To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Potrzebne badanie techniczne

Greg - Nie 07 Lis, 2010

dzik napisał/a:
Tak na marginesie, wg naszych przepisow opony musza posiadac min 1.6mm, a to jest naprawde malo.

No, wiem. Moje mają jakieś 3-4mm, ale za to same brzegi są mocno starte. Pan diagnosta powiedział że nie widać znacznika grubośc... :rotfl: I to jest kpina. I o to chodzi. Nie latam na gumach z których wystają druty, litości... :>

qbus - Nie 07 Lis, 2010

iQ napisał/a:
Tutaj sie czepiaja o wszystko: wydech bez homologacji odpada, wszelkie doloty, itp tez odpadaja. O dokladaniu turbo do auta wyprodukowanego po 1991 praktycznie niemozliwe, trzeba przeprowadzac badania emisji spalin (1 podejscie 4000e). Duzo moznaby pisac :wall:
Zawieszenie z papierami TÜV da rade zalegalizowac, ze zmiana opon/felg tez nie ma problemu.
A jak chce sie dac w lape to okolo 500e zalatwia sprawe ;D


A co z tymi wszystkimi starymi autami ktore jezdza w slepych rajdach? Smigaja bez przegladow?

iQ - Nie 07 Lis, 2010

Auta rajdowe maja calkiem inny przeglad, to inna historia. Ale z autami zarejestrowanymi przed 1991 jest mniej problemow bo nie musialy miec katalizatora wiec dolozenie turbo, kompresora, itp nie jest problemem. Auta z przed 1996 nie musza miec na wydechu homologacji europejskiej, wystarczy by spelnialy norme glosnosci.
Przy nowym aucie pierwszy przeglad jest po 5ciu latach wiec ludzie robia co chca, po 2-3 latach sprzedaja samochod i problem z glowy.

Bart - Nie 07 Lis, 2010

To chyba jakieś rajdy dla niewidomych.
Barejka - Nie 07 Lis, 2010

Bart, startujesz? :D
qbus - Nie 07 Lis, 2010

iQ mozesz przyblizyc temat przegladow rajdowek? ciekawi mnie to :)

bo u nas z tym jest roznie, zawsze sie trzeba bylo dlugo wyklucac zeby przeglad dostac, jak sie na upartego trafilo to bez szans.

iQ - Nie 07 Lis, 2010

qbus, nie wiem dokladnie jakie sa procedury ale poszukam w necie i napisze :)
Jacek - Nie 07 Lis, 2010

Czesio napisał/a:
dzik napisał/a:
martin.h napisał/a:

To pomyśl czasem nad tym co piszesz, zresztą nie tylko Ty. Każdy z nas jest tutaj bo kocha samochody, a nie każdy ma rodziców co sypią kasą z rękawa jak wodą z kranu. Jednych stać na Evo, Sti, Clio RS'y innym muszą wystarczyć starsze samochody jak 106'tki, Saxo czy Colty. Ale pasja jest ta sama.


Kazdy kto ma Clio ma sponsora w rodzinie? Dziwne jak dla mnie rozumowanie.

Tak na marginesie ostatnio niektore stacje maja straszne dziwne podejscie do tematu, podjechalem na przeglad na tez lekko lysawych kapciach, facet o dziwno powiedzial ze to moze byc, ale jak zobaczyl brak tylniej wycieraczki to zapienil sie jak Michal. Dlugo argumentowal jak duzy wplyw na bezpieczenstwo ma ta wycieraczka.

Tak na marginesie, wg naszych przepisow opony musza posiadac min 1.6mm, a to jest naprawde malo.


Strasznie ich trzepią teraz tych diagnostów , więc lewe badania stają sie problematyczne.

powiem kilka słów nt SKP.
Jeszcze nie widziałem diagnosty który był by właścicielem stacji..to po pierwsze.
Są to ludzie z uprawnieniami, którzy są odpowiedzialni za te przeglądy.
Wbijanie na prawo i lewo przeglądów do aut które nigdy nie powinny przejechać przez bramę stacji, świadczy tylko o ich głupocie i braku wyobraźni. To czy ktoś nie ma tylnej wycieraczki to małe piwo. Przeglądy przechodzą auta których nigdy nie było nawet na stacji.
W momencie jakiejś tragedii spowodowanej nie sprawnym autem, który ma przegląd, koleś idzie do pierdla a właścicielowi stacji zabierane są uprwanienia...!

Dodam jeszcze że koszt wyposażeni stacji diagnostycznej do grube setki tysi...!
Dzisiaj nie ma mowy o grubszych wałkach (przynajmniej u nas) wszystko kontrolujemy i oddech mają na plecach ;)

Anonymous - Nie 07 Lis, 2010

Jcusiu czy to prawda ze jakaś tam inspekcja potrafi sie ustawic w niewielkiej odległosci od staci i przetrzepać wszystki pojazy ?
106 - Nie 07 Lis, 2010

chyba nawet w tym roku byly artykuly ze policja szczegolowo kontroluje
w jaki sposob badane sa samochody na stacjach w malopolsce. ustawiaja
sie kolo wyjazu ze SKP i przeprowadzaja kontrole w samochodzie ze swiezo
podbitym dowodem. z tego co pisali to kila stacji po takiej akcji stracilo
uprawnienia.

Gaydek - Nie 07 Lis, 2010

W moim miasteczku była taka akcja, podobno (tak mi mówili diagności) w pobliżu SKP ustawiła się Policja i trzepała na lewo i prawo to co ze SKP wyjeżdżało.
Jacek - Nie 07 Lis, 2010

Czesio, 106, tak jest Panowie...do tego np sprawdzamy jeszcze kolesi alkomatami, wyrywkowo. Trochę drogo by było jak by koleś się rozbuchał.
Już jeden płakał, na kolanach błagał (dosłownie) że już nigdy żadnego wała nie wykręci..
co nie Bart :> zgłoś się po pomuk

Jacek - Nie 07 Lis, 2010

no i raz w miesiącu sprawdzanie stacji z wydziału komunikacji..u nas wszystko trzepią..wszystko, choć kolesi dobrze znam (ziomek jeden taki street racer trochę) ale w robocie nie przymykamy oczu na nic.
Jaco - Nie 07 Lis, 2010

Jacku a jam mam takie pytanko. Przyjeżdżam świeżo zbudowaną rajdówką na przegląd i jeszcze chce sobie zmienić ilość miejsc na 2.

Jakie jest do tego podejście ?

dzik - Nie 07 Lis, 2010

Wystarczylo pojechac 30km poza wawe i na pierwszej lepszej stacji dali bez problemu.
Po namowach pozwolili wjechac na sciezke, samemu :]

W przypadku nalotow pod stacja lepiej robic przeglady zaoczne, tylko dowod na stacje wjechal i wyjechal.

Ciekawostka, jak byc legalnym?
Jedna z R5 kupilem w stanie ktory umozliwial jedynie lawetowanie, doprowadzenie do uzywalnosci zabralo troche czasu. Nie miala przegladu w momencie kupna, a aby przerejestrowac, musze w ciagiu 30 dni, potrzebne sa wazne badania techniczne.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group