mieć, zużycie paliwa - oki, może być ekonomiczny, ale z 5.3 pewnie w testach się z 7 minimum zrobi Anonymous - Śro 21 Lis, 2007
mi napisał/a:
nie widzę tego... Osiągi - oki, może takie mieć, zużycie paliwa - oki, może być ekonomiczny, ale z 5.3 pewnie w testach się z 7 minimum zrobi
Na tym polega nowość tego silnika. Jest na benzynę, ale przy niskim obciążeniu
działa jak diesel (samozapłon paliwa, bez użycia świec!) - co bardzo zwiększa
efektywność.