To ze tak zachwalasz walki i zyski jakie z ich zastosowania plyna wcale mnie nie dziwi z oczywistych wzgledow - a ja jestem znacznie bardziej ostrozny - oczekiwania sa znacznie wieksze niz to co zwykle ludzie obserwuja po wymianie walkow.
Dlatego też nie polecam na ulicę 300 stopni a profile dobrane do modyfikacji jakie delikwent ma zamiar w aucie przprowadzić lub już są tam poczynione, ja jestem zwolennikiem trochę łągodniejszych profili aniżeli klienci chcą. Z reguły ludzie oczekują koksów po wymianie - najlepiej żeby żarło od 950 rpm i aż do odcinki Ja sam zszedłem na ziemię jak naczytałem się jak to w UK 160KM pęka na wałkach 708 które mam u siebie a okazało sie że jednak nie jest to taka łatwa droga i długo męczyłem się ze 140KM
stux napisał/a:
"Dopóki nie wykorzystamy potencjału serii" nie wiem jak to rozumiec.
Mam na myśli poprawiony dolot i wydech z seryjnym silnikiem.
stux napisał/a:
wypadaloby zobaczyc jakies wykresy z dosc bezstronnego zrodla (nie ze
strony producenta)
Na stronie producenta nie ma nawet jednego wykresu, nie ma też podanych wartości dla danych profili z racji na fakt iż samo włożenie wałków wiosny nie czyni i na jednym i tym samym profilu różnice w tym samym silniku moga być bardzo duże - myślę że wiesz najlepiej jak dużo zmiennych ma wpływ na to co się dzieje w silniku, więc ciężko cokolwiek obiecywać. Ja mam 161KM a w Katowicach saxo na tych samych wałkach ma 170KM (mody podobne ale jak widać wyniki różne)
stux napisał/a:
znacznie chetniej dowiedzialbym sie co po kolei robiles i jakie byly przyrosty. Wykresy beda bardzo mile widziane
Here You go
Stage I: (dolot)
127KM
153nm
Stage II: (dolot, wałki, ecu, zrobiona głowica - odrazu odpowiem nie wiem dokładnie co w niej było zrobione, mineły dobre 3 lata od tego momentu)
142KM
157nm
Podsumowujac - zeby wykorzystac potencjal jaki ma w sobie wymiana walkow z ulicznych na sportowe trzeba przede wszystkim zmienic dolot a jak dolot to i elektronike, obrobka glowicy to kolejny etap, a zalozenie walkow to sam koniec calych przerobek.
No tak i to jest to co ja zawsze powtarzam że aby montaować wałki trzeba myśleć o pozostałych gratach - aby w pełni wykorzystać ich potencjał. Jest do wyboru do koloru producentów i modeli wałków na rynku, jest w czym wybierać więc w przypadku gdy ktoś wkłada wałki i uzyskuje tylko 5KM to albo model jest na te 5KM zaprojektowany (powiedzmy ma jakieś 5° dłuższy czas przy wzniosie 1mm) albo żle dobrano wałki do modyfikacji.saxorulez - Sob 30 Maj, 2009
Cytat:
Co do kutych tlokow to nie do konca się zgodze ...kute czy odlewane nie ma zadnego znaczenia Czasami nawet seryjne są lepsze ze względu na to, ze mozna zrobic większe podciecia pod zawory!
Wydaje mi się ze stracimy wtedy CR, no bo wybieramy materiał z tłoków nie uzupełniając nic na środku tłoka - czy sie mylę?Anonymous - Nie 07 Cze, 2009 POGRATULOWAC, przyrost mocy robi wielkie wrazenie. I dlatego uwazam, ze to wlasnie Ty powinienes ludziom doradzac majac gotowa recepte na tak dobre wyniki.
Dla mnie 100KM z litra jest dosc odlegla wizja.
saxorulez napisał/a:
Wydaje mi się ze stracimy wtedy CR, no bo wybieramy materiał z tłoków nie uzupełniając nic na środku tłoka - czy sie mylę?
Samo CR mozna troche stracic ale moze dzieki korzystniejszym zawirowaniom kompresja bedzie wieksza. Dlatego niewielkie zmiany stopnia kompresji nie swiadcza bezposrednio o mocy.
Chodzilo mi jedynie o to, ze tloki nie musza byc kute - odlewane tloki tez mozna robic na zmowienie.
PS. czy mozna znalezc gdzies dokladniejszy opis modyfikacji jakie przeprowadziles (szczegolnie chodzi mi o dolot)kubas - Nie 07 Cze, 2009
stux napisał/a:
PS. czy mozna znalezc gdzies dokladniejszy opis modyfikacji jakie przeprowadziles (szczegolnie chodzi mi o dolot)
seryjna przepustnica powiększona i przepolerowana + puszka raceland z duzym stożkiem ITG - to są zmiany po stronie dolotowej. Chyba najlepsze możliwe rozwiązanie w tym aucie