zauważam delikatną różnicę między weichman a wiesmann, ale to może się mylę, przepraszam
co nie zmienia faktu, że ani jedno, ani drugie nie jest tuningiem fabrycznym...a 220km w takim klocku chyba szału nie robi...Maciusiowy - Nie 27 Lut, 2011 ...Anonymous - Nie 27 Lut, 2011 220KM może nie wygląda ale już 350 niutków tak
Auto idzie równo od 30-200km/h z moim sportem a jak na klocka ważącego prawie 2 tony to nieźle PiTT - Nie 27 Lut, 2011 fabryczny tuner to BMW M GmbH znane wcześniej jako BMW Motorsport GmbH i z tego co mi wiadomo jest to jedyny "fabryczny" tuner
pozostałe mogą jedynie współpracować i na życzenie klienta mogą np. wstawić taką 530 na małe mody
tak samo jak wychodzą wersje Alpina, możesz sobie w salonie taką zamówić, ale nie ma to nic wspólnego z tunerem fabrycznym
220 czy 230 KM w furze o wadze ok 1.6t. faktycznie szału nie robi
wbrew pozorom e39 nie jest bardzo ciężkie, moja ważyła coś ok 1.5t.
tak jak pisałem, e39 540 czyli 4.4l. 286KM zrobiła przeciąg jak wystartowałem za nią moim golfem
może jakbym miał golfa zrobionego pod 280KM to bym go objechał, ale przy niecałych 250KM nie było opcji
wielka szkoda że większość świeższych e39 to diesle z końca produkcji a nie ma np. jakiejś fajne 540 w mpakiecie, bardzo mało tego jest a jak już są to mocno zajechane
M5 jednak trochę mniej kilometrów pokonywała i do tej pory można trafić na sztuki z przelotem 150tyś co chyba byłoby najlepszym rozwiązaniemPiTT - Nie 27 Lut, 2011
agentczor napisał/a:
220KM może nie wygląda ale już 350 niutków tak
Auto idzie równo od 30-200km/h z moim sportem a jak na klocka ważącego prawie 2 tony to nieźle
Masa własna e39 = 1485 kg - 1845 kg
no to albo Twój sport nie jedzie jak powinien, albo kolega ma trochę więcej mocy
350 niutków jak na diesla to nie jest zbyt dużo
w moim silniku jest seryjnie 400
i jeszcze jedno, bardzo łatwo zayebać ten silnik, wystarczy że ktoś przesadzi z programem i po silniku
pamiętam jak w warsztacie w którym serwisowałem bmw stała cały czas 530d zrobiona na 280KM, jeździła do momentu jak nie trysnęła olejem z wydechu
potem 2x wymieniana turbina, remont silnika a właściciel nadal chciał mieć te 280KM
EDIT:
teraz doczytałem że chodzi o 528i
coś mi się ubzdurało że ma diesla 530, mniejsza z tym
potwierdzam, bardzo fajne silniki i nawet sprawnie się napędza, ale i tak złotym środkiem było 530i gdzie mocy było wystarczająco a i spalanie na przyzwoitym poziomieAnonymous - Nie 27 Lut, 2011 Ta kolegi na wadze wyszła 1920kg - może waga jakaś oszukana - to jest silnik 2.8benzyna. Pojemność zwiększona do 3.0 Regulowane koła rozrządu, obróbka głowicy itp.
Bmw 220koni i 343Nm
Clio 169KM i 205Nm
Mierzone w ten sam dzień na tej samej hamowni PiTT - Nie 27 Lut, 2011
agentczor napisał/a:
Ta kolegi na wadze wyszła 1920kg - to jest silnik 2.8benzyna. Pojemność zwiększona do 3.0 Regulowane koła rozrządu, obróbka głowicy itp.
Bmw 220koni i 343Nm
Clio 169KM i 205Nm
Mierzone w ten sam dzień na tej samej hamowni
spoko, właśnie dopisałem u siebie w poście że myślałem o 530d
ale to i tak koszmarnie ciężka
te silniki benzynowe miały lekką, poprawioną konstrukcję w stosunku do tych co były na początku produkcji lub jeszcze w e34
może ma tam jakąś masę dodatkowego wyposażenia bo cięższy zdecydowanie jest diesel z całym osprzętemAnonymous - Nie 27 Lut, 2011 Auta naprawde fajne - rzadko się psują a jak juz to graty tanie Sam bym przygarnął taką 4.4 PiTT - Nie 27 Lut, 2011
agentczor napisał/a:
Auta naprawde fajne - rzadko się psują a jak juz to graty tanie Sam bym przygarnął taką 4.4
4.4 to pancerna jednostka
myślałem o swapie właśnie na ten albo 3.0i
gość który ogarnia temat PUZ, mówił że do 3.0i nie trzeba nic kombinować, p&p i gotowe
za to do 4.4 już trzeba trochę poprzerabiać
ostatecznie sprzedałem furę i temat zakończony 206 Gti - Nie 27 Lut, 2011 Albo wręcz przeciwnie ...PiTT - Nie 27 Lut, 2011
206 Gti napisał/a:
Albo wręcz przeciwnie ...
no temat wtedy zakończony i powiedziałem sobie że nigdy więcej nie kupię "słabszej" wersji fury którą potem będę chciał zrobić na "mocniejszą"
żadnych półśrodków, albo M5 albo nic
lex z założenia miał być taki jaki jest i nie mam tutaj żadnych zastrzeżeń do niego
ale kupując gti właśnie takiego szukałem, na wypasie bez zbędnego pi@rdolenia się w kompletowanie gratów w bogatszej wersji
doprowadzenie auta to "droższej" wersji jest niesamowicie drogie i zupełnie się nie opłacaszymlorek - Nie 27 Lut, 2011
PiTT napisał/a:
wielka szkoda że większość świeższych e39 to diesle z końca produkcji
Na pocieszenie te klekoty też do niczego za bardzo się nie nadają bo zazwyczaj mają nakulane po 250-500k km. I bynajmniej nie jestem wyznawcą allegrowych przebiegów bo wszystko czym jeżdże kupuje poza krajem i wiem że diesel musi jeździć. W moim odczuciu wszystko ponad ćwierć miliona kilometrów to już sporo tym bardziej jeżeli oczekujemy w miarę bezawaryjnego użytkowania..Anonymous - Nie 27 Lut, 2011 Takie 540i to niegłupi pomysł,widze ze za 5-6 koła euro mozna wyrwac,ktos sie orientuje ile to pali??Bart - Nie 27 Lut, 2011 proszę:
http://www.spritmonitor.d...40i&powerunit=2
dla niewtajemniczonych w germańską mowę - średnia ze 117 samochodów to 12.7l, rekordziści mają średnie: 9.5 i 18 Bart - Nie 27 Lut, 2011 edit: to były dane dla wszystkich 540i (E34 i 39), samo E39 - średnia z 91 samochodów - 12.9l