M - Czw 20 Gru, 2007 Strojenie jest chyba w cenie aema tak?
Ja skromnie sie pochwale ze w swoim seryjnym ecu tez mam procedure startu oraz flatshit kubas - Czw 20 Gru, 2007 5k to razem ze strojeniem juz chyba co ? sam aem troche mniej co ?dzik - Czw 20 Gru, 2007
eM napisał/a:
Ja skromnie sie pochwale ze w swoim seryjnym ecu tez mam procedure startu oraz flatshit
Tak, ale tutaj masz kilka dobrych zabezpieczen jak szeroki AFR, EGT, DOBRA detekcja stukow M - Czw 20 Gru, 2007
dzik napisał/a:
eM napisał/a:
Ja skromnie sie pochwale ze w swoim seryjnym ecu tez mam procedure startu oraz flatshit
Tak, ale tutaj masz kilka dobrych zabezpieczen jak szeroki AFR, EGT, DOBRA detekcja stukow
Jasne, w koncu sie za coś płaci nie ?
w aemie w cenie są czujniki? knoki,łajdbandy i egiety? rasta - Czw 20 Gru, 2007 Z cenami panowie jest bardzo różnie - jakbym chciał kupić AEM od jakiegoś dystrybutora w polsce to za samego kompa >5 tyś.
W USA da się wyrwać za ok. 1400 $ albo i taniej.
Strojenie to pikuś w porównaniu do instalacji.
Jeżeli mamy np. Hondę to zero problemu kupujemy dedykowanego AEM'a i cała instalacja zajmuje 10 min. - wyjąć org. kompa i podpiąć standalone.
U mnie niestety nie było tak różowo, bo nie ma dedykowannego AEM'a do Focusa. Jedyny jaki jest to do Mustanga no ale Mustang z Focusem wiele wspólnego nie ma (oprócz znaczka).
I tu się pojawia schody - znaleźć kogoś w PL kto to ogarnie.
Ilu w Polsce jest gości, którzy zmuszą Forda do jeżdzenia na kompie dedykowanym do Hondy i w dodatku będzie zachowywał się jak 100% seria, he?
Jakbym się z tym zgłosił do np. VTG to za usługę bym pewnie zapłacił >10 tyś.
Więc samo kupienie i wystrojenie, które w moim przypadku trwało możez 1 godz. (polataliśmy sobie po ulicy w tą i spowrotem i tyle) to pikuś w porównaniu z instalacją.
Nie ukrywam, że cene miałem bardzo promocyjną...rasta - Czw 20 Gru, 2007
eM napisał/a:
w aemie w cenie są czujniki? knoki,łajdbandy i egiety?
Tia I jeszcze dorzucają roczną prenumeratę Plyboya
Czujniok stuku toeretycznie posiada "prawie każdy silnik". Zetec 2.0 okazało się, że tokawego nie ma. Ja zakupiłem od wersji ST170 Focusa za całe 190 pln LOL
Kupując zegar EGT dostajesz czujnik!
Odnośnie Łajdband można kupić AEM'a z lub bez ew. dokupić za ok 1000 pln (z wskaźnikiem lub bez jak kto woli.dzik - Czw 20 Gru, 2007
eM napisał/a:
Jasne, w koncu sie za coś płaci nie ?
w aemie w cenie są czujniki? knoki,łajdbandy i egiety?
Stuk, grosze, prawie kazdy ma. R5 GTT phII ma LOL
EGT 100PLN.
Tak zeby propogande uscislic dodajmy ze Twoj komputer ma i mozna za darmo sie tym bawic. Ale posiadacze OBD2 jak np CTR'y juz tak slodko nie maja.
Hondata kosztuje tyle ze czasami taniej wyjdzie kupic AEM'a
No i w Hondzie stuki z tego co pamietam nie sa tak slodkie. Jak wiadomo, stroimy na 98 a co sie znajdzie pozniej w baku to juz loteria.
Podpiecie AEM'a zapewne proste nie jest, ale mozecie mi uwierzyc ze lepiej robic to jesli macie do czego sie podpiac. Gorzej jesli praktycznie caly osprzet trzeba zamontowac. Wszystko co podpinalem u siebie w GTT musialem zamontowac w dodatku, to jest dopiero robota.
Kazdy czujnik trzeba zamontowac, przerobic, podpiac. Zrobic miejsce na wtryski, listwe paliwowa. Nic nie mialem gotowego.Anonymous - Czw 20 Gru, 2007
dzik napisał/a:
[
Podpiecie AEM'a zapewne proste nie jest, ale mozecie mi uwierzyc ze lepiej robic to jesli macie do czego sie podpiac. Gorzej jesli praktycznie caly osprzet trzeba zamontowac. Wszystko co podpinalem u siebie w GTT musialem zamontowac w dodatku, to jest dopiero robota.
Kazdy czujnik trzeba zamontowac, przerobic, podpiac. Zrobic miejsce na wtryski, listwe paliwowa. Nic nie mialem gotowego.
Hehe - tutaj akurat dokłądnie weim o czym mówisz . Jak zakłądałem wtrysk od opla musiałem podokładać czujników więc wiercenie , gwintowanie , doprabianie flansz , przeróbka kolektora itd .
Powiedz ( jeżeli to nei tajemnica ) jak rozwiązałeś sprawe ukłądu paliwowego ? Ja mam oryginalny bak od gaźnikowca i wewnętrznąpompę , i niestety przy mniejszej ilości paliwa przy gwałtownym przechyle zaczyna go brakować .dzik - Czw 20 Gru, 2007
Żółwik Tuptuś napisał/a:
Powiedz ( jeżeli to nei tajemnica ) jak rozwiązałeś sprawe ukłądu paliwowego ? Ja mam oryginalny bak od gaźnikowca i wewnętrznąpompę , i niestety przy mniejszej ilości paliwa przy gwałtownym przechyle zaczyna go brakować .
Nie trzeba bylo na szczescie nic przerabiac. GTT jest specyficznym gaznikowcem z pompa paliwa od zwyklego ukladu z wtryskiem, zewnetrzna.
Jest regulator paliwa i powrot.
Tutaj musialem tylko zmienic regulator na wlasciwy i po zabawie.
Zeby bylo smieszniej o ukladzie paliwowym, GTT ma dwa baki paliwa LOLk-mart - Czw 20 Gru, 2007
dzik napisał/a:
GTT ma dwa baki paliwa
szkoda ze tylko jedna pompe. LOLAnonymous - Pią 21 Gru, 2007
dzik napisał/a:
Nie trzeba bylo na szczescie nic przerabiac. GTT jest specyficznym gaznikowcem z pompa paliwa od zwyklego ukladu z wtryskiem, zewnetrzna.
Jest regulator paliwa i powrot.
Tutaj musialem tylko zmienic regulator na wlasciwy i po zabawie.
Zeby bylo smieszniej o ukladzie paliwowym, GTT ma dwa baki paliwa LOL
Heh - mój bak kształtem i przydatnością przypomina spłuczkę od starego kibla
Cóż czyli albo się będe musiał zdecydować na sportowy bak w bagażniku albo na wyspawanie Surge Tank ( czy jak się ta cholera nazywa )
Swoją drogą ta pierwsza opcja choć droższa bardziej dop mnie przemawia - dałbym wtedy ciśnieniowe przewody z pożądnymi końcówkami a nie jakąś cienką chujnię na opaski .Vlodarsky - Pią 21 Gru, 2007 Dzik ma dwa baki bo szmugluje wache z rosjiiiM - Pią 21 Gru, 2007 Czy mogę prosić kogoś obeznanego aby wypisał koszt aema np do hondziawki z wszystkimi potrzebnymi czujnikami egt,afr,ks. Temat bardzo interesujący ale fajnie byloby zobaczyc zestawienie cenowe.
Czyli:
-AEM
-czujniki
-strojenierasta - Pią 21 Gru, 2007 eM, jeśli chcesz cene AEM'a to najlepiej - www.ebay.com
Ceny jak pisałem 1400-1500 $ za nówkę. Jak masz kogoś kto Ci to przywiezie to na tym się kończa koszty, a jak nie dolicz cło i vat
Czujniki masz w samochodzie więc nic dodatkowego nie potrzeba.
Podpinasz i jedziesz
Strojenie to już jest sprawa (niemierzalna), jak się ma znajomego co ogarnia to za Free . Ale w przypadku hondy tyle samo co np. strojenie zwykłej świni pewnie 700-800 pln. Tak naprawdę strojenie na AEM'ie jest o wiele prostrze niż na świni, bo tu nie ma rozkminiania w sytuacji gdy coś nie bangla - wszystko podane na tacy.
Ja ze swojej strony mogę polecić Minaca z Promotora. Możesz do niego się zgłosić i podpytać za ile AEM ci załatwi ze strojeniem - ma dobre ceny.
PS. eM, z tego co się zorientowałem sam ogarniasz strojenie więc z AEM'em nie bedziesz miał problemu. Anonymous - Pią 21 Gru, 2007
CHRZANEK napisał/a:
Jeżeli mozecie (chce sie wam) opiszcie silniki swoich fordów z uwzględnieniem zastosowanych podzespolów (blok/kolektory/turbina/komp), parametrów (ciśnienie doladowania/moc/moment), kosztów (wiadomo że temat rzeka), niezawodności itp itd.
mogę
Pierwszy mój silnik Turbo ma Żółw i go opisał - zobaczymy co zrobi dalej z niego (dla mnei pocieszajace jest ze sie jeszcze nie rozsypał -=> dobrze go poskładałem
a teraz do 2 silnika:
1600cm 8v , kompresja 8,0:1 (seria)
dół: został seryjny, jedynie dałem nowe pompy (oleju i wody),
głowica:
-rozwiercone kanały i spasowane z kolektorami, przewrobione prowadnice zaworowe, ostry wałek rozrządu (Pipercams) z regulowanym kołem Kenta, twardsze spręzynki zaworowe,
Kolektory:
- ssanie to seria z wiekszymi wtryskami
- wydech pochodził z Escorta RS Turbo wraz z Garrettem T3 (wydech a/r 48, kompresor a/r 42).
Wydech 2,5" całkiem przelotowy, IC dosć duże, orurowanie Home made, Bov również.
Całość oparta na seryjnej elektornice wspomaganej przez ECUmastera oraz inny mapsensor i EBC.
Wszystko latało bez problemów - znaczy nic sie nei zesrało ,
Ale miałem kilka problemów zwiazanych z seryjnymi Bustcutami oraz duzy problem z trakcja.
Na początku było zestrojone na 1,2 bara i moc była w okolicy 225KM 270Nm (ale ze względów na bustcuty) później był tylko 1 bar. moc myśle że około 200KM 250Nm +/- i na takim setupie zakończyłem współprace z tym silnikiem.
co do potencjału: był wiekszy gdyby mi sie kupiec nie napatoczył to poszły by jeszcze wieksze wtryski i stojenie na 1,3-1,4 bara. I sądze ze przy tej turbinie i tym silniku lepiej by sie spisało MBC a nie EBC. ale juz sie nei dowiem.
Obecnie skałdam 2,0 16v zakute na duzej turbinie i wielu innych gratach. o szczegółach nie bede pisał bo nie wiem co z tego wyjdzie. Zobaczymy na wiosne LOL
Koszty: hmmmm wiekszym problemem dla mnie jest dostanie gratów niż koszt bo da sie kupić sporo rzeczy w rozsądnej senie ale schodzi czasu, Niestety Ford nie jest popularny w PL tak jak Honda czy VW. Sam skałdam mechanike lub spomocą kilku kumpli którzy w tym pomagają od zawsze wiec nie mam kosztów robocizny. co do strojenia to bedzie kwestia przestrojenia ECUmastera wiec koszta też nei bedą duże.
Tyle z moje strony:
PS: ten silnik 1600 da sie rozdmuchać do 300KM ale trzeba go kuć i dużo w nim przerabiać (zawory, kolektory itp) ale potencjał jest